To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Problem ze sprzęgłem hydraulicznym

szkodnik - 25-02-2010, 09:29
Temat postu: Problem ze sprzęgłem hydraulicznym
Witam.

Mam następujący ze sprzęgłem hydraulicznym. Samoczynnie uzupełnia mi się płyn, co po pewnym czasie ( ok tygodnia) powoduje że sprzęgło zaczyna się ślizgać ( jest cały czas lekko wciśnięte) po wylaniu nadmiaru płynu przed odpowietrznik wszystko zaczyna działać dobrze i proces się powtarza.
Podejrzewam ze uzupełnianie płynu następuje przy puszczaniu pedału sprzęgła ponieważ naciskając je kilkadziesą razy gdy już sprzęgło ślizga można spowodować że zniknie ono zupełnie.

Co może być powodem uzupełniania płynu mimo że nie jest to potrzebne? Płynu nie ubywa,nigdzie nie wycieka.

Ewentualnie na jakiej zasadzie działa uzupełnianie płynu ( zbyt niskie ciśnienie w układzie powoduje jego zassanie ze zbiorniczka przez jakiś zaworek przy powrocie pedału sprzęgła? ) jeśli tak to czemu może być ono za niskie.Cos zbyt wolno odbija?

Pozdrawiam

Andrew - 25-02-2010, 09:39

Wydaje mi się, że pierwsze co powinieneś zrobić to zregenerować pompkę sprzęgła. Masz tu link do strony Krzyżaka: http://mitsubishifan.webpark.pl/ poszukaj tam tematu z regeneracją pompki sprzęgła.

[ Dodano: 25-02-2010, 09:43 ]
szkodnik napisał/a:
Podejrzewam ze uzupełnianie płynu następuje przy puszczaniu pedału sprzęgła ponieważ naciskając je kilkadziesą razy gdy już sprzęgło ślizga można spowodować że zniknie ono zupełnie.
miałem tak w swoim poprzednim galu, układ gdzieś dostawał powietrza i co jakiś czas mi sprzęgło się ślizgało.
Po zregenerowaniu pompki powinien problem ustać. A i koniecznie zmień płyn na nowy... Pozdrawiam

ryba_84 - 26-02-2010, 19:37

wymien wysprzeglik prawdopodobnie zapowietrza sie przy szybkim puszczeniu sprzegla i do ukladu dochodzi powietrze i plynu 'przybywa' wysprzeglik kosztuje ok50zl
bartoslaw - 11-03-2010, 18:45

Miałem podobną sytuację. Sprzęgło odmówiło posłuszeństwa przy -27 stopniowym mrozie na środku skrzyżowania w Lublinie. Założyłem zestawy naprawcze do wysprzęglika i pompki sprzęgła i też dupa. Po wnikliwych oględzinach okazało się że podkładka półwypukła przy pompie sprzęgła (ta, którą trzyma seger) obrócona jest o 180 stopni. W efekcie powodowało to częściowe wciśnięcie tłoczka a co za tym idzie odcięcie zbiorniczka wyrównawczego od reszty układu (otwór doprowadzający lekko domknięty przez malutki tłoczek). Zwiększanie ciśnienia w układzie przy każdym kolejnym naciśnięciu sprzęgła spowodowało permanentne wysprzęglenie. Po prawidłowym założeniu podkładki było ok. Proponuje najpierw regulacje przy pedale (upewnij się, że popychacz nie jest za bardzo wykręcony względem widełek). Jeżeli nie pomoże to zregenerować pompkę sprzęgła (przy pomocy np. zestawu naprawczeg- ok 20plnów). Dobrze odpowietrzyć układ i nalać nowego płynu - najlepiej DOT 3.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group