[97-04]Galant EAxA/W - [EA6W]Filtr oleju
seki - 13-03-2010, 13:46 Temat postu: [EA6W]Filtr oleju Witam!
Niedawno sprawiłem sobie kombi w dieslu i przy wymianie oleju pojawił się problem. Otóż po zamówieniu filtra okazało się, że średnica gwintu zamówionego filtra to 26mm, a u mnie filtr ma +/- 24mm i za cholerę nie pasuje. Ba ten filtr dokładnie który posiadam w katalogu powinien mieć średnice gwintu 26mm, jednak w rzeczywistości to 24mm.
Czy ktoś się spotkał z tego typu problemem, bo nie wiem czy jechać do serwisu i olać sprawę, niech oni się męczą, czy próbować dobrać filtr wymiarowo.
Andrew - 13-03-2010, 14:06
seki, jakiej firmy ten filtr, który zamawiałeś? Być może ktoś kombinował coś przy podstawie. Może był taki przypadek jak jest u mnie, że gwint na podstawie jest zerwany...
seki - 13-03-2010, 14:22
Zamówiłem filtrona, z tym, że każdy ma takie same wymiary. Ten który mam to JC. Nawet jak było coś u mnie grzebane przy filtrze to sam gwint zmieniać w filtrze to chyba się nie da.
Andrew - 13-03-2010, 14:38
Ja mam założony filtron i wszystko ok pasowało. Dziwna sprawa u Ciebie... Z którego roku Twój gal? może rok ma coś do znaczenia...
robertdg - 13-03-2010, 15:17
seki, wedle katalogu Knecht http://217.6.60.45/mahle/...=fahrzeugDetail filtr OC274 (gwint M26x15) zamiennik Filtron OP622, moze ktoś u Ciebie przerabiał podstawe filtra, bo moze gwint na podstawie się zerwał.
seki - 13-03-2010, 16:29
No katalogi mam przerobione już. Kwestia tylko, że tak jak mówię filtr który jest u mnie ma otwór gwintu 24 a w katalogu pisze, że ten konkretnie filtr powinien mieć 24 jest możliwe, przerobienie gwintu (na mniejszy) w filtrze oleju?
robertdg - 13-03-2010, 16:53
seki, przeczytaj tu http://forum.mitsumaniaki...ght=filtr+oleju
Andrew - 13-03-2010, 17:16
seki, wydaje mi się, że musiałeś mieć przegwintowywaną podstawę filtra. Pisałem we wcześniejszym poście, że u mnie jest zerwany gwint i któryś z forumowiczów ma podobną sytuację... Stąd mój wniosek jest taki, że sam gwint na podstawie musi być delikatny, no i jeżeli na początku krzywo ktoś zakręci filtr i kręci na siłę to później sprawa oczywista... Nie wydaje mi się, żeby producent wypuścił silnik z dwoma rozmiarami gwintu. Zadzwoń w tej sprawie do sprzedawców polecanych na forum i zapytaj.
seki - 13-03-2010, 17:26
Obawiam się, że mogę mieć podobny problem i trza będzie uderzyć do ASO.
Andrew to czy przegwintowana to inna sprawa chodzi mi o to też, że mam filtr w samochodzie który ma gwint 24mm a w katalogu stoi, że ma 26mm tak jak inne do tego silnika. I żeby w filtrze była większa dziura niż podawana to bym mógł dopuścić możliwość rozwiercenia otworu ale zmniejszyć gwint W FILTRZE to już raczej ciężko.
Andrew - 13-03-2010, 17:32
Nowa podstawa filtra koszt ok. 1200 PLN, a nie możesz sczytać symbolu z tego filtra i sprawdzić do czego on podchodzi?
pelu - 13-03-2010, 17:34
andrew84 napisał/a: | Nowa podstawa filtra koszt ok. 1200 PLN, a nie możesz sczytać symbolu z tego filtra i sprawdzić do czego on podchodzi? |
kurde mailem to samo pisac
seki - 13-03-2010, 18:42
No właśnie pisze przecież, że od tego Galanta. I katalogowo ma on gwint 26 a nie tak jak ten w aucie 24.
Nie wiem jak to jeszcze prościej napisać.
Katalogi mówią, że ten filtr dokładnie ten który siedzi obecnie w aucie tej firmy i tego oznaczenia to filtr od prawidłowego Galanta tyle tylko, że w katalogu pisze, że on ma 26mm tak jak każdy innej firmy i ten Filtrona który zamówiłem. Jednakże ten konkretny ma 24mm gwint więc wychodzi, że albo coś napierdzielone w katalogach albo ktoś przerabiał filtr tylko nie bardzo widzę taką możliwość.
Andrew - 13-03-2010, 19:08
Wiem jaki gwint ma katalogowy filtr, dodam, że taki sam gwint ma poprzedni silnik gala, jak też silnik 1.8td 4D65. Skoro ten filtr jest po numerach taki jak podaje katalog, a średnica gwintu jest inna, to nie mam pojęcia o co chodzi
robertdg - 13-03-2010, 19:11
seki, ktoś to musiał przerobić, bo najwidoczniej gwint się zerwał, bo inne wersje galanta 2.0; 2.4; 2.5V6 posiadają wymiar gwintu M20x1.5, spisz oznaczenie ze starego filtra i taki filtr dobierz, jak bedziesz mial kod ze starego filtra to dowiesz sie od jakiego auta on jest
seki - 13-03-2010, 19:16
andrew84 napisał/a: | Wiem jaki gwint ma katalogowy filtr, dodam, że taki sam gwint ma poprzedni silnik gala, jak też silnik 1.8td 4D65. Skoro ten filtr jest po numerach taki jak podaje katalog, a średnica gwintu jest inna, to nie mam pojęcia o co chodzi |
No właśnie chyba próbnie zamówię taki filtr jak mam na aucie i zobaczę co było grzebane.
Rozumiem, że jak kupować podstawę filtra to to są tylko oryginały.
robertdg napisał/a: | seki, ktoś to musiał przerobić, bo najwidoczniej gwint się zerwał, bo inne wersje galanta 2.0; 2.4; 2.5V6 posiadają wymiar gwintu M20x1.5, spisz oznaczenie ze starego filtra i taki filtr dobierz, jak bedziesz mial kod ze starego filtra to dowiesz sie od jakiego auta on jest |
Od mojego Galanta EA6W tak jak pisałem wcześniej.
Przerobić filtr jak rozumiem, może ktoś górę filtra jakoś patentowo przerabiał. Normalnie zalatuje mi tutaj niezłym drutem.
|
|
|