To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1.8 GDI 98r, problem z hamulcami

filemaster - 27-02-2010, 14:54
Temat postu: Carisma 1.8 GDI 98r, problem z hamulcami
Witam!
Posiadam w/w samochód. Mam problem z hamulcem. Pedał hamulca po kilkukrotnym naciśnięciu robi się twardy. Auto kiepsko hamuje, objaw jak gdyby nie było wspomagania. Gdy hamuje z dużej prędkości słychać dziwne buczenie.
Teraz co już wymieniłem:
-serwo
-klocki przednie
-szczęki tylne
-płyn hamulcowy

Dodam, że tarcze jak i pompa hamulcowa są sprawne, a wymiana w/w części nie przyniosła żadnego efektu. Co jeszcze może być niesprawne?
Pozdrawiam

robertdg - 27-02-2010, 15:05

Poczytaj ten temat http://forum.mitsumaniaki...amulca&start=15
ohyda666 - 27-02-2010, 15:13

Witam. Ja mam jeden z Twoich objawów (Buczenie). Też nie wiem o co chodzi ale podobno tarcze hamulcowe się grzeją. W tej chwili mam założone stalowe felgi, latem na aluminiowych jest ten sam efekt ale dużo mniejszy więc jest to bardzo możliwe.
filemaster - 27-02-2010, 15:39

robertdg dzięki za podanie linka. Poczytam i zobaczę co da się zrobić
Pzdr

[ Dodano: 27-02-2010, 16:02 ]
W sumie dyskusja stanęła na niczym bo wciąż nie wiadomo co było przyczyną. Przem_79 twierdził, że przewód od serwa do kolektora jest ok. U mnie mechanik też to sprawdzał. Dmuchali w niego :-P i twierdzili, że jest ok. Nie chce ściagać po raz 3 kół i kombinować, tylko znać przyczynę. Napisałem do kolegi maila, może odp.

[ Dodano: 28-02-2010, 12:27 ]
Problem został rozwiązany. Z tego co wyczytałem jest to dosyć częsta usterka w GDI.
Do sedna. Problemem okazał się metalowy łącznik łączący wąż podciśnieniowy ( idący od serwa ) z kolektorem ssącym ( łącznik jest wkręcany w kolektor). Węże były ok, ale w łączniku zbiera się nagar, który powoduje właśnie opisane twardnienie pedału hamulca. Wystarczy odkręcić pokrywę silnika. Można odkręcić 4 śruby i ją lekko odchylić. Wtedy będziemy mieli ładny dostęp. Wykręcić ten łącznik. Przeczyścić go i otwór w kolektorze śrubokrętem, złożyć do kupy i znów mamy nowe hamulce :-) .
10 min roboty w garażu i po problemie. Niestety niepotrzebnie wydana kasa na nowe części, ale za naukę się płaci ;-)

dymek - 29-10-2010, 19:37

Kolego filemaster .....

Właśnie rozwiązałem problem ... :) Kilka dni z tym walczyłem .

Tak samo, jak u Ciebie - sadza w tym króćcu w kolektorze !!!!!

Pare minut pracy i hamulce jak nowe !!!

Dzięki za wskazówke



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group