To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Nieprawidłowe wskazania obrotomierza

baranina - 12-03-2010, 09:01
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Nieprawidłowe wskazania obrotomierza
Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem Carismy z silnikiem 1.8 GDI 98'. I mam pytanie odnośnie obrotomierza, który po przekręceniu kluczyka w stacyjce odrazu "wskakuje" na wartość 1500 obr.(oczywiście jeszcze silnik nie jest uruchomiony). Natomiast po uruchomieniu silnik pracuje "normalnie" i wskazówka obrotomierza reaguje na każde dodanie gazu, z tym mankamentem, że jakby "0" jest przesunięte na wartość 1500 obrotów(na wolnych obrotach pokazuje ok. 2000, a silnik pracuje jakby wyraźnie miał nie więcej jak 500-900 obr.):/ Niby nie przeszkadza, ale chciałem zapytać, czy ktoś już przerabiał to u siebie i czy pomoże wymiana obrotomierza? Reset komp. nie pomógł. Przeczyszczenie gniazd pod obrotomierzem i prędkościomierzem też. Wskazówka obrotomierza jest prawidłowo osadzona i trzyma się raczej mocno reszty mechanizmu. Więcej pomysłów nie mam:/

docencik87 - 12-03-2010, 09:52

Podejrzewam, że ktoś demontował licznik i po prostu źle założył wskazówkę.

Musisz rozebrać licznik, zdjąć plexe i na rozgrzanym silniku przy ustalonych obrotach założyć z powrotem wskazówkę na miejsce jakieś 800 obr.

baranina - 13-03-2010, 23:41

Dzięki za poradę, jednak raczej taką możliwość wykluczam, gdyż na samym początku czasami dobrze wskazywał i pokazywał zawyżone obroty tylko jak miał kaprys. Teraz dopiero od ok. 3 tyg. cały czas pokazuje od 1500obr. I jeszcze coś dziwnego zauważyłem jeśli chodzi o wskazania: jak dodam gazu to do 4000obr wskazówka przechodzi płynnie, a od ok. 4000obr. przeskakuje odrazu do 5 tysięcy. Tyle tylko, że jeśli przekłamuje wg. skali, że 1500obr.=0 to przy 4000obr. powinno być 2500 obr., a silnik wyje jakby miał z 5000obr.-6000obr.! Dalej nie gazuje, gdyż nie znam jeszcze aż tak dobrze pracy tego silnika. Wydaje się, że wskazówka nie może osiągnąć czerwonego pola, więc raczej nie jest przeskalowany.
Saqu - 14-03-2010, 12:08

Jak rozgrzejesz silnik to możesz go troche przygazować, na czerwone pole jak wejdzie wskazówka, to przy około 7,1k obrotów silnik zacznie się tak jak by dławić i zacznie się trząść samochód
baranina - 15-03-2010, 19:35

Sprawdzałem obrotomierz na maksymalnych obrotach i wskazówka zachowuje się tak, że do 4000obr. idzie równo, a potem nagle w ułamkach sekund wskakuje na 7000 obr. Więc myślę, że zaryzykuje i kupię używany licznik na allegro. Jak pomoże wymiana to napiszę, a jak nie to będę dalej prosił o pomoc w rozwiązaniu problemu.

[ Dodano: 17-03-2010, 19:42 ]
Dziś zamontowałem inny obrotomierz i już jest wszystko ok, więc jednak stary był uszkodzony. Dla zainteresowanych podpowiem, że zegary z Angielskiej wersji pasują do europejskiej. Jedyna różnica to komputer podający wskazania w milach i tarcza prędkościomierza(ale wystarczy podmienić tarczę). Polecam taki zakup, gdyż kompletne zegary do angielskiej wersji kupiłem już za 30 zł! Jeśli chodzi o wymianę to jest banalnie prosta i sprowadza się do odkręcenia 5 śrubek :) śmiało można także wymontować np. tylko sam prędkościomierz lub obrotomierz(3 śrubki do odkręcenia), itd. Oczywiście piszę tu o wersji elektronicznej, gdzie pod konsolą z zegarami są tylko 2 wtyczki.
Dzięki wszystkim zainteresowanym za chęć pomocy,
pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group