To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] PROBLEM Z 3 BIEGIEM ?

lombard - 06-03-2010, 00:09
Temat postu: [1G 90-94] PROBLEM Z 3 BIEGIEM ?
Witam.Piszę w imieniu kolegi który wymienia skrzynię biegów już 3 raz w swoim 1g za każdym razem gdy zamontuje skrzynie ma problem z wbijaniem 3 biegu.Ostatnią skrzynie kupił u mnie więc mam pewność że skrzynia na 10000000% jest sprawna.Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania skrzyni ?Nie mam obecnie dostępu do jego auta ale wyjaśnił mi że ma 7 bolta i taką skrzynię dostał jeżeli jednak się pomylił i ma 6 bolt to czy może to być przyczyną jego problemu z 3 biegiem ?A może ma jakąś amerykańską wersję i skrzynia powinna być jakaś inna ?A może przy montażu czegoś nie zrobił ?Z wbiciem pozostałych przełożeń niema problemu. MOWA O ECLIPSE 1G 2,0 DOHC .Pytam bo ja też jestem zielony w temacie ...
Pozdrawiam.

luki20j - 06-03-2010, 01:08

Skrzynie są take same, różnica miedzy 6 a 7 bolt jest na kole zamachowym.
Furman89 - 06-03-2010, 02:00
Temat postu: jestem calkiem zielony
jak pomoge to bedzie naprawde cud ale gdzies mi sie o uszy obilo ze synchronizator moze byc albo cos ze sprzeglem bo u mnie na przyklad tez 3 wchodzic nie chce ale mam nowe sprzeglo nie dotarte i mam nadzieje ze jak dotre to minie
barteski - 06-03-2010, 10:01

lombard, najczestrza przyczyna to zgrzyt 2 i 3 biegu ale prolblem z wrzuceniem to znaczy ze blokuje cos czy jest tak zwany dentysta jak zapinasz 3 ??
ja jak kupiłem niemiałem wstecznego wyrególowałem na ciegnach i do dzis działa elegansio
Furman89, jak sprzegło fiksuje to najbardziej przy wrzucaniu wstecznego i jedynki
pozatym jak jest nowe to biegi maja wchodzic ładnie z braniem sprzegła morze byc inaczej a jaki olej w skrzyni macie??

zenek_bb - 06-03-2010, 10:49

pod gumą dolotu na skrzyni jest świetny dostęp do koncówek cięgien, juz nie Pamiętam jak to było ale jak zapinasz 3 to jedno z cięgien się cofa w stronę grodzi silnika, poprostu ciągnie, niech jeden siedzi w aucie i na ręcznym wbije 3 a ty popchnij ręką to cięgno jeszcze do końca, jak wejdzie to znaczy że cięgno trzeba naciągnąć i to będzie najprawdopodobniej usterką, regulacje zacznij od zdjęcia środkowej konsoli i sprawdź czy coś tam niejest wykrzywione pod drążkiem

[ Dodano: 06-03-2010, 10:51 ]
oczywiście na odpalonym silniku, jak będziesz dobijał ręką bieg na skrzyni to niech kolega trzyma sprzęgło ładnie wciśnięte do konca, potem sprawdźcie czy bieg wszedł (czy ciągnie, tylko nie spalcie sprzęgła ;p)

lombard - 06-03-2010, 15:42

Z tego co mi wytłumaczył to przy niskich prędkościach bieg wchodzi elegancko ale przy nieco agresywniejszej jeździe i wyższych obrotach wchodzi ze zgrzytem a czasem nie wchodzi wcale.Pod drążkiem wszystko wygląda ok porównałem ze swoim autem.Regulator ten pod drążkiem zmiany biegów jest ustawiony na max a z biegami nadal kłopot - może przy skrzyni jest jakaś regulacja ??? Czy możliwe jest tak skrajne"rozciągnięcie się" linki że brak już możliwości regulacji???
viader - 06-03-2010, 21:16

A może wywalone poduszki skrzyni/silnika i jak przy ostrej jeździe się skrzynia przesunie (od przeciążenia przy przyspieszaniu) to bieg źle wchodzi?
zenek_bb - 07-03-2010, 03:09

poduszki nic do tego nie będą miały, linki od drążka do skrzyni są w pancerzu który jest ich punktem 0 jak w rowerze, to czy przekręcimy kierownicę nic nie zmieni oprócz ew. tarcia

chyba podejewam o co chodzi

albo coś z hyrdraulicznym sprzęgłem [od pedału (może być wygięty) aż do drugiego cylinderka] albo pomiędzy skrzynią a blokiem nie ma osłony blaszanej, jest ona swoistym dystansem między sprzęgłem a kołem zamachowym jak i również osłoną przeciw ciałami obcymi, jak jej nie ma sprzęgło może nie wysprzęglić do końca

sprawdź najpierw sposobem druciarskim, podnieś przód (oba koła przednie w powietrzu) wbij 5 i na sprzęgle koła nie mają prawa się ruszyć (nie ruszą się jak będzie niesprawny układ hamulcowy -> p.1 patrz czy tarcze równe, zasiski odpuszczają i czy łożyska/koła chodzą dostatecznie lekko)

[ Dodano: 07-03-2010, 03:11 ]
PS. za rzadki lub za gęsty olej w skrzyni lub jego brak też tak zadziała (jeżeli synchronizatory sprawne) zły olej spowoduje za szybkie lub za wolne obroty synchronizatorów i takie tam ;p

barteski - 07-03-2010, 11:06

hmm tylko problem tkwi w 3 biegu tak a wsteczny i 1 wchodzi miodzio to cos mi sie zdaje ze sprzegło ok a 3 sie skonczyła
a propo skrzyni kombinował ktos ze krzyniami od galanta td ?? w sensie podpasowac do ecli ??

luki20j - 07-03-2010, 12:12

Tak Seba z MEKP:) od 1.8 td pasuje, i auto ma inne troche przełozenia tzn: np na 2 lecisz kolo 120 a nie 90 jak na skrzyni od ecli:)
Nikoś - 07-03-2010, 20:05

Na skrzyni od eclipse 6 bolt autko leci 110. wiem bo prubowałem :wink: . Pozdro
luki20j - 07-03-2010, 20:56

Na jakich kołach? bo na 15 cali ma w katalogu napisane 90 i tego sie trzyma w rzeczywistosci:) ważny tu nawet jest profil opony:)
Anonymous - 07-03-2010, 21:31

jeżeli problem jest przy 3 skrzyni to bym obstawiał regulacje cięgien, albo spróbować podciągnąć śrubę pod pedałem sprzęgła.


P.S. do poprzednika - felgi nie mają znaczenia możesz mieś nawet od traktora, budzik wskaże Ci zawsze tak samo bo prędkość obrotową bierze ze skrzyni na wyjściu (i to ona się liczy) i ze względu na teoretyczny promień dynamiczny koła podaje prędkość teoretyczną pojazdu.

viader - 08-03-2010, 08:08

Ja mam 6 bolta i faktycznie na swojej ori skrzyni ciągnął na 2 biegu prawie do 120 (w okolicach odcięcia). Teraz mam zamontowaną skrzynię od 7bolta i ciągnie do 90-95.
barteski - 08-03-2010, 13:04

luki20j, super a nieorietójesz sie jak wyglada temat przy 100 kmh na 5 biegu??
bo mnie strasznie denerwóje jak lece autostrada tak 2-3 godziny a ten tam kreci 160kmh ponad 4000tys, rpm
crolls, dokładnie tak na budziku a rzeczywista dwie inne spr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group