Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Gdzie jest czujnik spalania stukowego 4G63?
pawela - 20-02-2010, 19:34 Temat postu: [1G 90-94] Gdzie jest czujnik spalania stukowego 4G63? pytanko w imieniu kolegi jak w temacie. Wyskoczył błąd owego czujnika a nie wiem gdzie go szukać
objawy:
Cytat: | problem z ruszaniem brak mocy.. i garowanie a jak sie stoi na biegu jalowym jak by jakies dodatkowe wybuchy w silniku |
mirekbdeblin - 20-02-2010, 19:38
Witam
Ja bym szykał na kolektorze dplotowym większość aut z kolektorem z tworzywa go ma aby go nie rozerwało
Anonymous - 20-02-2010, 21:12
Na bloku silnika pod kolektorem ssącym.
zenek_bb - 21-02-2010, 03:03
taka duża śruba z dwoma kabelkami, podpięty do czarnej wtyczki z fioletową gumką uszczelniającą, koszt: używka około 170zł, nowy około 300-400, bez niego lepiej nie jeździć, szkoda silnika i paliwa, po jego wymianie obowiązkowy reset kompa...
barteski - 21-02-2010, 11:56
Na bloku silnika pod kolektorem ssącym wtyczke ma umocowana na podporze kolektora ssoncego pojedz po wtyczce tak jak wyzej napisane odpusc sobie jazde
raQo - 21-02-2010, 17:23
Panowie takie pytanie, to ja chciałem się dowiedzieć co i jak tylko że miałem zablokowane konto bo 3 razy zle sie zalogowałem.
dziś znalazłem 2 wtyczki wiszące luzem, jedna od tempomatu a druga właśnie nie wiem od czego ale miała wejście na 2 piny, chodzi o to że miałem wymienianą calutką wiązkę elektryczną i może ta jedna wtyczka-kabel został pominięty z racji tego że jest w trudno dostępnym miejscu.
Takie pytanie czy brak tego czunika powodował by taki problem z ruszaniem ? autem nie smigam tak więc prosze nie pisać żeby nie jezdzić z góry dzięki za odpowiedzi !!
zenek_bb - 21-02-2010, 18:48
tak, jestem świeżo po teście tegoż układu
u mnie jest padnięty knock sensor, tyle że czasem działa a czasem bzdury pokazuje i w ten sposób gra ze mną auto w kotka, i myszke... czasem nie ma mocy żeby się pod górke odepchnąć a czasem ma 7s do setki... mam podpiętego dataloggera na stałe i to jest tak że jade jade i nagle Knock Sum na 43, zapłon pcha do -1BTDC i auto zaczyna zwalniać, odpuszczam gaz, dodaje znów i jest 0 KS i jade normalnie ;p
chciałem spróbować go wymontować i zobaczyć czy da się jechać oczywiście miałem zamiar sprawdzić realne wyprzedzenie zapłonu żeby nie było stuków, ale okazało się że po jego odpięciu ECU wpisuje wartość KNOCK SUM jako stała 20 i tak zmienia zapłon że auto na wolnych obrotach nie chce pracować zabardzo, jak dodałem gazu jakbym zimnym dieslem gazował ;p
inaczej ma się sprawa jak masz ECU który nie używa knock sensora, bodajże wersje USA z 90r., nie miały knock sensora, ale jak jest wersja z nim to nie masz co marzyć o jego odpięciu ;/
u kiepuczego 400zł kosztuje nówka
raQo - 21-02-2010, 19:59
zenek_bb napisał/a: |
chciałem spróbować go wymontować i zobaczyć czy da się jechać oczywiście miałem zamiar sprawdzić realne wyprzedzenie zapłonu żeby nie było stuków, ale okazało się że po jego odpięciu ECU wpisuje wartość KNOCK SUM jako stała 20 i tak zmienia zapłon że auto na wolnych obrotach nie chce pracować zabardzo, jak dodałem gazu jakbym zimnym dieslem gazował ;p
|
to samo ja miałem właśnie teraz!
ty piszesz 400zł a na ,,innym'' forum eclipsa piszą 650zł u tego samego Pana
Problem się rozwiązał , wtyczka była wypięta wiem wiem można mnie tak jak mówiłem ktoś musiał to przeoczyć przy przekładce wiązki..
po wpięciu czujnika i resecie, CHECK znikną ale zauważyłem że jak dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucam sprzęgło to obroty zamiast na 900 i tak na stałe to lecą na 1000 potem 1,200 i spadają dopiero do 900... na razie mnie to nie martwi bo przy natłoku wszystkich problemów jakie miałem z silnikiem, a wyglądał on tak miesiąc temu
samozapłon
jestem szczęśliwy że misiek może nie w 100% ale żwawy jakoś się toczy do przodu
dzięki za rady i podpowiedzi!!
zenek_bb - 22-02-2010, 03:34
jak masz tak z obrotami to jest super i masz sie cieszyć, bo żadko u kogo to działa, bo musi być sprawne ECU, krokowy i inne czujniki w 100% żeby to działało, nazywa się to Fast Idle i jest po to by nie marnować czasu jakbyś chciał ostro dodać gazu lub bez powodu regulować wolne obroty gdy auto jest w ruchu, jest to bardzo przydatne i jak mówiłem mało komu działa znaczy że dobrze nauczyłeś go wolnych obrotów i jest dobrze wyregulowany gratulacje
[ Dodano: 22-02-2010, 03:35 ]
jakbyś go źle nauczył wolnych obrotów to by Ci gasł albo by spadał bardzo nisko z obrotami
[ Dodano: 22-02-2010, 03:38 ]
aha tak apropo, widziałem na allegro twojego misia niedawno i miałem pisać co ty wyprawiasz ;p słuchaj, jak pomogłem to kliknij "pomógł" ;p
MATi1G - 22-02-2010, 17:50
raQo napisał/a: | ty piszesz 400zł a na ,,innym'' forum eclipsa piszą 650zł u tego samego Pana |
ta cena która podobałem to cena z przed pół roku, moze teraz potaniały
raQo - 22-02-2010, 21:27
sprzedawałem bo mam wachania nastrojów co do tego samochodu, teraz już nie sprzedam bo jego stan wizualnie jak i technicznie się pogorszył i nie pozostaje mi nic innego jak poprostu robić i jeszcze raz robić przy nim
chętnie wcisnę pomógł ale nie widzę takiej opcji, może dlatego że ja nie zakładałem tematu ?
zenek_bb - 22-02-2010, 22:36
być może... jak to mawia Adaho i Kiepuczi (chyba) do Ecli trzeba mieć dużo $erca, czasu i $erca ;p
barteski - 23-02-2010, 09:53
tez go oglądałem na allegro i z kolega miełem jechac ogladac bo mu sie podobał a co z tym dymieniem juz usunołes czy po tym pożarze raz na dobre przestał a propo ty masz tam 17 czy 16 i jaka opona bo wlasnie mysle nad nowymi alusiemi i nie wiem
MATi1G - 23-02-2010, 15:19
barteski napisał/a: | czy 16 |
kolega raQo, ma własnie 16 , były chyba na sprzedaż jakiś czas temu o ile dobrze pamietam
zenek_bb - 23-02-2010, 22:13
te moje to 17 i polecam, mam aktualnie 205/40 oponki i dobrze sie trzyma ale troche małe koła się wydają i strasznie twarde, chciałbym zmienić na 18 albo 19 ale kasa... ;/
|
|
|