Pajero II - [2.5 TD] obroty max 3 tys , problem pojawil sie po wymianie
muchol - 05-03-2010, 20:46 Temat postu: [2.5 TD] obroty max 3 tys , problem pojawil sie po wymianie Witam Wszystkich Serdecznie
od niedawna jeżdżę Michem - po pierwszych naprawach przyszła kolej na kolejne i tu problem
1.rozrząd zrobiony /nic się nie wydarzyło/
2. Wymiana oleju + filtry , oleju jest trochę za dużo/początkowo nic/
3. resztka wachy - dolewka z beczki od rolnika po kilku kilometrach biały dym i zero mocy /stawiałem na turbinę/ w międzyczasie zdrowo utaplany w błocie /niemoc przyszła mu po kąpieli błotnej i rolniczym paliwie / ??
wymiana filtra oleju + próba odpowietrzenia - nic się nie polepszyło
4.dolewka 20l verwy - obroty po przepaleniu kilku km wróciły prawie do normy /dymienie ustąpiło / ale powyżej 2,5-3 tys obrotów nie chce się wkręcić
Koledzy od czego tu zacząć poszukiwania awarii ??
Dzięki za ewentualne sugestie i serdeczne powitania od nowego mitsumaniaka
poprzednio woziłem swoje dupsko uazem
PiotrC - 05-03-2010, 22:09
Chyba zupa od rolnika nie była odpowiednia i Miśkowi zaszkodziła. Pajerko to nie Uaz Jeżeli po verwie pomogło to szedłbym dalej tym tropem. Rozumiem, że wymieniłeś filtr paliwa a nie oleju Przepłukałbym cały układ paliwowy, ponownie wymienił filtr paliwa nalał zupę /verwę / i jazda.
Pozdrówka
[ Dodano: 05-03-2010, 22:12 ]
A spuszczone paliwo wlał rolnikowi do mleka
1405 - 05-03-2010, 22:45 Temat postu: Re: obroty max 3 tys , problem pojawil sie po wymianie
muchol napisał/a: | Witam Wszystkich Serdecznie
od niedawna jeżdżę Michem - po pierwszych naprawach przyszła kolej na kolejne i tu problem
1.rozrząd zrobiony /nic się nie wydarzyło/
2. Wymiana oleju + filtry , oleju jest trochę za dużo/początkowo nic/
3. resztka wachy - dolewka z beczki od rolnika po kilku kilometrach biały dym i zero mocy /stawiałem na turbinę/ w międzyczasie zdrowo utaplany w błocie /niemoc przyszła mu po kąpieli błotnej i rolniczym paliwie / ??
wymiana filtra oleju + próba odpowietrzenia - nic się nie polepszyło
4.dolewka 20l verwy - obroty po przepaleniu kilku km wróciły prawie do normy /dymienie ustąpiło / ale powyżej 2,5-3 tys obrotów nie chce się wkręcić
Koledzy od czego tu zacząć poszukiwania awarii ??
Dzięki za ewentualne sugestie i serdeczne powitania od nowego mitsumaniaka
poprzednio woziłem swoje dupsko uazem |
Nie wiem czy twoim silniku jest jakiś komputer od sterowania pompa, ale objawy są podobne do pracy silnika w trybie awaryjnym. Gdyby to był benzyniak to proponowałbym zdjęcie klemy z akumulatora i skasowanie ewentualnych błędów, a u Ciebie to nie wiem czy to coś pomoże.
