Eclipse - Techniczne - Eclipse G1 Brak iskry 1i4 oraz kontrolka chlodnicy
slimok - 02-03-2010, 14:38 Temat postu: Eclipse G1 Brak iskry 1i4 oraz kontrolka chlodnicy Witam
Zaczelo sie od nierowniej pracy silnika i gasniecia
po czym znikla iskra na 1i4 czylindrze
a wczesniej juz zaczela palic sie kontrolka chlodnicy mimo ze plyn jest i nie zlokalizowalem zadnych wyciekow
aczkolwiek rewelacyjnie nie grzeje
jakies pomysly jestem nowy i od niedawna mam eclipsa
moze zacznijmy od tego gdzie jest ecu to zdemontuje i sprawdze kondzie
Anonymous - 02-03-2010, 15:28
dolej płynu do zbiorniczka. tam jest na dnie czujnik. nie ma w eclipse "szczelnego" układu a przelewowy stąd odparowuje ze zbiorniczka, tylko delikatnie go otwieraj bo się lubi wypiąć z uchwytu i potem masakra ze wciśnięciem go ponownie. sam się uzupełni w układzie ale na następny na zimnym silniku możesz sprawdzić odkręcając taką metalową nakrętkę na obudowie termostatu.
jeżeli cały czas się tak dzieje to najprawdopodobniej cewka padła, jest rozbieralna ale i tak nie kupisz pojedynczej, więc całość zazwyczaj koło 200zł. jak się pofarci to 100zł. tylko nie pomyl kolejności przewodów. masz tam 3 śruby zdaje się na klucz 12. 1 pod listwą wtryskową, 2 za silnikiem koło wtyczki tranzystora/modułu i 3 super extra schowana wewnątrz kanałów dolotowych kolektora. sięgniesz krótką przedłużką 3/4". potem delikatnie wyjmujesz manewrując i klnąc na czym świat stoi. zdaje się że będziesz musiał odpiąć przewód powrotny paliwa więc lepiej odłącz klemy żeby błędzik się nie zapisał.
jeżeli sporadycznie pada 1 i 4 cylinder to ECU. odkręcasz lewy boczek (tam jak jest podłokietnik) na 2 wkrętach i odkręcasz 1 śrubę na klucz 10, prawy boczek na 3 wkrętach i 2 śruby na 10. wsadzasz rękę od prawej strony tak jakbyś sięgał za radio tylko niżej i wypinasz 3 wtyczki, są różnej długości więc potem nie pomylisz. następnie "przekręcasz" ECU delikatnie w prawo i samo wychodzi od prawej strony.
powodzenia.
slimok - 02-03-2010, 16:58
ecu wyglada ok kondensator jeden byl wymieniany reszta ok jeden posmarkany lut poprawiony a clips dalej na dwa gory chodzi
barteski - 03-03-2010, 10:19
zostaje to co napisałcrolls, cewa i spr power tranzystorcia
slimok - 03-03-2010, 15:52
a power tranzystor to jest to ponizej cewki przykrecone do bloku z szeroka wtyczka??
barteski - 03-03-2010, 19:28
tak
slimok - 04-03-2010, 11:13
dobra wykrecony power tranzystorex teraz czekam za nowym
http://moto.allegro.pl/it...przekaznik.html
[ Dodano: 04-03-2010, 13:11 ]
tranzystor wymieniony silnik pracuje na wszystkie cylindry
ale obroty dalej plywaja i gasnie przy opadaniu obrotow np jak jade wrzuce luz czy nawet sie zatrzymuje
czy to TPS bo wydaje mi sei ze wydaje on jakies niepokojace dzwieki
Anonymous - 04-03-2010, 22:42
nie wyregulowane wolne obroty albo ips. TPS na pewno nie wydaje odgłosów.
zenek_bb - 05-03-2010, 04:18
regulacja wolnych obrotów to cały proces i warto go wykonać najlepiej zacząć od czyszczenia przepustnicy i sprawdzenia zapłonu, wszystko znajdziesz na forum i na stronie krzyżaka bardzo ładnie opisane jak czyścić przepustnice i programować wolne obroty (http://mitsubishifan.webpark.pl/) użyj szukaj na forum, dużo tego było i bardzo szczegółowo opisane nieraz nawet przezemnie, pozdrawiam
barteski - 05-03-2010, 10:38
zenek_bb napisał/a: | regulacja wolnych obrotów to cały proces i warto go wykonać |
zrób to prawidłowo i pisz o efektach
|
|
|