Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] HELP silnik odmowil pracy Help
karolCARI1.9-97 - 11-03-2010, 01:21 Temat postu: [Cari 1.9TD] HELP silnik odmowil pracy Help Znowu zwracam sie o pomoc
Dzis po pracy odpalilem carisme pochodzila troche by sie nagrzac wsiadlem zrobilem ponad 30 km zajechalem na "Orłem" kupilem czekolade odpalilem zrobilem kolejne 10 km
I TU SIE ZACZYNA PROBLEM
Po tych kolejnych 10 km zatrzymalem sie na papierosa
silnik chodzi swiatla postojowe ... i nagle dziwne lekkie wahania czuje i widze na obro. po chwili jakies dziwne chrobotanie z komory silnika ... ruszylem przejechalem 10 m i zgasł
awaryjne maska zbiornik plynu chlodz. pusty
wystygl proba odpalenia odpala ale ciezko chodza tloki i gasnie ( tlugo nie chlodzilem bo noc ciemna a do domu sie chce) chcialem odpalic by na pracującym silniku dolac plynu
nie udalo mi sie to
prosze o pomoc co sie moglo stac i jakie mogą byc koszta
moje wstepne przypuszczenie pierscienie albo tlok pęk ...
przbiek 220.000 km szykowalem sie do wymiany rozrządu
BŁAGAM O SZYBKĄ POMOC BO JUTRO CHCE SIE ZABRAC A ZE KOCHAM TEN SAMOCHOD TO NIE MOGE PATRZEC NA TO BO CIERPIE
Chooper - 11-03-2010, 08:04
"..." widzę, że udawało się wstawić z klawiatury, ale innych znaków interpunkcyjnych i polskich literek, to już nie...
Jak mam rozumieć, to w chłodnicy też sucho? Jestem bardzo ciekawy, czym kierują się ludzie chcąc zapalić/jechać autem, które jest bez chłodzenia, tym, że jak sie tylko "troszeczke" to nic się nie stanie ?
Nie miałeś za sobą wielkiej chmury siego dymu? Sprawdź, czy w misce olejowej nie masz "kupy z musztardą", bo płyn chłodniczy nie znika od tak sobie.
Upewnij się też, że nie masz plamy pod autem.
Andrew - 11-03-2010, 09:46
A temperatura Ci się nie podniosła ponad poziom optymalny?
karolCARI1.9-97 - 11-03-2010, 11:43
temperatura byla ok pionowy słupek czyli norma ... w chlodnicy był płyn tylko zbiornik był pusty dzis juz zajmuje sie powoli tym
chmury nie bylo
jak pisalem stalem na luzie swiatla pozycja nawiew 1 stopien cieple powietrze bylo w nawiewie bo sprawdzalem a to oznaka ze plyn w obiegu byl
teraz przy probie odpalenie kreci a jak chce zlapac zaplon to taki pisk slychac ... ide błedy wymrugam
moze to pompa wody zatarta ?? czy brzy tej awari by nie odpalal ??
pawelsonx - 11-03-2010, 11:55
sprawdź czy rozrząd jest ustawiony na znaki może poszedł któryś z klinów albo przeskoczył.
karolCARI1.9-97 - 11-03-2010, 23:27
jest wszystko ok ... diagnoza wstepna wtrysk ... podczas pracy dawal metaliczny taki dzwiek ... moze to jest przyczyna ... nalelem miksolu do paliwa 0,6 l na 40 litrów ropy z orlenu ...
odpalilem chodzil jakies 20 min bylo slychac ten dzwiek ale owiele mniej dodalem gazu opadly obroty zgasł i nie pal juz ... machalem pompką reczną zapalil chwile (kilka sekund- zdechł)
ludzie moze ktos mial cos takiego ?? prosze o pomoc i zaangazowanie ja dzis spedzilem 9 godzi na mrozie i sniegu juz prawie rozrząd rozebralem jak podsuną pomsl znajomy z wtryskiem nie mam juz sil na myslenie i koncepcje a ze w mechanice pojazdowej nie jestem mistrz to zwracam sie do was <desperat>
Andrew - 12-03-2010, 07:57
karolCARI1.9-97 napisał/a: | nalelem miksolu do paliwa 0,6 l na 40 litrów ropy z orlenu ... | a po co taki zabieg wykonałeś? Miksol to najgorszy z olejów do mieszania. Spróbuj może wymienić filtr paliwa na początek. Piszesz, że karolCARI1.9-97 napisał/a: | machalem pompką reczną zapalil chwile (kilka sekund- zdechł) | być może tylko przez ten miksol zawalił filtr paliwa...
