Car Audio - Colt CA0 1,6, 1995r - zmiana fabrycznego okablowania
leonsocio - 20-02-2010, 10:30 Temat postu: Colt CA0 1,6, 1995r - zmiana fabrycznego okablowania Witajcie:) Mam do Was pytanie, otóż w moim autku, Mitsubishi, mam radioodtwarzacz. Niestety, gdy tylko zrobię gałkę głośności na 3/4 i więcej, odbiornik przygasa w rytm muzyki, podobno jest to spowodowane zbyt cienkimi przewodami zasilającymi radyjko, więc postanowiłem zmienić okablowanie na porządniejsze. Pytanie: jak są poprowadzone oryginalne przewody zasilające radioodbiornik? Czy poprowadzić plus bezpośrednio z aku jak stosuje się podczas podłaczania wzmacniacza ?
londolut - 20-02-2010, 11:07
Tak. + i - od aku przez bezpiecznik 10A na kablu min 4mm kwadrat i powinien być spokój.
leonsocio - 20-02-2010, 11:30
aż 4mm kw ?? myślałem, że LGY 2,5mm kw starczy a czy zmiana przewodów głośnikowych na np 2,5mm kw też jest zalecana ??
Anonymous - 20-02-2010, 11:52
leonsocio napisał/a: | czy zmiana przewodów głośnikowych na np 2,5mm kw też jest zalecana ?? | Kiedyś ktoś mądry w temacie car audio wypowiedział się, że w przypadku prostych instalacji, bez wzmacniaczy, subów i na podstawowych komponentach (półka budżetowa), kabel o przekroju 1,5 mm2 będzie aż nadto wystarczający. Wszystko powyżej to czysty marketing. Ale zapewne wkrótce wypowiedzą się nasi forumowi znawcy i potwierdzą lub obalą tę teorię. Sam jestem ciekaw.
leonsocio - 20-02-2010, 12:01
Ja pracuje w sklepie z częściami elektronicznymi i z tego co mi 'fachowcy' radzą, jeśli zastanawiasz się nad kablem np 1,5mm kw to nie zastanawiaj się i daj 2,5mm kw, nic zlego sie nie stanie Czy to jednak ma znaczenie to sam nie wiem.
robertdg - 20-02-2010, 12:13
Ma znaczenie, gdyż ładunek rozchodzi się po całym przekroju przewodu, więc jeżeli nie bedziesz miał wykorzystywać jego mocy to po co zakładac taki gruby kabel/przewód i tworzyć sobie dodatkowe straty
leonsocio - 20-02-2010, 12:19
robertdg napisał/a: | Ma znaczenie, gdyż ładunek rozchodzi się po całym przekroju przewodu, więc jeżeli nie bedziesz miał wykorzystywać jego mocy to po co zakładac taki gruby kabel/przewód i tworzyć sobie dodatkowe straty |
wiem, że ma znaczenie (im grubszy tym mniejszy opór i mniejsze spadki napieć
), ale mialem na myśli, że nie jestem pewien czy w odsłuchu mozna zauważyć różnice stosując zwykły radioodtwarzacz. Galancik max pener
robertdg - 20-02-2010, 12:33
Standardowe radio, głosniki, bez wzmacniaczy, mialem dokladnie taki sam efekt jak opisywales w 1 poscie w innym aucie, a mialem przewody zmienianae na 2.5kw, jak chcesz mozesz sprobowac wpic 4kw ale uwazam ze niewiele to da, bo jak dobrze wiesz akumulator po mocnym poborze energii zalicza spadek napieciowy i go odzyskuje, dlatego takie podmrygywanie wyswietlacza, zwlaszcza przy mocnym basie, 2.5kw dla stndardowego zestawu w zupelnosci wystarczajace
leonsocio - 20-02-2010, 12:39
miales ten problem już na 2,5kw czy przed wymianą ? mój znajomy ma Tigre 1,4 95' i u niego nawet na wyłączonym silniku można zrobić 3/4 skali volume i nawet nie przygasa wyświetlacz
robertdg - 20-02-2010, 12:43
Miałem przed i mialem po, a na grubszy kabel już nie chciałem sie dalej grzebac, zreszta długość kabla ma tez znaczenie, im krotszy tym lepiej
W golfie MK4 1.6 tez było to samo, po dołozeniu wzmacniacza i tuby, po 15 min nie szło odpalić auta, zasilanie auta na standardowej instalacji
leonsocio - 20-02-2010, 12:45
wiadomo, im krótszy tym lepiej, ile może zejść kabla od aku do radyjka, nieco ponad metr plusa i masy
[ Dodano: 20-02-2010, 12:49 ]
BTW, nie wiesz gdzie w CA0 jest centrala sterująca centralnym zamkiem? Przymierzam sie do instalacji sterowania z pilota
robertdg - 20-02-2010, 12:50
Masy nie musisz ciagnać od aku, wystarczy ze ja przykrecisz do karoserii/stalowego stelaza deski rozdzielczej, a kabla od aku okolo 2m powinno styknac, no chyba ze go pociagnisz po najmniejszym oporze przez srodek komory silnika
Centralka sterownicza zamka centralnego jak sie nie myle jest gdzies w okolicach lewego słupka pod deska rozdzielcza wszystko od strony kierowcy, jak sie pobawisz w zamykanie i otwierania drzwi to powinienes wyczuc przekaznik przelaczajacy
leonsocio - 20-02-2010, 12:52
wiem, ze można masę pociągnąć z kasty, ale jak juz robić to konkretnie a podobno minus bezpośrednio z aku jest lepszy niz z blachy
robertdg - 20-02-2010, 12:54
leonsocio, a jakbys podpinal wzmacniacz to tez bys ciagnal bezposrednio + i - z aku przez caly samochód czy sam + tymbardziej przy standardowym zestawie nie ma to znaczenia, wazne by masa byla pewna.
leonsocio - 20-02-2010, 12:56
bez jaj, jak zakładam wzmacniacz u ludzi to nigdy nie ciągnę masy z aku, zawsze z bagażnika w sumie masz racje, po co robić sobie dodatkową robotę, wezmę na wiosne rozbebesze Colcika i wsadzę nowe narządy
|
|
|