To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - filtr stozkowy

MarcinNaw - 21-02-2010, 16:35
Temat postu: filtr stozkowy
Witam koledzy
Mam do kupienia filtr stozkowy firmy HP RAID
Moje pytanie jest takie czy warto kupowac i zakladac je do mojej cari 1.6 1996r czy jest roznica w mocy a jak jest to jak duza?
Dodam ze filtr jest nowy i wydaje mi sie okazjonalna cena 10 euro

Dodaje zdjecie mam do wyboru jeden z nich...


http://img231.imageshack.us/i/img332.jpg/

robertdg - 21-02-2010, 16:50

MarcinNaw, instalacja filtra stożkowego nie jest taka prosta jakby sie moglo wydawac, efekt moze byc gorszy od zamierzanego, niejedna osoba opisywala prawidlowy sposob montazu, etc., Jak go założysz bezpośrednio to jedynie uzyskasz efekt Placebo i sie lepiej poczujesz ze masz gadzet w aucie. Przez zła instalacje stożka mozna sobie zniszczyć silnik

Polecam lekture http://chojnacki.com.pl/i...w&id=6&Itemid=7

Cytat:
Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Tzw. ślepe kiszki jako typowe rozwiązania nie są niepotrzebnym elementem i radzimy ich nie usuwać a także zalecamy dużą ostrożność przy modyfikacji układu dolotowego poprzez montaż różnych rodzajów strumienic dolotowych i zawirowywaczy a także filtrów stożkowych. Ich stosowanie jest wymuszone w wyniku wprowadzenia coraz wyższych norm związanych z ekologią czyli emisją trujących związków. Dotyczy to szczególnie normy Euro-4 i Euro-5.
Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania i istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę. Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika.
Typowy przypadek skutków zastosowania Power Rury z filtrem stożkowym dla przebiegu i wielkości KM oraz Nm na przykładzie ROVERA 620 SI oraz SEICENTO SCHUMACHER jest podany na wykresie w rozdziale TESTY. Stwierdzenie, że stożki są przecież stosowane w samochodach wyczynowych jest prawdziwe. Nie mniej w wyczynie trwałość silnika i tak jest bardzo niewielka a wielkie prędkości obrotowe silnika oraz zdecydowanie większe zapotrzebowanie powietrza przy zdecydowanie mniejszym podciśnieniu w układzie dolotowym a także odpowiednio dobrane przełożenia skrzyń biegów umożliwią wykorzystanie takiego filtra, niestety w wąskim zakresie obrotów silnika. Decydując się jednak na radykalną formę tuningu silnika ze znacznym zwiększeniem stopnia sprężania, zastosowaniem innych wałków rozrządu, zmienioną elektroniką sterującą, zmodyfikowanym układem wydechowym, dla osiągnięcia maksymalnych założonych parametrów silnika, będziemy wręcz zmuszeni do rozwiązania układu dolotowego z zastosowaniem filtra stożkowego i w tym przypadku zastosowanie takiego filtra jest jak najbardziej oczekiwane i słuszne i wręcz niezbędne.
W rozdziale TESTY do obejrzenia pomiary porównawcze rozwiązań ze sportowymi filtrami.

MarcinNaw - 21-02-2010, 17:40

Czyli mam rozumiec kolego ze jak zakladac to nie samemu tylko u kogos kto umie i sie zna
Szczerze mowiac myslalem ze samemu to zrobie wyciagne stare wsadze nowe ale widze w takim razie ze to nie takie proste jak mi sie wydawalo
Czyli wniosek z tego taki ze samemu napewno nic nie zyskam wrecz przeciwnie tak mam to rozumiec?

robertdg - 21-02-2010, 17:50

MarcinNaw, Dokładnie tak, chyba ze zapewnisz filtrowi stały pobór chłodnego powietrza i tak go zamontujesz aby sie nie nagrzewal od komory silnika.
Matejko - 21-02-2010, 18:32

po zalozeniu stozka bedziesz mial zmiane mocy ale w dol
Uwex - 21-02-2010, 18:34

MarcinNaw - wsadź wkład sportowy do oryginalnej puszki na filtr - masz wtedy pewne , że trochę ułatwisz silnikowi oddychanie i nic nie pogorszysz , bo na pewno nie zmieni się pojemność układu . Zawsze to coś da .
MarcinNaw - 21-02-2010, 20:59

Koledzy takie pytanko przygladalem sie dzis temu wszystkiemu i myslalem zdemontowac stara obudowe na filtr wraz z filtrem a na miejsce obudowy wsadzic wlasnie ten filtr
Wydaje mi sie ze jest tam ja tyle miejsca i cieple powietrze od silnika tam za bardzo nie dochodzi....

robertdg - 21-02-2010, 21:15

MarcinNaw napisał/a:
Wydaje mi sie ze jest tam ja tyle miejsca i cieple powietrze od silnika tam za bardzo nie dochodzi....
pisałem wyżej to nie jest takie proste jak się wydaje, może jakbys umieścił filtr tuz za błotnikiem, zderzakiem, aby mial dostep do świezego chłodnego powietrza, a nie był narażony na zaciaganie wody/wilgoci w trakcie jazdy to moze by to zdalo egzamin, w komorze silnika nagrzeje sie ten filtr
MarcinNaw - 21-02-2010, 21:20

Ok koledzy dzieki za rade w takim razie zrezygnyje z zakupu bo widze ze ktos taki jak ja nie da rady samemu tego zrobic zostane przy standardowym filtrze
Jeszcze raz dziekuje....

robertdg - 21-02-2010, 21:25

Możesz kupić jeszcze sportową wkładke filtra, tak jak napisał Uwex
MarcinNaw - 21-02-2010, 21:30

koledzy dzieki za pomoc ale zrezygnuje w takim razie nie bede nic kombinowal bo znajac moje szczescie i mnie to przekombinuje :D
robertdg - 21-02-2010, 21:34

MarcinNaw, znam pare osób co jezdzi na takiej sportowej wkładce K&N i sobie chwali
http://moto.allegro.pl/it...wietrza_kn.html

MarcinNaw - 21-02-2010, 21:37

dzieki kolego ale sie rozmyslilem co do tych filtrow jednak zostane przy orginale
punkcik dla ciebie za pomoc i wyjasnienie wszystkiego
dziekuje....

GORG - 21-02-2010, 22:45

robertdg napisał/a:
MarcinNaw, znam pare osób co jezdzi na takiej sportowej wkładce K&N i sobie chwali
http://moto.allegro.pl/it...wietrza_kn.html


A co konkretnie uzyskali ???
Bo jestem zainteresowany takim zakupem i badam sprawę ...
Wszelkie uwagi i spostrzeżenia w stosunku do serii mile widziane :biggrin:

robertdg - 21-02-2010, 22:51

Silniczek lepiej się kreci, zmniejszyl spalanie, przyjemniej pracuje ogólnie rzecz biorąć, na forum jest user pitbu77 on jak sie nie myle posiada taka wkładke w swoim Galancie, wiec można bezpośrednio zapytać się jego o wrażenia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group