muchol - 05-03-2010, 23:49
Dzięki koledzy
piotr - dzięki taką żywiłem nadzieję na reaktywację mocy pojary - i dalej bedę się tego trzymał -ps dzięki za uwagę - oczywiście filtr paliwa olej wymieniony wcześniej
1405- o klemach też myślałem nie zaszkodzi jedynie zegarek będę musiał ustawić -
walcze od rana dziś już mi się baterie skończyły
pozdro Panowie i dzięki za posty
jawaldek - 06-03-2010, 18:08
muchol napisał/a: | o klemach też myślałem nie zaszkodzi | zdejmij tylko klemę prądową nie masową na kilkanaście minut->> może się zresetuje?? muchol napisał/a: | biały dym | to znaczy że się zapowietrza->> czy zapala od pierwszego strzału czy potem gaśnie??->> ale ta verwa mi tu nie pasuje dolewałeś bo zabrakło paliwa?? to może cały syf z dna zbiornika zatkał filtr wewnątrz baku?? i jeszcze jedna błahostka aczkolwiek dokuczliwa czasami->> zatkany odpowietrznik w korku do wlewu ->> czy odkręcając korek po tym jak silnik jakiś czas popracuje słyszysz zasysane powietrze?? niech silnik popracuje bez korka. Jeśli nic z tych spraw to pompa do regeneracji->> postaw tylko znaki przed demontażem aby zregenerowaną pompę tak samo zamontować bo potem ciężko jest ustawić. W Twoim rejonie jest spec nad specami w temacie Mitsubishi ->> http://forum.mitsumaniaki...wprofile&u=3942
muchol - 06-03-2010, 18:51
jawaldek napisał/a: | muchol napisał/a: | o klemach też myślałem nie zaszkodzi | zdejmij tylko klemę prądową nie masową na kilkanaście minut->> może się zresetuje?? muchol napisał/a: | biały dym | to znaczy że się zapowietrza->> czy zapala od pierwszego strzału czy potem gaśnie??->> ale ta verwa mi tu nie pasuje dolewałeś bo zabrakło paliwa?? to może cały syf z dna zbiornika zatkał filtr wewnątrz baku?? i jeszcze jedna błahostka aczkolwiek dokuczliwa czasami->> zatkany odpowietrznik w korku do wlewu ->> czy odkręcając korek po tym jak silnik jakiś czas popracuje słyszysz zasysane powietrze?? niech silnik popracuje bez korka. Jeśli nic z tych spraw to pompa do regeneracji->> postaw tylko znaki przed demontażem aby zregenerowaną pompę tak samo zamontować bo potem ciężko jest ustawić. W Twoim rejonie jest spec nad specami w temacie Mitsubishi ->> http://forum.mitsumaniaki...wprofile&u=3942 |
jawaldek - dzięki kolego - DAJ MI NAMIAR NA SPECA POPROSZĘ .
1. klemy /zdjęty prądowy/ nic w zasadzie nie dały.
2. na zimno odpala od pierwszego strzału ale 3 obroty rozrusznika więcej niż przed awarią
3. wchodzi na 3 tys obrotówe i zaczyna dymić na biało
4. lepiej chodzi zimny niż gorący silnik
5. nie zasysa po odkręceniu korka
w zasadzie stawiam na pompę albo wtryski
hmm jakieś sugestie jeszcze koledzy ??
jawaldek dzięki za posta : verwe lałem bo jak zupy zabrakło to zalałem bylejakim z beczki od sąsiada - zaczął zdychać to dolałem 25l verwy i wymieniłem filtr paliwa
zastanawiam się czy za wysoki poziom oleju nie jest w tym wypadku też przyczyną dolegliwości ??
gołąb - 06-03-2010, 19:32
muchol napisał/a: | DAJ MI NAMIAR NA SPECA POPROSZĘ | Przeca dał Ci linka w poście swoim obywatel jawaldek
jawaldek - 06-03-2010, 21:27
muchol napisał/a: | 4. lepiej chodzi zimny niż gorący silnik | to raczej nie wróży nic dobrego->>silnik zimny lepiej doszczelniony,gorący ->> rozszerza się wszystko i ..... a olej bierze ponad stan czy norma i jaki olej lejesz mineralny czy syntetyk?? Bardziej konkretne namiary http://www.e-pajero.pl/
1405 - 06-03-2010, 23:07
Posprawdzaj wszystko co możliwe przy pompie i co prowadzi do pompy. Kable, wtyczki, i jak są to i wężyki(podciśnienia). Mi to wygląda na coś w rodzaju pracy na ssaniu...stąd biały dym- niedopalona ropa.
muchol - 07-03-2010, 14:38
jawaldek napisał/a: | muchol napisał/a: | 4. lepiej chodzi zimny niż gorący silnik | to raczej nie wróży nic dobrego->>silnik zimny lepiej doszczelniony,gorący ->> rozszerza się wszystko i ..... a olej bierze ponad stan czy norma i jaki olej lejesz mineralny czy syntetyk?? Bardziej konkretne namiary http://www.e-pajero.pl/ |
Oleju nie bierze /przynajmniej wcześniej nie brał/ jest świeżo po wymianie na syntetyk valwoline dura blend.
