LPG - cos nie tak z ustawieniem zaplonu
Anonymous - 21-09-2006, 22:52 Temat postu: cos nie tak z ustawieniem zaplonu witam
o problemach z gazem moglbym napisac tu duzo , czy wytez takie mieliscie, , tak wogole to dopiero po wywaleniu tektórek tych kolo przeplywomierza, regulacja byla poprawna , a wczesnij ciagle" brak powietrza", za duzo pali, nadal, zaplon przestawiony poza "15" czyli za wczesny , bo jak byl dobry to, strzelal po przekroczeniu ok. 3500 obr. , a przy wolnych obr. po naglym otwarciu przepustnicy -silnik dwlawil sie, doslownie dygotal i dopiero po chwili wchodzil na obroty. czy przyspieszenie zaplonu jest powiazane z tps, czy cos innego tam piszczy;
pomóżcie...
pozdro
Anonymous - 22-09-2006, 21:37
Problemy z gazem były, są i będą.
Ale filozofil ze mnie.
Zapłon na LPG dobrze jest przyspieszyć, bo gaz spala się wolniej niż benzyna.
TPS to raczej do regulacji dawki wtrysku jest używany, ale to zależy. Można skonstruować system oparty tylko na obrotach, tps i temperaturze. Nie będzie to zbyt precycyjne, ale działać będzie.
josie - 02-10-2006, 23:00
lukefu napisał/a: | zaplon przestawiony poza "15" czyli za wczesny , bo jak byl dobry to, strzelal po przekroczeniu ok. 3500 obr |
A zmasowane było złącze zapłonu na ścianie grodziowej podczas regulacji?
wojmi1 - 10-10-2006, 13:42
to jest autko na gazniku??? Jezeli tak to sprawa jest prosta w regulacji/ja sobie zawsze z tym radze-to musi byc proste/ Mam benzyne to reguluje wszystko pod benzyne nagrzewam motorek sprawdzam podcisnienie /b. wazne / czyszcze gaznik poprostu myje plynem do przepustnic / sprawdz tez linke gazu czy sie nie zawiesz/ wymieniam swiece , kable wn sprawdzam kopulke palec . Jezeli silnik jest goracy przystepuje do regulacji wolnych obrotow pierw zakrecam na maksa potem odkrecam 7 obrotow powoli schodze do 1000obr/min mamy zazwyczj jeszcze dwie sruby na przewodach miedzy parownikiem a gaznikiem/mikserem lewa otwieram na 8 prawa na 3 obroty i zaczynam druga ture regulacjijade i obserwuje jezeli sie slabo zbiera ale niema zdycha staje i przyspieszam mu zaplon na aparacie male tyrpniecie /kazdorazowo go blokuje nakretka klucz 12mm/ znowu jakis km albo dwa jezeli jest poprawa a jednak wolny to go dokarmiam /wiecej gazu itak dalej jezeli muli tzn ze trzeba ruszyc zaplon.
1 pamietaj o ukladzie wn to jest najslapsza rzecz przy gazie
2 ten silnik na gazie przy normalnej jezdzie pali mi ok 9.5-10.5l/100km
3 czasami obroty jalowe trzeba podnies na lince biale pokretlo tyl gaznika
troche cierpliwosci i to opanujesz sam swojego bez remontu dociagnolem na gazie z 250 tys km na 550tys km napewno sobie poradzisz
[ Dodano: 11-10-2006, 08:36 ]
sprawdzam podcisnienie -- czy niema jakis problemow czy wszysko na swoim miejscu zwracam uwage przy sterowniku blokady dyferencjalu i przy silowniczku
[ Dodano: 11-10-2006, 08:46 ]
<mam benzyne to reguluje wszystko ...> na cieplym silniku, a dopiero potem ustawiam pod gaz i to bardzo empirycznie bo niemam analizatora a nikt ci nie poda czy zaplon ma byc szybszy o 4.5 stopnia czy o 6.5 - to tez zalezy od autka indywidualnie , pamietaj jeszcze aby ustawic przerwe na swiecach 0.6 mm lub 0.8 mm
|
|
|