To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Błąd 11, 41 na PLG

M@teusz607 - 08-03-2010, 22:23
Temat postu: [Cari 1.6] Błąd 11, 41 na PLG
Niedawno kupiłem moją cari, po około 500 kilometrach wymieniłem sonde lambda (NTK) i założyłem gaz sekwencyjny, do tej pory wszystko było ok. Po paruset kilometrach zaczęła się zapalać kontrolka CE (wymrugałem błąd 11-sonda) przy przełączaniu podczas jazdy na PB gasła, potem znów na LPG i przez jakiś czas było dobrze. Dzisiaj po przełączeniu na PB zgasła, ale po powrocie na LPG znów zaświeciła i dopiero po drugim albo trzecim razie było dobrze, ale doszedł błąd 41- wtryskiwacze. Pierwszego przeglądu po 1000km jeszcze nie było ale gazownik twierdzi co do sondy że się pod nią nie podłączali i to wina składu mieszanki. Ale to jest tylko na LPG więc chyba źle ustawił i mi kit wciska. Czy na sekwencji może się świecić CE przez sonde?? A ten błąd wtryskiwaczy to też przez gaz???
pawelsonx - 08-03-2010, 23:02

emulator wtrysku??
a gaz ktorej generacji ??

M@teusz607 - 09-03-2010, 16:03

4- faza lotna
pawelsonx - 09-03-2010, 19:38

nie czytałem uważnie twojego postu ale dzisiaj z nudów poczytałem

1według mnie gazownik może mieć racje sonda daje do ecu że za mało tlenu a ecu próbuje to skorygować co nie daje rezultatu więc jak nic się nie zmienia to błąd nr 11. Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal ,( dla nie umiejących angielskiego nagrzany czujnik tlenu nie zmienia sygnału)
2 co do wtrysku to coś nie hula z eulatorem może podczas zmiany z lpg na pb

M@teusz607 - 09-03-2010, 20:01

ale czy może to być wina tego że np. poprostu źle ustawił tą całą instalacje? u "konkurencji" ZAPEWNIALI mnie że Check nie bedzie się świecił. Możliwe że ten miał za mało pojęcia i nie zrobił tak jak powinien? A przy przeglądzie po pierwszym 1000 kilometrów powinni poprawić ten błąd wtryskiwaczy?
pawelsonx - 09-03-2010, 21:54

Doczytałem że w 4 generacji ecu gazu pobierają sygnał od wtryskiwaczy benzynowych i na podstawie tego jest dobierana dawka gazu czyli ecu samochodu koryguje dawkę gazu

ale to tylko moje rozmyślenia popytaj lepiej http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=79

drd1812 - 10-03-2010, 07:36

Emulator wyryskiwaczy się kłania dla Cari jest 50 omowy (błąd wtryskiwaczy) i regulacja składu mieszanki ( sonda lambda) - to wina gaziarza na 98 % nie daj się łatwo wypchać za drzwi ;)
M@teusz607 - 10-03-2010, 18:00

Dzieki ale jeszcze jedna sprawa troche nie na temat. Do przełączenia na LPG musi być 35^C. Z kąt komputer gazu bierze tą informacje? podłączony jest gdzie trzeba czy instalują odpowiedni czujnik? bo jak odpale samochód i stoi na biegu jałowym to przełącza się chwile po tym jak wskazówka temperatury zacznie się podnosić, ale jak odrazu jade około 90-100 km/h to przełączy się dopiero jak wskazówka jest na 100% ponad 70^C, koło 80-90. Więc z kąt jest ta informacja o temperaturze??? I czy płyn żeby chodził przez parownik musi chodzić w całym obiegu jak termostat puści na chłodnicę?
pawelsonx - 10-03-2010, 18:31

powinien mieć własny czujnik np w parowniku,
co do parownika wpina się go w mniejszy obieg czyli zazwyczaj w przewody do nagrzewnicy

M@teusz607 - 10-03-2010, 20:43

czyli jeśli przełącza się przy tak wysokiej temperaturze (a twierdzą że 35^C) to najprawdopodobniej coś ucieka tak?
drd1812 - 10-03-2010, 21:27

W reduktorze/parowniku jest zazwyczaj czujnik temperatury gazu i jeśli gaz uzyskuje zadaną temperaturę to komputer przełącza na zasilanie gazem. Co chciałbyś żeby Ci uciekało ??
KaWu - 11-03-2010, 12:49

M@teusz607, cos masz nie tak, chodzi mi o to, ze na postoju przelaczy Ci szybko i jak ruszysz to trwa to dluzej.
Moze byc wina gdzies we wpieciu w uklad chlodzenia-chyba, ze podczas jazdy bardzo chlodzi parownik itp :?:

M@teusz607 napisał/a:
jak odpale samochód i stoi na biegu jałowym to przełącza się chwile po tym jak wskazówka temperatury zacznie się podnosić


Tutaj masz ok- mi tez jak drgnie to sie przełączy (mam 30°C).

M@teusz607 - 11-03-2010, 15:45

Co chciałbym żeby uciekało?? Fakt głupote napisałem....
uruchomie silnik to pompa chodzi non stop więc czy cały czas gania płyn chłodniczy przez parownik??? jeśli tak to CHYBA powinien się dużo wcześniej przełączyć niż termostat puści wodę na chłodnice. Możliwe że do tego stopnia się machneli że w złe miejsce wpieli obieg przez parownik?

gigant87 - 10-03-2012, 13:18

drd1812 napisał/a:
Emulator wyryskiwaczy się kłania dla Cari jest 50 omowy (błąd wtryskiwaczy) i regulacja składu mieszanki ( sonda lambda) - to wina gaziarza na 98 % nie daj się łatwo wypchać za drzwi ;)


Mam te błędy, czyli 11 i 41. Auto jeździ normalnie, nawet mało pali. :)
Gaziarz mówi, że wtryski mam 15 omowe i nie było potrzeby zakładania emulatora.. czy jakoś tak. CE się zapala podczas bardzo spokojnej jazdy, najczęściej przy małym obciążeniu silnika, np z górki. Po wdepnięciu gazu w podłogę, po kilku sekundach przestaje świecić. Czasem pomaga też przełączenie na benzynę. Co o tym myślisz?

drd1812 - 10-03-2012, 13:30

- zbyt uboga mieszanka na LPG (na małych obrotach)
- przełączenie na benzynę włącza normalny tryb pracy auta i komputer "kasuje" lampkę CE (błąd zapamiętuje)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group