To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Progi i silnik pytanka...

Misiek :) - 21-02-2010, 21:12
Temat postu: [CAxA] Progi i silnik pytanka...
1) silnik mi bierze olej, spaliny pachną jak z 2 suwa i czuje subtelny spadek mocy (moc to moje odczucie subiektywne może się nie przekładać na rzeczywistość). Oprócz tego mają niebieskawy dymek, pachną tak jak stoje i się wydobywa jakaś para wodna/dymek z rury i widze wyraźny niebieskawy dym w tylnej szybie jak przyspieszam (ilości mniejsze jak w odrzutowcu ale jednaj kilka kłębków widze). Olej mi ubywa :(
2) Po zimie miałem prawy próg pod drzwiami wgnieciony/obtarty (efekty parkowania w zaspach). Teraz jak miałem auto na podnośniku (zakład wulkanizacyjny, podnośnik 2 łapy po każdej stronie, jedna z przodu przy kole druga z tyłu za próg) to ewidentnie i się z przodu próg wgniótł. Palcem pod drzwiami w progu (od spodniej strony auta) zrobiłem dziurkę. A moje palce nie są z żelaza i tipsów nie nosze więc to chyba rdza + lakier.
Pozaty buda po kilku przejściach napewno (ale prosta- sprawdzane i nie ściąga)
3) mam do roboty tylne hamulce, jeszcze niewiem co ale czuje że są słabe i słysze tarcie, oprócz tego elektryczna szyba pasażera, Linka (mechanizm) do wymiany

Teraz moje pytanko Co się bardziej opłaci??
a) kupno innego CA4A, a mój posłać za grosze w całości lub w częściach
b) kupno CA1A, naprawa mojego silnika i zamiana do zdrowej budy (swap silnika, dupereli jak skrzynia biegów, elektryka itp) i wyposarzenia wnętrza przenosiny (jak CA, elektryka itp). Tą sfatygowaną bude posłać na części lub wsadzić silnik 1,3 i w całości posłać za grosze
c) naprawa silnika i budy

P.S.
Myślałem o punkcie d) kupno rozbitka eclipse 1g z 4g63 i budy colta zdrowej (np CA1A) i taki swap ale to wydaje mi się droższe, sporo droższe od pozostałych, a chwilowo nie dyspojue zbyt dużymi możliwościami. A tam napewno było by więcej elemetów do dokupienia niż tylko 2 auta i przekładanie silnika, części, elektryki itp

Z góry i z boku dziękuje za pomoc wszelką

Jakie były by mniej/więcej ceny przekładki, naprawy silnika i progu?

robertdg - 21-02-2010, 21:22

Próg najprawisz w orientacyjnych kosztach około 300zł, silnik, w zalezności od tego co dokładniej mu dolega, pasowałoby pomierzyć kompresje, na stronie Krzyżaka jest conieco na temat spalania oleju przez silnik, najprawdopodobniej u Ciebie moga byc wadliwe uszczelniacze zaworowe, koszt takiej naprawy może siegnąc okolic rzedu 300 zł części z robocizna, to taka optymistyczna opcja
http://mitsubishifan.webpark.pl/
Cytat:
Silnik pali olej? - nie martw się przedwcześnie, wcale nie musi to oznaczać drogiego i skomplikowanego remontu. Często w takich przypadkach winne są tzw. uszczelniacze na trzonkach zaworów, a ich wymiana nie jest skomplikowana. Pod warunkiem oczywiście, że ma się pojęcie jak to zrobić i narzędzia, którymi da się to zrobić bez zdejmowania głowicy (niepotrzebny koszt i ew. późniejsze problemy ze źle założoną uszczelką pod głowicę).
Pierwsze oznaki zużytych uszczelniaczy, to ubytki oleju rzędu - nawet do 1 litra na 1000 km. Szczególnie łatwo stwierdzić, że to właśnie uszczelniacze badając silnik pracujący na postoju - jeśli po pewnym czasie (minuta/dwie) pracy na biegu jałowym, po dodaniu lekko gazu, widać niebieski dymek z rury wydechowej (który nie jest widoczny podczas ciągłej pracy silnika w warunkach drogowych), to najczęściej właśnie z powodu owych uszczalniaczy. Warto więc zabrać kogoś na przejażdżkę na dwa auta - i obserwować swoje auto jadąc za nim.
Obecnie ceny tych części są naprawdę przystępne (oryginalne od identycznego silnika stosowanego w Hyundai kosztują 3zł za sztukę), a ich jakość wyraźnie się poprawiła (nie trzeba już kupować oryginałów w ASO za 30 zł za sztukę). Oczywiście należy zamówić odpowiednią dla swojego silnika ich ilość

Anonymous - 21-02-2010, 21:25

U mnie masz oba progi w dobrym stanie stanie jeśli chcesz za darmo.
Misiek :) - 21-02-2010, 21:45

A jaka jest pesymistyczna wersja z silnikiem?
robertdg napisał/a:
najprawdopodobniej u Ciebie moga byc wadliwe uszczelniacze zaworowe, koszt takiej naprawy może siegnąc okolic rzedu 300 zł części z robocizna, to taka optymistyczna opcja

robertdg - 21-02-2010, 21:52

Zajechane tuleje silnika przez co nowe pierscienie nie mialby sensu bytu, wtedy najlepiej kupic drugi silnik, ale nie zapeszajmy, przeważnie jest tak że pierdoły powodują największe kłopoty ;-)
Misiek :) - 21-02-2010, 21:54

oki, dziękuje Ci wielce robertdg,
djarchel - 23-02-2010, 20:22

Misiek ;] Mam pytanie co masz za żarówki czy lampy ze dają takie fajne światło na zdjęciu szukam coś takiego ale nie mogę zalesić ??
Misiek :) - 23-02-2010, 20:38

na fotce głównej mam postojówki i wsadzone diody led
Anonymous - 23-02-2010, 22:03

Ile Ci tego oleju ubywa? Na pierwszy ogień rzuciłbym uszczelniacze zaworowe. Koszt 3-4 PLN/szt. (ori z Hultaja lub Ajusa), robocizna w zależności od miejsca. W dobrym warsztacie zrobią to bez ściągania głowicy, a operacja zajmie ok. godziny-dwóch.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group