To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - Eclipse G1 Brak iskry 1i4 oraz kontrolka chlodnicy

slimok - 02-03-2010, 14:38
Temat postu: Eclipse G1 Brak iskry 1i4 oraz kontrolka chlodnicy
Witam
Zaczelo sie od nierowniej pracy silnika i gasniecia
po czym znikla iskra na 1i4 czylindrze
a wczesniej juz zaczela palic sie kontrolka chlodnicy mimo ze plyn jest i nie zlokalizowalem zadnych wyciekow
aczkolwiek rewelacyjnie nie grzeje

jakies pomysly jestem nowy i od niedawna mam eclipsa
moze zacznijmy od tego gdzie jest ecu to zdemontuje i sprawdze kondzie

Anonymous - 02-03-2010, 15:28

dolej płynu do zbiorniczka. tam jest na dnie czujnik. nie ma w eclipse "szczelnego" układu a przelewowy stąd odparowuje ze zbiorniczka, tylko delikatnie go otwieraj bo się lubi wypiąć z uchwytu i potem masakra ze wciśnięciem go ponownie. sam się uzupełni w układzie ale na następny na zimnym silniku możesz sprawdzić odkręcając taką metalową nakrętkę na obudowie termostatu.

jeżeli cały czas się tak dzieje to najprawdopodobniej cewka padła, jest rozbieralna ale i tak nie kupisz pojedynczej, więc całość zazwyczaj koło 200zł. jak się pofarci to 100zł. tylko nie pomyl kolejności przewodów. masz tam 3 śruby zdaje się na klucz 12. 1 pod listwą wtryskową, 2 za silnikiem koło wtyczki tranzystora/modułu i 3 super extra schowana wewnątrz kanałów dolotowych kolektora. sięgniesz krótką przedłużką 3/4". potem delikatnie wyjmujesz manewrując i klnąc na czym świat stoi. zdaje się że będziesz musiał odpiąć przewód powrotny paliwa więc lepiej odłącz klemy żeby błędzik się nie zapisał.

jeżeli sporadycznie pada 1 i 4 cylinder to ECU. odkręcasz lewy boczek (tam jak jest podłokietnik) na 2 wkrętach i odkręcasz 1 śrubę na klucz 10, prawy boczek na 3 wkrętach i 2 śruby na 10. wsadzasz rękę od prawej strony tak jakbyś sięgał za radio tylko niżej i wypinasz 3 wtyczki, są różnej długości więc potem nie pomylisz. następnie "przekręcasz" ECU delikatnie w prawo i samo wychodzi od prawej strony.

powodzenia.

slimok - 02-03-2010, 16:58

ecu wyglada ok kondensator jeden byl wymieniany reszta ok jeden posmarkany lut poprawiony a clips dalej na dwa gory chodzi
barteski - 03-03-2010, 10:19

zostaje to co napisałcrolls, cewa i spr power tranzystorcia
slimok - 03-03-2010, 15:52

a power tranzystor to jest to ponizej cewki przykrecone do bloku z szeroka wtyczka??
barteski - 03-03-2010, 19:28

tak :)
slimok - 04-03-2010, 11:13

dobra wykrecony power tranzystorex teraz czekam za nowym

http://moto.allegro.pl/it...przekaznik.html

[ Dodano: 04-03-2010, 13:11 ]
tranzystor wymieniony silnik pracuje na wszystkie cylindry
ale obroty dalej plywaja i gasnie przy opadaniu obrotow np jak jade wrzuce luz czy nawet sie zatrzymuje
czy to TPS bo wydaje mi sei ze wydaje on jakies niepokojace dzwieki

Anonymous - 04-03-2010, 22:42

nie wyregulowane wolne obroty albo ips. TPS na pewno nie wydaje odgłosów.
zenek_bb - 05-03-2010, 04:18

regulacja wolnych obrotów to cały proces i warto go wykonać :) najlepiej zacząć od czyszczenia przepustnicy i sprawdzenia zapłonu, wszystko znajdziesz na forum i na stronie krzyżaka bardzo ładnie opisane jak czyścić przepustnice i programować wolne obroty (http://mitsubishifan.webpark.pl/) użyj szukaj na forum, dużo tego było i bardzo szczegółowo opisane nieraz nawet przezemnie, pozdrawiam
barteski - 05-03-2010, 10:38

zenek_bb napisał/a:
regulacja wolnych obrotów to cały proces i warto go wykonać :)

zrób to prawidłowo i pisz o efektach



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group