Poziom oleju trochę za wysoki /niestety przelało nam się w trakcie wymiany/ - zbyt wysoki poziom może tu coś namieszać ??
Problemy jak pisałem wcześniej zaczeły się od wymiany oleju i braku zupy w baku ??
odłączenie klem niestety nic nie dało.
Teraz trochę pochodził i już jest nieco lepiej ale dochodzi do 3 tys obrotów i zaczyna się dławić i dymić na biało.
do 3 tys chodzi normalnie i nic się nie dzieje
pozdrawiam
[ Dodano: 07-03-2010, 14:40 ]
[quote="1405"]Posprawdzaj wszystko co możliwe przy pompie i co prowadzi do pompy. Kable, wtyczki, i jak są to i wężyki(podciśnienia). Mi to wygląda na coś w rodzaju pracy na ssaniu...stąd biały dym- niedopalona ropa. [/quo
Przy pompie niby wszystko wygląda OK - ale to dławienie i biały dym przy 3 tys obrotów - jakoś mi to na pompe jednak wygląda - pytanie co mogło się wydarzyć ??
1405 - 07-03-2010, 22:09
A może coś padło przy turbinie i z jakiegoś powodu silnik się dławi bo nie dostaje powietrza w takiej ilości jakiej potrzebuje. Wydaje mi się ze przy sprężarce jest taki zawór który reguluje przepływem spalin przez turbinę a tym samym stopniem doładowania. Może tu jest coś nie tak. Zobacz jeszcze kolektor ssący czy nie jest zawalony olejem, a tym samym czy turbina nie rzyga olejem...
muchol - 10-03-2010, 19:55
Szanowni koledzy,
podpowiedzcie poproszę - zawór ERG jest na kanale dolotowym/wylotowym ----- przepraszam za idiotyzmy ale nie jestem mechanikiem ----- i czy erg może być odpowiedzialne za blokowanie obrotów , jak nie to to komputer /jeśli pojara go ma/ na koniec zostawiam pompę bo najdroższa.
zimny erg daje się ruszać w pionie gorący już nie bardzo - pierwsze co zdiagnozowałem.
na ciepłym jak postoi 30sek i odpalę przez chwilę jest lepiej i lepiej wchodzi na obroty ale i tak góra do 3200
jakieś sugestie ??
dzięki z góry za posty
dymienie ustało do 2 tys obrotów wkręca się radośnie potem zaczyna mu brakować wigoru
Passenger - 10-03-2010, 19:59
Zobaczycie, że skończy się co najmniej na robieniu uszczelki pod głowicą... albo pękniętym blokiem i przepływem z kanału wodnego do olejowego... Oleju nie przelałeś, miesza się i dlatego jest go więcej.
muchol - 10-03-2010, 20:04
Passenger napisał/a: | Zobaczycie, że skończy się co najmniej na robieniu uszczelki pod głowicą... albo pękniętym blokiem i przepływem z kanału wodnego do olejowego... Oleju nie przelałeś, miesza się i dlatego jest go więcej. |
jak pisałem wcześniej niestety olej przelany sporo ponad stan - jutro zamierzam upuścić mu krwi
GIO4x4RUS - 10-03-2010, 21:13
-Pajero 2.5td w tym wieky niema komputera(2.8td-EFI od 97r maja komputer)!!!
-Obroty moze nie nabierac po 3tys. przez brak otpowiedzniej ilosci powietrza(w jakiem stanie filtr pow???)Wywal i sprawdz!
-Podnios sie stan oleju(SAM!)-ropa przez nieszczelna glowice trafi do oleju-zwalac glowice!
-Zasliepic EGR!(wsadzic kulke w wezyk,dorobic 2 aluminiowe uszczelki i zalozic na flansze)
-Sprawdic,czy dobrze dociera paliwo(sprubowac podlaczyc bezposriednio z bytelki)Jezeli liepiej bedzie chodzic-zwalic zbiornik,wyjacz smok i wszystko umyc.Przewody paliwowe przedmuchac sprezarka.
-Na zasilaniu pompy wtryskowej moze byc filterek(mietalowa siatka)-wykreczyc i sprawdzic,czy czysta!
-Plyn chlodniczy nie ubyba?
|
|
|