[02-06]Lancer CS0 - Spalanie i schowek
acerbe - 27-02-2010, 23:49 Temat postu: Spalanie i schowek Witajcie, tutaj jestem co prawda nowy, ale Lancera (1.6) mam od 2006 roku i zrobione jakieś 69 000 km.
Do tej pory na baku po mieście i w korkach robił mi mniej więcej 400 kilometrów.
Ale od jakiegoś czasu - nawet przy bardzo spokojnej jeździe - maksymalny wynik to trochę ponad 320...
Wydaje mi się, że lancerek zaczyna dośc ostro przeginać.
Nawet wcześniej troche irytowało mnie to spalanie (zakładając że bak ma 40 litrów, to palił 9-10 litrów na setkę), ale teraz to już jakaś masakra.
A drugie pytanie dotyczy konsoli. W mojej wersji regulacja nawiewów jest umieszczona nad popielniczką.
Pod radiem, tam, gdzie często są pokrętła, jest przepiękna czarna zaślepka - jak z poloneza... :/ Podobno wynika to z tego, że klima manualna była montowana pod radiem, a automatyczna właśnie niżej.
Na otomoto widziałem, że niektórzy zamiast zaślepki mają tam schowek, który by się w sumie przydał, bo nie ma ich zbyt wiele. Nie wiecie, czy można gdzieś taki schowek kupić?
Pozdrawiam,
Bartek
.TM - 28-02-2010, 08:27
Z tego co się orientuję to bak w CS0 ma 50 litrów. Ja na pełnym zbiorniku do zapalenia rezerwy robię po mieście jakieś 500 km.
krzychu - 28-02-2010, 09:10
No to Ci DUŻO pali coś jest nie tak.
A co do tego schowka to jest to druga kieszeń 1 DIN można zamontować zmieniarkę albo np. jak ja radio CB w maskownicy pod 1 din. Można też zrobić nową maskownice i włożyć jakiś system multimedialny 2 din. Sama dziura wygląda mało ciekawie ale daję kilka możliwości zabudowy.
ApAcHoS - 28-02-2010, 10:32 Temat postu: Re: Spalanie i schowek Zacznij od podpięcia pod kompa i sprawdzenie jak pracuje sonda lambda..
Karwoś - 28-02-2010, 11:20
u MNIE JAK Jak lambda padła to CHECK wywaliło - ale wiadomo - różnie bywa z tą elektroniką.
robertdg - 28-02-2010, 11:25
acerbe, podąż za radą ApAcHoS, przy okazji sprawdż jeszcze czujnik temperatury silnika, on także jest odpowiedzialny za wysokie spalanie.
acerbe - 28-02-2010, 12:04
Mój mechanik sugeruje też przeczyszczenie przepustnicy, bo to spalanie tak wzrosło na przestrzeni ostatnich 2-3 tygodni. Zastanawiam się też nad filtrem powietrza, jako potencjalną przyczyną.
Ale jeśli Wy robicie 500 km na baku a ja 400, to daje to do myślenia tak czy inaczej, chociaż jestem to w stanie zaakceptować, bo krótkie trasy, bo klima, bo dynamiczna jazda, bo wielkie krakowskie korki etc...
Krzychu: 2 dinowego radia nie chcę, bo i tak mi ukradną. Straciłem już 3 Dlatego zastanawiam się nad taki schowkiem zamykanym lub nie. I szukałem nawet na allego takich wkładów, ale nic nigdzie nie ma. Dealer też twierdzi, ze jedyne,co może mi dać to właśnie tę polonezową zaślepkę :/
robertdg - 28-02-2010, 12:22
acerbe, Filtry to wiadomo rzecz trzeba wymieniać , w benzyniaku średnio co 20tyś km, przpustnice mozna profilaktycznie przeczyścić, jendka jak mowisz ze przebieg auta to ok70 000km, to ja nie bardzo widze sensu, jakby bylo ponad 150tys km to OK, reszta, tak jak napisałem wcześniej
acerbe - 28-02-2010, 12:29
No to od poniedziałku siedzimy w serwisie... Dzięki za pomoc!
Jakbyście mieli jakieś pomysły, albo doświadczenia własne z tym spalaniem, to piszcie.
krzychu - 28-02-2010, 13:04
Filtr powietrza jeśli dawno nie wymieniany od razu do wymiany, a termostat dobrze działa (auto się dogrzewa)?
acerbe - 28-02-2010, 14:35
Krzychu: Filtr wymienię na stówę. Czy mówiąc dogrzewanie masz na myśli temperaturę silnika na wskaźniku? Jeśli tak, to od nowości jest zawsze tak samo i bez większych problemów.
Bojar - 28-02-2010, 16:33
Po prostu
Mam ten sam model z 2007. Spalanie średnio ostatnio w cyklu mieszanym 8,2 trasa nawet 7,3. Przy zatankowaniu na full do czasu zapalenia się kontrolki braku paliwa jakieś 500km a zostaje ok 10 literków. Samochód robi często b.krótkie trasy z częstym odpalaniem i gaszeniem silnika. Maksymalne spalanie w zimie miałem 10,7 ale samochód dużą część trasy robi na ssaniu. Ewidentnie masz coś nie tak
A co do zaślepki to jeżeli masz invite+ to ktoś musiał tam grzebać. W oryginale przy klimie automatycznej pod radiem jest schowek taki tłoczony w całości. Masz samochód od nowości ?
acerbe - 28-02-2010, 19:41
Kurcze... nigdy nie zrobił mi więcej niż 450 do rezerwy :/ i było tak od samego początku.
Auto kupiłem czteromiesięczne z przebiegiem kilka tysięcy - wcześniej to była pokazówka do jazd próbnych. Wiem, że w miejsce zaślepki była zamontowana zmieniarka żeby auto było bardziej wypasione do jazd próbnych, więc pewnie przy sprzedaży ją wyjęli i poszli po najmniejszej linii oporu. No i teraz nie wiem, jak to rozwiązać.
Chociaż obecnie spalanie jest większym kłopotem. W ogóle egzemplarz jest trochę pechowy - po 60 tysiącach padło mi sprzęgło i to do tego stopnia, że dojechałem do warsztatu, oni otworzyli i się wysypało - całkiem spalone :/
Bojar - 01-03-2010, 00:13
Jak to była pokazówka to trochę nie dziwne. Sprzęgło przypalić nie jest trudno
acerbe - 01-03-2010, 15:08
Możliwe...
Byłem dziś w warsztacie, podpięli lancera pod kompa i okazuje się, że obie sondy działają bez problemu, przepustnica działa bez problemu, obroty w normie, a filtr powietrza czystszy niż moja klawiatura.
Podnieśli go nawet, żeby zobaczyć, czy bak po prostu nie jest dziurawy, ale auto suchutkie.
Wniosek: Wszystko w porządku, a pali jak smok. Zastanawiam się nad skorzystanie z usług bardzo złego krakowskiego serwisu autoryzowanego, może tam mają lepszy sprzęt do diagnostyki.
A z newsów - odkryliśmy przy okazji, że ramka tylnych lewych drzwi rdzewieje. To taki urok modelu? I czy wicie może, czy jest to objęte gwarancją na powłokę lakierniczą, która jest chyba dłuższa niż 3 lata...
Za to wciąż nie wiem, skąd wziąć schowek... :/
|
|
|