To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1,9 DiD Piski ok 1500-2000 obr....

haribo99 - 26-02-2010, 20:22
Temat postu: 1,9 DiD Piski ok 1500-2000 obr....
Witam

Mam problem z moja Carisemka (1.9 DiD, 2002 r. 172000km). Odkad ja kupilem slyszalem jakis pisk na obrotach od ok 1500-2000... Wszyscy, ktorzy ze mna jezdzili mowili, ze mi sie wydaje, ale ostatnio jak sie cieplo zrobilo otworzylem okno i faktycznie pisk slyszac... Dzieje sie tak zarowno na postoju jak i podczas jazdy!
Dodam, ze niedawno wymienialem caly rozrzad (lacznie z pompa wody), plyn chlodniczy i olej. Co to moze byc? Dzieje sie tak tylko na obr 1500-2000 i tak do 100km/h, jak go troszke depne slysze jak sie turbina zalacza (glosniejsza praca silnika) i pisk ustaje.
Moge prosic o opinie co to moze byc i jak to sprawdzic?

Andrew - 26-02-2010, 20:28

haribo99, sprawdź pasek alternatora ewentualnie rolki: prowadzącą lub napinająca alternatora...
haribo99 - 26-02-2010, 20:33

da rade samemu to sprawdzic? Co z tymi rolkami moze byc nie tak?! Jakie sa symptomy uszkodzenia?
Z tego co widzialem u mnie jest kiepski dostep do alternatora... Rozumiem, ze koniecznie mechanik?!
I jeszcze pytanko jedno - jak grozne to jest? Czy moze cos powazneij pierdyknac, czy tylko piszczec bedzie?

Andrew - 26-02-2010, 21:00

haribo99 napisał/a:
Co z tymi rolkami moze byc nie tak?!
Zużywają się tak samo jak w rozrządzie.
haribo99 napisał/a:
Jakie sa symptomy uszkodzenia?
właśnie może być pisk, którejś z rolek, ale może także hałasować sam pasek...
haribo99 napisał/a:
da rade samemu to sprawdzic?
otwórz maskę i nasłuchuj skąd odgłos dobiega.
haribo99 napisał/a:
I jeszcze pytanko jedno - jak grozne to jest?

jeżeli, któraś z rolek się kończy, to może się zatrzymać, może spaść pasek alternatora, no a późniejszą konsekwencją tego może być m. in. brak ładowania... Jeżeli sam pasek piszczy to raczej nie powinno się nic wydarzyć.

pawelsonx - 26-02-2010, 22:31

jak dobrze kojarzę koło pasowe w di-d jest przedzielone przekładka gumowa sprawdź czy się nie rozwarstwiło. czasami się wyrabiają rowki w kole pasowym i pasek się ślizga
haribo99 - 28-02-2010, 15:39

Dobra na 100% to nie alternator, ani nic z tym zwiazane. Alternator polozony jest z przodu silnika, natomiast piszczenie wydobywa sie blizej kabiny.
Jest to taki odglos jakby "cos" przyspieszalo razem ze mna :? ....
Na zdjeciach widac mniej wiecej miejsce skad dobiega piszczenie/swist, niestety dokladnie nie potrafie zlokalizowac.. :? Jest to mniej wiecej gdzies za oslona silnika, a przed kabina :?



Andrew - 28-02-2010, 19:32

Być może jakaś nieszczelność w okolicach turbiny...
haribo99 - 28-02-2010, 20:14

a jak to sprawdzic?
czy jak jeszcze z tym pojezdze to cos sie mocniej rozpierdzieli czy na gwalt leciec do mechaniora?

Andrew - 28-02-2010, 20:16

haribo99, mnie się wydaję, że lepiej być przezornym i podjechać do dobrego mechanika i posprawdzać wszystko, żeby z małej rzeczy nie zrobił się wielki problem.
haribo99 - 09-04-2010, 18:27

no i podobno dupa nie turbina... Polecony mechanior obejrzal i pokazal mi ze mam "przebicie" przy kolektorze i spierniczaja tamtedy spaliny. Dzisiaj chcial to podspawac, ale okazalo sie, ze katalizator jest walniety.... I tu rodza sie moje pytania:
1. Czy mozna jezdzic bez katalizatora? Czytalem, ze nie bardzo, a jak sie okazuje na uwalonym przez jakis czas jezdzilem... Zglupialem juz...
2. Czy mozna uzyc czegos takiego zamiast oryginalu:
Tlumik przelotowy
czy moze lepszy bedzie:
Katalizator uniwersalny.

pawelsonx - 09-04-2010, 18:35

w di-d nie ma sondy lambda więc brak katalizatora nie wpłynie na prace silnika
haribo99 - 09-04-2010, 18:39

Wogole? To po cholere to montowali?
pawelsonx - 09-04-2010, 18:44

po to żeby spełniał normy euro 3
gulgulq - 09-04-2010, 18:45

do eliminacji tlenków azotu


możesz jeździć bez tak samo jak w benzyniakach,

ewentualnie jak przy przeglądzie zrobią ci diagnostykę spalin i nie zmieści się w normach - nie dostaniesz pieczątki

pawelsonx - 09-04-2010, 18:48

http://www.infosamochody....amochodowy.html
Kod:

W silnikach Diesel'a stosowane są katalizatory, które tylko utleniają tlenek węgla i węglowodory. Ze względu na specyfikę pracy tych silników (praca na ubogiej mieszance) niemożliwa jest jednoczesna redukcja tlenków azotu. Aby zredukować tlenki azotu coraz częściej stosowane są dodatkowe katalizatory np. wykorzystujące mocznik jako katalizator reakcji. Taki katalizator ulega jednak zużyciu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group