To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6W]Filtr oleju

seki - 13-03-2010, 13:46
Temat postu: [EA6W]Filtr oleju
Witam!

Niedawno sprawiłem sobie kombi w dieslu i przy wymianie oleju pojawił się problem. Otóż po zamówieniu filtra okazało się, że średnica gwintu zamówionego filtra to 26mm, a u mnie filtr ma +/- 24mm i za cholerę nie pasuje. Ba ten filtr dokładnie który posiadam w katalogu powinien mieć średnice gwintu 26mm, jednak w rzeczywistości to 24mm.
Czy ktoś się spotkał z tego typu problemem, bo nie wiem czy jechać do serwisu i olać sprawę, niech oni się męczą, czy próbować dobrać filtr wymiarowo.

Andrew - 13-03-2010, 14:06

seki, jakiej firmy ten filtr, który zamawiałeś? Być może ktoś kombinował coś przy podstawie. Może był taki przypadek jak jest u mnie, że gwint na podstawie jest zerwany...
seki - 13-03-2010, 14:22

Zamówiłem filtrona, z tym, że każdy ma takie same wymiary. Ten który mam to JC. Nawet jak było coś u mnie grzebane przy filtrze to sam gwint zmieniać w filtrze to chyba się nie da.
Andrew - 13-03-2010, 14:38

Ja mam założony filtron i wszystko ok pasowało. Dziwna sprawa u Ciebie... Z którego roku Twój gal? może rok ma coś do znaczenia...
robertdg - 13-03-2010, 15:17

seki, wedle katalogu Knecht http://217.6.60.45/mahle/...=fahrzeugDetail filtr OC274 (gwint M26x15) zamiennik Filtron OP622, moze ktoś u Ciebie przerabiał podstawe filtra, bo moze gwint na podstawie się zerwał.
seki - 13-03-2010, 16:29

No katalogi mam przerobione już. Kwestia tylko, że tak jak mówię filtr który jest u mnie ma otwór gwintu 24 a w katalogu pisze, że ten konkretnie filtr powinien mieć 24 jest możliwe, przerobienie gwintu (na mniejszy) w filtrze oleju? :shock:
robertdg - 13-03-2010, 16:53

seki, przeczytaj tu http://forum.mitsumaniaki...ght=filtr+oleju
Andrew - 13-03-2010, 17:16

seki, wydaje mi się, że musiałeś mieć przegwintowywaną podstawę filtra. Pisałem we wcześniejszym poście, że u mnie jest zerwany gwint i któryś z forumowiczów ma podobną sytuację... Stąd mój wniosek jest taki, że sam gwint na podstawie musi być delikatny, no i jeżeli na początku krzywo ktoś zakręci filtr i kręci na siłę to później sprawa oczywista... Nie wydaje mi się, żeby producent wypuścił silnik z dwoma rozmiarami gwintu. Zadzwoń w tej sprawie do sprzedawców polecanych na forum i zapytaj.
seki - 13-03-2010, 17:26

robertdg napisał/a:
seki, przeczytaj tu http://forum.mitsumaniaki...ght=filtr+oleju


Obawiam się, że mogę mieć podobny problem i trza będzie uderzyć do ASO.


Andrew to czy przegwintowana to inna sprawa chodzi mi o to też, że mam filtr w samochodzie który ma gwint 24mm a w katalogu stoi, że ma 26mm tak jak inne do tego silnika. I żeby w filtrze była większa dziura niż podawana to bym mógł dopuścić możliwość rozwiercenia otworu ale zmniejszyć gwint W FILTRZE to już raczej ciężko.

Andrew - 13-03-2010, 17:32

Nowa podstawa filtra koszt ok. 1200 PLN, a nie możesz sczytać symbolu z tego filtra i sprawdzić do czego on podchodzi?
pelu - 13-03-2010, 17:34

andrew84 napisał/a:
Nowa podstawa filtra koszt ok. 1200 PLN, a nie możesz sczytać symbolu z tego filtra i sprawdzić do czego on podchodzi?


kurde mailem to samo pisac ;)

seki - 13-03-2010, 18:42

No właśnie pisze przecież, że od tego Galanta. I katalogowo ma on gwint 26 a nie tak jak ten w aucie 24.
Nie wiem jak to jeszcze prościej napisać.
Katalogi mówią, że ten filtr dokładnie ten który siedzi obecnie w aucie tej firmy i tego oznaczenia to filtr od prawidłowego Galanta tyle tylko, że w katalogu pisze, że on ma 26mm tak jak każdy innej firmy i ten Filtrona który zamówiłem. Jednakże ten konkretny ma 24mm gwint więc wychodzi, że albo coś napierdzielone w katalogach albo ktoś przerabiał filtr tylko nie bardzo widzę taką możliwość.

Andrew - 13-03-2010, 19:08

Wiem jaki gwint ma katalogowy filtr, dodam, że taki sam gwint ma poprzedni silnik gala, jak też silnik 1.8td 4D65. Skoro ten filtr jest po numerach taki jak podaje katalog, a średnica gwintu jest inna, to nie mam pojęcia o co chodzi :shock:
robertdg - 13-03-2010, 19:11

seki, ktoś to musiał przerobić, bo najwidoczniej gwint się zerwał, bo inne wersje galanta 2.0; 2.4; 2.5V6 posiadają wymiar gwintu M20x1.5, spisz oznaczenie ze starego filtra i taki filtr dobierz, jak bedziesz mial kod ze starego filtra to dowiesz sie od jakiego auta on jest
seki - 13-03-2010, 19:16

andrew84 napisał/a:
Wiem jaki gwint ma katalogowy filtr, dodam, że taki sam gwint ma poprzedni silnik gala, jak też silnik 1.8td 4D65. Skoro ten filtr jest po numerach taki jak podaje katalog, a średnica gwintu jest inna, to nie mam pojęcia o co chodzi :shock:


No właśnie chyba próbnie zamówię taki filtr jak mam na aucie i zobaczę co było grzebane.
Rozumiem, że jak kupować podstawę filtra to to są tylko oryginały.

robertdg napisał/a:
seki, ktoś to musiał przerobić, bo najwidoczniej gwint się zerwał, bo inne wersje galanta 2.0; 2.4; 2.5V6 posiadają wymiar gwintu M20x1.5, spisz oznaczenie ze starego filtra i taki filtr dobierz, jak bedziesz mial kod ze starego filtra to dowiesz sie od jakiego auta on jest


Od mojego Galanta EA6W tak jak pisałem wcześniej.
Przerobić filtr jak rozumiem, może ktoś górę filtra jakoś patentowo przerabiał. Normalnie zalatuje mi tutaj niezłym drutem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group