[92-96]Galant E5xA - [E56A] Zegary a swap skrzyni
umberlee - 21-02-2010, 23:23 Temat postu: [E56A] Zegary a swap skrzyni Witam,
jakiś czas temu w moim galancie był robiony swap skrzyni automat -> manual, od czasu swapa przestał mi działać prędkościomierz i licznik kilometrów. Obrotomierz działa.
Posiadam wersję amerykańską auta, a skrzynię zamontowano mi od E55A.
Myślicie że powinienem kupić zegary od E55A? A może wina leży gdzie indziej... ?
Dziękuję za pomoc
swinks_UK - 21-02-2010, 23:33
A podmieniłeś też ecu silnika?
umberlee - 22-02-2010, 23:14
nie, nie zmieniałem... To konieczne? Nie chciałbym montować ecu od mniejszego silnika a od 2.4 SOHC raczej ciezko bedzie znalezc...
areksz121 - 27-02-2010, 03:19
Na ten przykład ja też nie podmieniałem ECU i został ten co miałem przy automacie i gal jeździ normalnie...spalanie w normie. A co do licznika to powinien być chyba elektryczny...i pewnie wystarczyłoby sprawdzić czy na skrzyni w pobliżu tylnej poduszki jest wtyka z 3 przewodami...przynajmniej ja tam mam wyprowadzenie czujnika do zegarów i ECU.
umberlee a czy miałeś przy automacie tempomat? Jeśli tak to działa teraz na manualu?
Bo u mnie był i po swapie i przejechaniu 20kkm w końcu znalazłem sposób jak go uruchomić
pzdr
umberlee - 27-02-2010, 22:27
Dzięki za odpowiedź Szczerze powiedziawszy to nawet nie patrzyłem czy działa tempomat, jutro sprawdze
Czyli co w takim razie byś mi doradził z tymi zegarami?
areksz121 - 28-02-2010, 10:15
Kabelki przy samym czujniku powinny być trzy..żółty z białym paskiem i ten powinien dochodzić bez zmiany koloru do licznika, czarny grubszy to masa i czarny cieńszy pewnie zasilanie...tak to się rysuje na moim schemacie.
Przede wszystkim trzeba sprawdzić ten czujnik, czy w ogóle go masz i czy są kabelki Bo zakładam że ktoś robił Ci swapa i nie pomyślał o tym...może się mylę
Z zegarami to moment...ja jak kupiłem skrzynię, to przekładnia w w niej była, ale bez czujnika. Założyłem czujnik od automatu bo pasuje i zegary mi od pierwszego wyjazdu z garażu działają...fakt że w tabelach są rozbieżności co do przełożeń przekładni tych czujników i jak sprawdziłem z nawigacją to licznik zawyża o około 15/h. Dla mnie to nie jest specjalna wada w sensie nieco szybszego zliczania km bo i tak pewnie już nie sprzedam mojego gala
umberlee - 01-03-2010, 22:49
coś kurcze nie mogę tego zlokalizować... No nic, w wolnej chwili sproboje to namierzyć, a zegary i tak już zamówiłem bo denerwuje mnie ta nieświecąca kolumna od biegów
Czy ten licznik przejechanych kilometrów można jakoś samodzielnie ustawić?
areksz121 - 02-03-2010, 22:37
No co do ustawienia przebiegu to nie powiem nic bo nie bawiłem się w ogóle, zegary zostawiłem z automatu...przy włączonych światłach u mnie kolumna jest podświetlona...a jeżdżę z zieloną rameczką wokół D... imitacja została po automacie
Jeszcze jak znajdę sposób i chwilę czasu to zrobię żeby owa rameczka przeskakiwała pomiędzy R/N/D
OT:
Robiłem sam przekładkę, także włącznik wstecznych lamp z manualnej podłączałem do odciętych dwóch kabli od szerokiej wtyczki z wybieraka automatu, tam też pokonałem blokadę zapłonu, i w tej samej kostce są wszystkie piny od położenia wybieraka, a zarazem położenia zielonej rameczki na kolumnie Obecnie żeby świeciło się jedynie D jest tam króciutka zworka. Świecenie zielonej ramki na D czyli na biegu jest niezależne względem blokady zapłonu i w momencie kręcenia rozrusznikiem gaśnie, a po uruchomieniu silnika ponownie się zaświeca
umberlee, a czy sprawdzałeś ten tempomat?
|
|
|