| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Prośba o opinie
 
 michmiel - 25-02-2010, 23:03
 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Prośba o opinie
 Na wstępie witam wszystkich !
 Jako, że jest to mój pierwszy post, to proszę o wyrozumiałość
  Przeszperałem forum, temat często wałkowany, ale co post to inna opinia. Pewnie i teraz będzie podobnie, ale i tak proszę o opinie. Tyle wstępu, teraz do rzeczy ;> Zaczęło się wczoraj od falowania obrotów. Rano było wszystko OK, ale wracając z pracy obroty zaczęły falować na "luzie". Zamiast standardowych  ok. 800obr, wskoczyły na zakres od 1,5-2tys (sam sobie tak "gazował" w tym zakresie). Dzisiaj rano po włączeniu zimnego auta po nocy obroty wskoczyły od razu na 3tyś i po ok 30sec spadły do zakresu 1,5-2tyś. Do pracy dojechałem bez problemu -ok 15km. W pracy odpiąłem akumulator ("+" klemę) i po jakimś czasie podpoiłem z powrotem. Zastosowałem się do instrukcji nauki obrotów GDI z forum (co nie wiele zmieniło). Wracając do domu przez połowę drogi wszystko było jak najbardziej OK, ale po 2 połowie sytuacja się powtórzyła.  Jadąc później pozałatwiać parę spraw w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka "CE", auto straciło "powera" i od 3tyś obrotów zaczęło go "dusić". [Na liczniku najechane 140tyś (przywiezione z Austrii, w PL kupione w grudniu 09 -stan licznika teoretycznie 134tyś. Zanim zacząłem jeździć wymienne na nowe zostały: rozrząd,pasek, simmeringi,pompa wody,świece,filtry (poza paliwa, bo leży i czeka na założenie),wszystkie płyny,olej].
 
 Proszę o opinie co może być przyczyną
   Z góry wielkie dzięki
       gigant87 - 25-02-2010, 23:35
 
 wymrugaj błędy...
 Sylwan - 25-02-2010, 23:57
 
 Może przepustnicę przeczyść...
 michmiel - 26-02-2010, 00:00
 
 
  	  | gigant87 napisał/a: |  	  | wymrugaj błędy... | 
 A GDI wymruga ? Bo w jakimś poście na forum widziałem, że GDI nie wymruga i tylko ASO zostaje :/
 Robson86 - 26-02-2010, 00:07
 
 
  	  | michmiel napisał/a: |  	  | Bo w jakimś poście na forum widziałem, że GDI nie wymruga i tylko ASO zostaje :/ | 
 czyli podpiecie do MUT'a. Tylko to zostaje bo inaczej to bedzie tylko zgadywanie na oslep...
 Z tego co napisales wiele wskazuje na usterke pompy (najprawdopodobniej) wysokiego cisnienia. Do czasu kiedy nie bedziesz mial wynikow to beda tylko spekulacje.
 Pozdroo
 michmiel - 26-02-2010, 07:52
 
 Jadąc dzisiaj rano do pracy CE się nie zaświeciło i auta nie dusiło. Po odpaleniu (auto zimne po nocy, stojące na zewnątrz) wskoczylo na 3tys obr i po drodze stojąc na światłach obroty na pozimie 1,8-2,2 tys.
 gigant87 - 26-02-2010, 11:02
 
 Masz 98 rok, wiec wymrugasz bez problemu. Ja mam 99 i wymrugałem
   michmiel - 26-02-2010, 11:35
 
 
  	  | gigant87 napisał/a: |  	  | Masz 98 rok, wiec wymrugasz bez problemu. Ja mam 99 i wymrugałem   | 
 A jak to sie ma do http://forum.mitsumaniaki...ht=check+engine
 bo "jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy
 cytując Marcino diagnozując GDI według tego opisu wychodzą głupoty "
 Więc nie wiem.
 pawelsonx - 26-02-2010, 11:46
 
 
  	  | michmiel napisał/a: |  	  |  	  | gigant87 napisał/a: |  	  | Masz 98 rok, wiec wymrugasz bez problemu. Ja mam 99 i wymrugałem   | 
 A jak to sie ma do http://forum.mitsumaniaki...ht=check+engine
 bo "jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy
 cytując Marcino diagnozując GDI według tego opisu wychodzą głupoty "
 Więc nie wiem.
 | 
 
 ale on tek stwierdził w 2006 roku napisz do niego bo może zmienił zdanie.
 
 Jakbyś przestudiował posty to w gdi również tak testują na którejś stronie są podane nawet numery błędów
 gigant87 - 26-02-2010, 16:44
 
 Dokładnie, tamto stwierdzenie jest nieaktualne.
 Więc michmiel, weź spinacz, włóż jego końce w 1 i 4 pin i patrz na CE
   michmiel - 06-03-2010, 20:56
 
 
  	  | gigant87 napisał/a: |  	  | Dokładnie, tamto stwierdzenie jest nieaktualne. Więc michmiel, weź spinacz, włóż jego końce w 1 i 4 pin i patrz na CE
   | 
 Od mojego ostatniego posta "CE" się już nie zaświeciło. Wymruganie błedów jednak nic nie pokazuje
   Po połączeniu 1 z 4 mrugają tylko na przemian "CE" z ABS i tyle -nic z serii długo i krótko.
 Czyżby nie było żadnego błędu ?
 
 [ Dodano: 06-03-2010, 20:59 ]
 Aaaa, dodam jeszcze, że krokowy i przepustnica OK.
 Budrys - 06-03-2010, 21:24
 
 To dziwne ponieważ jakikolwiek błąd musiał się zapamiętać. Chyba że odłaczyłeś na chwilę akumulator ?
 gogan1 - 06-03-2010, 21:24
 
 ja bym zajrzał do przepustnicy jak wyglada miałem ten sam problem i była do czyszczenia przepustnica
 
 |  | 
 |  |