To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Prośba o opinie

michmiel - 25-02-2010, 23:03
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Prośba o opinie
Na wstępie witam wszystkich !
Jako, że jest to mój pierwszy post, to proszę o wyrozumiałość ;) Przeszperałem forum, temat często wałkowany, ale co post to inna opinia. Pewnie i teraz będzie podobnie, ale i tak proszę o opinie. Tyle wstępu, teraz do rzeczy ;>
Zaczęło się wczoraj od falowania obrotów. Rano było wszystko OK, ale wracając z pracy obroty zaczęły falować na "luzie". Zamiast standardowych ok. 800obr, wskoczyły na zakres od 1,5-2tys (sam sobie tak "gazował" w tym zakresie). Dzisiaj rano po włączeniu zimnego auta po nocy obroty wskoczyły od razu na 3tyś i po ok 30sec spadły do zakresu 1,5-2tyś. Do pracy dojechałem bez problemu -ok 15km. W pracy odpiąłem akumulator ("+" klemę) i po jakimś czasie podpoiłem z powrotem. Zastosowałem się do instrukcji nauki obrotów GDI z forum (co nie wiele zmieniło). Wracając do domu przez połowę drogi wszystko było jak najbardziej OK, ale po 2 połowie sytuacja się powtórzyła. Jadąc później pozałatwiać parę spraw w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka "CE", auto straciło "powera" i od 3tyś obrotów zaczęło go "dusić". [Na liczniku najechane 140tyś (przywiezione z Austrii, w PL kupione w grudniu 09 -stan licznika teoretycznie 134tyś. Zanim zacząłem jeździć wymienne na nowe zostały: rozrząd,pasek, simmeringi,pompa wody,świece,filtry (poza paliwa, bo leży i czeka na założenie),wszystkie płyny,olej].

Proszę o opinie co może być przyczyną :?:
Z góry wielkie dzięki :!: :!: :!:

gigant87 - 25-02-2010, 23:35

wymrugaj błędy...
Sylwan - 25-02-2010, 23:57

Może przepustnicę przeczyść...
michmiel - 26-02-2010, 00:00

gigant87 napisał/a:
wymrugaj błędy...

A GDI wymruga ? Bo w jakimś poście na forum widziałem, że GDI nie wymruga i tylko ASO zostaje :/

Robson86 - 26-02-2010, 00:07

michmiel napisał/a:
Bo w jakimś poście na forum widziałem, że GDI nie wymruga i tylko ASO zostaje :/

czyli podpiecie do MUT'a. Tylko to zostaje bo inaczej to bedzie tylko zgadywanie na oslep...
Z tego co napisales wiele wskazuje na usterke pompy (najprawdopodobniej) wysokiego cisnienia. Do czasu kiedy nie bedziesz mial wynikow to beda tylko spekulacje.
Pozdroo

michmiel - 26-02-2010, 07:52

Jadąc dzisiaj rano do pracy CE się nie zaświeciło i auta nie dusiło. Po odpaleniu (auto zimne po nocy, stojące na zewnątrz) wskoczylo na 3tys obr i po drodze stojąc na światłach obroty na pozimie 1,8-2,2 tys.
gigant87 - 26-02-2010, 11:02

Masz 98 rok, wiec wymrugasz bez problemu. Ja mam 99 i wymrugałem :)
michmiel - 26-02-2010, 11:35

gigant87 napisał/a:
Masz 98 rok, wiec wymrugasz bez problemu. Ja mam 99 i wymrugałem :)

A jak to sie ma do http://forum.mitsumaniaki...ht=check+engine
bo "jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy
cytując Marcino diagnozując GDI według tego opisu wychodzą głupoty "
Więc nie wiem.

pawelsonx - 26-02-2010, 11:46

michmiel napisał/a:
gigant87 napisał/a:
Masz 98 rok, wiec wymrugasz bez problemu. Ja mam 99 i wymrugałem :)

A jak to sie ma do http://forum.mitsumaniaki...ht=check+engine
bo "jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy
cytując Marcino diagnozując GDI według tego opisu wychodzą głupoty "
Więc nie wiem.


ale on tek stwierdził w 2006 roku napisz do niego bo może zmienił zdanie.

Jakbyś przestudiował posty to w gdi również tak testują na którejś stronie są podane nawet numery błędów

gigant87 - 26-02-2010, 16:44

Dokładnie, tamto stwierdzenie jest nieaktualne.
Więc michmiel, weź spinacz, włóż jego końce w 1 i 4 pin i patrz na CE :)

michmiel - 06-03-2010, 20:56

gigant87 napisał/a:
Dokładnie, tamto stwierdzenie jest nieaktualne.
Więc michmiel, weź spinacz, włóż jego końce w 1 i 4 pin i patrz na CE :)

Od mojego ostatniego posta "CE" się już nie zaświeciło. Wymruganie błedów jednak nic nie pokazuje :(
Po połączeniu 1 z 4 mrugają tylko na przemian "CE" z ABS i tyle -nic z serii długo i krótko.
Czyżby nie było żadnego błędu ?

[ Dodano: 06-03-2010, 20:59 ]
Aaaa, dodam jeszcze, że krokowy i przepustnica OK.

Budrys - 06-03-2010, 21:24

To dziwne ponieważ jakikolwiek błąd musiał się zapamiętać. Chyba że odłaczyłeś na chwilę akumulator ?
gogan1 - 06-03-2010, 21:24

ja bym zajrzał do przepustnicy jak wyglada miałem ten sam problem i była do czyszczenia przepustnica


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group