grzesiopol - 12-03-2010, 10:01
1. Napisz czy miałeś coś robione wcześniej przy silniku np. wymiana rozrządu, jak dawno temu miałeś wymieniony rozrząd.
2. Gdzie najbardziej był słyszalny ten metaliczny odgłos, czy pisk czy grzechot.
3. Czy podczas rozruchu masz wrażenie że akumulator rozładowuje się szybciej lub że silnik kręci wolniej lub z oporem.
4. Ile płynu masz teraz w układzie, czy w ogóle go masz, sprawdź czy można dolać płyn do zbiorniczka, i czy płyn dalej pójdzie w układ, jeżeli płyn nie będzie chciał dalej "wejść" to spróbuj odkręcić odpowietrznik przed nagrzewnicą lub po prostu zdjąć przewód doprowadzający do nagrzewnicy, aby odpowietrzyć układ, jak chcesz sprawdzić czy go masz w ogóle to odkręć korek spustu w chłodnicy lub trzeba zdjąc grupy przewód gumowy znajdujący się poniżej filtra oleju chyba po lewej stronie., wtedy będziesz wiedział ile było płynu w całym układzie
5. Czy olej jest normalny czy też ma dodatek w postaci mazi, a płyn chłodniczy to jest czysty czy może zawiera czarną "maź", czy olej nie pachnie paliwem
6. czy miałeś coś robione przy zaworach, czy czasem nie było ich słychać za głośno
7. czy przy odpalaniu coś wydobywa ci się z rury wydechowej, ewentualnie czy jest tego dużo i jaki ma kolor.
Z tego co napisałeś można wnioskować:
1. rozrząd - mógł się przestawić, ale wtedy nie odpaliłbyś w ogóle silnika a pisałaś, że silnik chodził 20 minut.
2. wtryskiwacze - mało prawdopodobne, ale możliwe aby ci wszystkie naraz padły
3. pompa wtryskowa - jeżeli byłaby nadmiernie zużyta to raczej miałbyś problem z uruchomieniem na zimno ale w końcu byś uruchomić, natomiast na ciepłym raczej by chodziła.
4. dolot paliwa - masz zatkany filtr paliwa, lub nieszczelny dolot paliwa do pompy, do pompy dochodzi powietrze zamiast paliwa, i dlatego ci gaśnie, spróbuj wymienić filtr paliwa, założyć przeźroczystą rurkę między pompę a filtr paliwa i zobacz czy idzie paliwo czy powietrze, głośniejszy dźwięk mógł być wtedy gdy szło powietrze zamiast paliwa, wiadomo nic na sucho dobrze nie pracuje. Ewentualnie sprawdź doprowadzenie paliwa na drodze zbiornik pompa, czy nie pękł przewód, czy sie nie zagiął itp.
5. ciśnienie na cylindrach - albo raczej jego brak, no tu może być duże pole do popisu, od uszczelki pod głowicą poprzez uszkodzone zawory, uszkodzone tłoki i pierścienie, aż po zatarcie silnika ale bez podania odpowiedzi na 7 powyższych pytań trudno to ustalić.
6. układ sterowania - ewentualna awaria czujników "needle lift sensor" czujnik ruchu iglicy lub "timing control solenoid valve check" czyli zawór przyśpieszenia wtrysku lub innych, ale raczej to bym wykluczył.
Osobiście stawiałbym na powietrze w układzie paliwowym lub brak ciśnienia w cylindrach
pawelsonx - 12-03-2010, 12:41
karolCARI1.9-97 napisał/a: | jest wszystko ok ... diagnoza wstepna wtrysk ... podczas pracy dawal metaliczny taki dzwiek ... moze to jest przyczyna ... nalelem miksolu do paliwa 0,6 l na 40 litrów ropy z orlenu ...
odpalilem chodzil jakies 20 min bylo slychac ten dzwiek ale owiele mniej dodalem gazu opadly obroty zgasł i nie pal juz ... machalem pompką reczną zapalil chwile (kilka sekund- zdechł)
ludzie moze ktos mial cos takiego ?? prosze o pomoc i zaangazowanie ja dzis spedzilem 9 godzi na mrozie i sniegu juz prawie rozrząd rozebralem jak podsuną pomsl znajomy z wtryskiem nie mam juz sil na myslenie i koncepcje a ze w mechanice pojazdowej nie jestem mistrz to zwracam sie do was <desperat> |
zmień mechanika który ci doradził dolewać oleju
jeżeli byłby to wtrysk to na pewno by poszedł jeden i silnik by odpalał i metaliczny dźwięk następował by co 2 obroty wału
metaliczny dźwięk jest oznaka że wtrysk następuje nie w tym momencie co trzeba
przyczyny uszkodzony zawór przestawiacza ,czujnik wzniosu iglicy, lub czujnik położenia wału, [przestawiony statyczny kąt wtrysku.
