Carisma - Techniczne - Turbo...
kubas - 22-02-2010, 18:59 Temat postu: Turbo... Używając szukajki nie znalazłem analogicznego przypadku do mojego, stąd też nowy topic.
Od tygodnia pojawił się w moim autku problem podczas przyspieszania. Jadąc na 5 biegu podczas mocniejszego przyspieszania w okolicach 2300 - 2500 obrotów wskazówka obrotomierza zaczęła falować. Nagle wzrasta - nieproporcjonalnie do przyspieszania, za chwilę opada i rośnie powoli tak jak powinna właściwie. Pierwsze co mi przyszło na myśl to objaw ślizgającego sprzęgła, lecz sprzęgło jest nowiutkie wymienione ok 4 miesiące temu. Nie czuć jakiejś znacznej utraty mocy podczas przyspieszania, ale coraz częściej zaczyna to się powtarzać, szczególnie gdy pedał gazu podczas przyspieszania wciśnięty jest niemalże do końca. Auto nie kopci jakoś znacząco. Raczej tak jak zawsze gdy się depnie. Nie zapaliła się kontrolka check engine. Co może powodować takie znaczne skoki wskazówki obrotomierza?
Andrew - 22-02-2010, 21:58
kubas, a Twojej cari nie jest przypadkiem sprzęgło hydrauliczne?
kubas - 22-02-2010, 22:04
jest hydrauliczne, jak chyba w kazdej z tym silnikiem. Nadmieniam, że wymieniałem cały komplet: sprzęgło, docisk i wysprzęglik. Stąd też nie podejrzewam o to sprzęgła
Andrew - 22-02-2010, 22:17
Słuchaj w moim poprzednim galu miałem problem ze ślizgającym się sprzęgłem, przyczyną był zapowietrzający się układ. Zmieniłem pompkę i działo się to dalej. Myślę, że u Ciebie jest ten sam problem, że sprzęgło jest jakby "podparte" i dlatego kubas napisał/a: | na 5 biegu podczas mocniejszego przyspieszania w okolicach 2300 - 2500 obrotów wskazówka obrotomierza zaczęła falować | spróbuj odpowietrzyć lub odkręć odpowietrznik i zakręć. Być może gdzieś dostaje się powietrze do układu...
kubas - 23-02-2010, 17:01
Ok. jak dojdę jak to się robi to postaram się odpowietrzyć, choć nie sądzę żeby to było właśnie to. Mechanik przy wymianie powiedział, że wszystko działa prawidłowo i w zasadzie działało do zeszłego tygodnia. Problem pojawił się ok 8 dni temu.
LukaszSZ999 - 23-02-2010, 18:57
A tak w ogóle to faluje wskazówka obrotomierza czy obroty silnika??
kubas - 23-02-2010, 21:10
Faluje wskazówka obrotomierza podczas gwałtownego przyspieszania, gdy pedał gazu wciśnięty jest do oporu. Jeśli chodzi o dźwięki wydobywające się spod maski mam wrażenie jakby to raczej syczała turbina. Nie wiem czy to będzie do końca trafne określenie, ale w trakcie gdy wskazówka obrotomierz szybko się podnosi to auto jakby przez tą chwilę troche mocniej ciągnie. Chwilę po tym jak wskazówka nieco opadnie tj. np 2600obr na ok 2200 samochód w dalszym ciągu przyspiesza ale jakby nieco wolniej.
robertdg - 23-02-2010, 21:16
kubas, lepiej sprawdż te turbine zanim rozwali Ci pół silnika, mojemu koledze właśnie się tak stału i to jeszcze w Wigilie, turbina mu gwizdała o czym go uprzedzalem, ale on to olal, no i czekal go powazny problem, bo jak poszla turbina tak uszkodziło głowice, dosc osobliwy przypadek, ale nie ma rzeczy niemozliwych.
Tomashi - 23-02-2010, 21:25
robertdg napisał/a: | kubas, turbina mu gwizdała |
w każdym DiDzie gwiżdże
robertdg - 23-02-2010, 21:30
Tomashi napisał/a: | w każdym DiDzie gwiżdże | raczej nie wiesz co piszesz, turbina nie powinna gwizdac, bo oznacza to jej nieszczelnosc przewaznie, w nowym DId jak wychodzi z salonu takze powinna gwizdac wg Ciebie
kubas - 23-02-2010, 21:37
Liczyłem, że ktoś miał stricte podobny przypadek, ale chyba nie bardzo. Co do mechanika to problem w tym, że pewnie mało co który będzie wiedział o co może chodzić dopóki się coś konkretnie nie rozwali. W każdym razie chyba posłucham rad i skocze na jakąś diagnoze
robertdg - 23-02-2010, 21:41
kubas, ja bym sciagnął smoka powietrza z turbiny i sprawdził luz na wałku turbiny, oraz przejrzał wirnik kompresij, zwracajac uwage na to czy łopatki sa w całości i nie zostawiaja otarc na obudowie.
j-rules - 23-02-2010, 21:49
kubas, ja mam dosc podobnie w swoim autku, tzn dziwne zachowania wskazowki obrotomierza. Jednak nie idzie za tym w parze jakas inna charakterystyka pracy silnika. Po prostu linka najprawdopodobniej sie gdzies zacina (czasami stane na swiatlach i wskazowka opada w mgnieniu oka do samego zera na skali a silnik chodzi rowniotko)
Jestes pewien ze u Ciebie wraz z tym skokiem cos sie dzieje?
kubas - 23-02-2010, 22:04
j-rules to zdecydowanie nie to co opisujesz u siebie.
robertdg niestety taki dobry mechanik ze mnie nie jest i sam tego nie sprawdzę, ale jadąc do mechanika zasugeruje mu taki problem. Dzięki za podpowiedź.
pawelsonx - 23-02-2010, 22:07
j-rules napisał/a: | kubas, ja mam dosc podobnie w swoim autku, tzn dziwne zachowania wskazowki obrotomierza. Jednak nie idzie za tym w parze jakas inna charakterystyka pracy silnika. Po prostu linka najprawdopodobniej sie gdzies zacina (czasami stane na swiatlach i wskazowka opada w mgnieniu oka do samego zera na skali a silnik chodzi rowniotko)
Jestes pewien ze u Ciebie wraz z tym skokiem cos sie dzieje? |
Czy mógłbyś rozwinąć wątek tej zacinającej się linki. Nigdy nie spotkałem sie z tym rozwiązaniem.
Obrotomierz zazwyczaj w dieslu bierze sygnał z alternatora .
|
|
|