1 wymrugaj błędy opis w faq
2 zdejmij osłonę z pompy i sprawdź czy pasek koło pompy i rozrządu ustawiają się na znaki (do kola rozrządu masz małą zaślepkę)
3 wypadało by sprawdzić kliny
4 statyczny kąt wtrysku
5 używaj polskich znaków w postach
karolCARI1.9-97 - 12-03-2010, 13:10
Cytat: | 1 wymrugaj błędy opis w faq |
12 ; 53 ; 54
Cytat: | 2 Napisz czy miałeś coś robione wcześniej przy silniku np. wymiana rozrządu, jak dawno temu miałeś wymieniony rozrząd. |
rozrząd nie był wymieniany ostatnimi czasy ostatnio jakieś 50 tys km temu
Cytat: | 2. Gdzie najbardziej był słyszalny ten metaliczny odgłos, czy pisk czy grzechot. |
na gorze i jest cykliczny
Cytat: | 3. Czy podczas rozruchu masz wrażenie że akumulator rozładowuje się szybciej lub że silnik kręci wolniej lub z oporem. |
nie , silnik kreci normalnie tylko jak dochodzi do zapłonu to tak jakby go coś trzymało dusiło - ale jeżeli jeden gar nie ma paliwa to to może być potwierdzeniem mojej teorii
Cytat: | 4. Ile płynu masz teraz w układzie, czy w ogóle go masz, sprawdź czy można dolać płyn do zbiorniczka, i czy płyn dalej pójdzie w układ, jeżeli płyn nie będzie chciał dalej "wejść" to spróbuj odkręcić odpowietrznik przed nagrzewnicą lub po prostu zdjąć przewód doprowadzający do nagrzewnicy, aby odpowietrzyć układ, jak chcesz sprawdzić czy go masz w ogóle to odkręć korek spustu w chłodnicy lub trzeba zdjąc grupy przewód gumowy znajdujący się poniżej filtra oleju chyba po lewej stronie., wtedy będziesz wiedział ile było płynu w całym układzie |
płyn jest nagrzewnica chodzi daje cieple powietrze temperatura trzyma normalnie(wskazówka na pion i nie przekracza tej granicy)
Cytat: | 5. Czy olej jest normalny czy też ma dodatek w postaci mazi, a płyn chłodniczy to jest czysty czy może zawiera czarną "maź", czy olej nie pachnie paliwem |
olej jest normalnie nic sie nie dzieje sprawdzałem i w misce i pod klawiatura kolo szklanek i jest ok szklanki tez nie pęknięte
Cytat: | 6. czy miałeś coś robione przy zaworach, czy czasem nie było ich słychać za głośno |
słychać było zawory ... ale sprawdzałem je i mgiełkę ładną dają a ciśnienie na równe wysokie ( teraz dokładnie nie powiem jakie wynik na skali bo nie mam wykresu) jeżeli ktoś ma opis jaka jest norma to prosił bym o podanie
Cytat: | 7. czy przy odpalaniu coś wydobywa ci się z rury wydechowej, ewentualnie czy jest tego dużo i jaki ma kolor. |
tak przy paleniu strasznie kopci ... ale jak zapali to juz nie ma tego zjawiska wiec to jest kolejny powod dlaczego patrze na zawory ...
pawelsonx - 12-03-2010, 14:37
12 dźwignia potencjometru można wykluczyć bo nie takie objawy ale na wszelki wypadek ustaw (w silnikach vag ta dźwignia odpowiada za kąt wyprzedzenia ale tam nie ma wtrysku sterującego) http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#658000
53 i54 przekaźnik świec żarowych również można wykluczyć problem był by z odpalaniem na zimnym silniku.
innych błędów nie ma to można wykluczyć statyczny kąt wtrysku
Sprawdź czy nie przeskoczyło koło wałka rozrządu musisz odsłonić ta zaślepkę ustawić znak i porównać ze znakiem na kole pompy lub na skrzyni biegów
karolCARI1.9-97 - 12-03-2010, 15:37
Cytat: | Sprawdź czy nie przeskoczyło koło wałka rozrządu musisz odsłonić ta zaślepkę ustawić znak i porównać ze znakiem na kole pompy lub na skrzyni biegów |
mam zdjętą osłonę juz z rozrządu i zaraz posprawdzam ...
to ma byc w ten sposób ... znaki na pasku mają sie pokrywac ze znakami na kolach czy jak ??
pawelsonx - 12-03-2010, 15:49
http://www.akbi.pl/mp/pdf/carisma_19td_rozrzad.pdf
przy okazji sprawdź kliny
co do znaków na pasku to trudno mi powiedzieć kto poprzednio zakładał pasek
ja w swoim jak zmieniałem to nie pilnowałem znaków na pasku bo koła miałem poblokowane
u mnie zgadzają się znaki z na kolach z odpowiednimi na obudowie
karolCARI1.9-97 - 13-03-2010, 16:50
odpowiedz znalezione
pompa paliwa poszła.... a palił dzięki temu ze pobierał paliwo z pompy przez kolektor ssący
już właśnie demontuje wszystko i będę szukał części ...
jakieś może adresy posiadacie lub coś w tym stylu??
grzesiopol - 15-03-2010, 17:34
Sorki że się nie odzywałem.
No to OK, że znalazłeś przyczynę, czyli dobrze obstawiałem układ paliwowy.
Może trafisz coś od Anglika, albo daj do regeneracji ale do fachowców.
Jeżeli już chcesz coś dolewać to ewentualnie depresator (http://depresator.pl/) ja obecnie dodaję firmy K-2, dodaję tego specyfiku nawet w lecie, te depresatory to nic innego jak dodatki które stosują w paliwach Verva, V-power i inne superpaliwa diesla.
|
|
|