Eclipse - Techniczne - Podniesienie mocy w 420a - PROPOZYCJE !!!
Endriu 2g - 13-03-2010, 18:16 Temat postu: Podniesienie mocy w 420a - PROPOZYCJE !!! Witam klubowiczów jestem posiadaczem Eclipsa 2g z silnikiem 420a . Ostatnio misiek przechodzi gruntowne poprawki obejmujące również remont silnika i tu pojawia się moje pytanie chciałbym przy okazji podnieść temu silnikowi moc o ok 30 km. Jakieś propozycje pomysły ?
kafar_1989 - 14-03-2010, 16:33
soft turbo
Endriu 2g - 14-03-2010, 19:00
dzięki chyba tak trzeba kombinować , a ile można uzyskać na przeróbce układu wydechowego( przeróbka kanałów głowicy +kolektor). Gdyby jednak turbina to do uzyskania takich 30km czy trzeba odprężać ten silnik i co z pompom paliwa i oleju czy dadzą radę ?
zenek_bb - 14-03-2010, 21:50
pompy dadzą radę, soft turbo nie dmucha dużo około 0.3-0.5 bar max, jego założenie jest takie że nie trzeba zmieniać nic innego, akurat na około 30 koni na +, niewiem dokładnie jaka jest pompa paliwa przy tym silniku ale powinna dać radę, trzeba tylko dobrze ustawić, odprężać nie trzeba
przy wolnossącym ingerencja w wydech niewiele da, chyba że profesjonalny kompletny układ wydechowy obliczony do tego silnika, w przypadku turbiny założenie jest takie że trzeba spaliny jak najszybciej wywalić na zewnątrz z jak najmniejszym oporem w dragsterach wydech kończy się czasem przed przednim kołem (silniki L4)
naprawdę chcesz zainwestować parę tysięcy w soft turbo?
Endriu 2g - 15-03-2010, 18:18
A co innego pozostaje jeszcze ostatecznie decyzja nie podjęta ale gdyby to był silnik4G63 to można by się pokusić o jego zmianę na seryjne T. W moim przypadku najbliższy temu silnikowi to srt4 ale to już kosmos na naszym rynku no i cena . Poza tym parę tysięcy ja myślę że ok 4 z własna robotą na używkach i po układzie z mechanikiem sądzę ,że ewentualna wymiana samochodu to nie to- gdyż jak dla paru innych "maniaków" ten samochód dużo znaczy!!! Pytanie dla znawców tego silnika kolektor wydechowy pod T-do zrobienia przez jakiegoś dobrego ślusarza czy dopasuje od czegoś . Temat dalej aktualny ewentualne propozycje co do tego silnika mile widziane
zenek_bb - 15-03-2010, 23:22
z tego co słyszałem silnik ten podatny na nitro jest koszt nie tak duży jak i ingerencja w silnik, a efekt ten sam lub lepszy, tyle że wtedy kiedy chcesz, a i prestiż posiadania nitro jest większy niż soft turba
viader - 16-03-2010, 10:07
Dla mnie nitro to porażka. Ile trwa taki strzał? Kilkanaście sekund? Przy soft turbo moc jest zawsze kiedy tylko zechcesz. Przy nitro nie wiem, czy by mi butla starczyła na dojazd do pracy...Może na 1/4 mili to się sprawdza, na codzień to nie ma większego sensu.
zenek_bb - 16-03-2010, 10:20
jak aż tak szalejesz to wystarczy że kupisz dużą butlę i znajdziesz tanie źrudło gazu rozweselającego (szpital, jakiś znajomy lekarz albo pielęgniarka, ewentualnie dentysta) pozatym mała butla to około 20 strzałów po 30 sekund
Adaho_krak - 16-03-2010, 10:31
IMHO nitro to skazanie silnika na powolną śmierć. Soft TURBO hmmm ja bym się zastanawiał na sprzedaniem N/A i zakupem TURBO. Szybciej, taniej, lepsze efekty końcowe.
viader - 16-03-2010, 10:45
Zdecydowanie najlepiej sprzedać auto i kupić mocniejsze ale jeśli ktoś jest emocjonalnie związany ze swoim wozidłem to nie patrzy na koszta. Zresztą kupienie eclipse GST GSX w przyzwoitym stanie za rozsądne pieniądze graniczy z cudem. 420A to dobry silnik pod modyfikacje, do tego ma naprawdę dobrą skrzynkę i sprzęgło. Do 200km nie trzeba zakuwać. W tażdym razie wątpię by dało się ten silnik uturbić kosztem mniejszym jak 10k zł. Jeśli się posiada ładny doinwestowany egzemplarz to warto uturbiać. Jeśli auto posiada więcej podzespołów do naprawy to lepiej sprzedać i kupić turbo wersje.
Zenek, ja wcale tak bardzo nie szaleję ale jak wcisnę gaz przy rozpędzaniu to lubię mieć dostępną moc w każdej chwili. Nawet 20 strzałów po 30sek mnie nie satysfakcjonuje, zwłaszcza przy jeździe miejsckiej gdzie po chwili rozpędzania będę musiał hamować. Zresztą ani silnik, ani sprzęgło ani skrzynia nie ucieszą się raczej z tych strzałów. Tu trzeba podejść bardziej kompleksowo do tematu.
wojtas gst - 16-03-2010, 11:47
kiedyś mi kolega mówił co startuje w jakichś tam rajdach amatorskich o jednej ciekawej rzeczy. Robił to już w wielu samochodach i zawsze podobno dawało efekty (między innymi latał też GSem 1g).
Powiedział żeby zamontować większą pompę paliwa na tych samych wtryskach. Koszt mały, a większe ciśnienie powoduje, że paliwo jest doprowadzone do spalania w postaci mgiełki, a nie takiego jakby to nazwać "chlap" :] przez co efektywniej się spala...
mówił mi że dało się odczuć efekt...
dodatkowo możesz zamontować lżejsze koło zamachowe - też coś się zawsze uzyska
Endriu 2g - 16-03-2010, 20:36
Z NITRO racja fajny "bajer" ale to chyba nie to choć te 10 tyś mnie trochę zdołowało żona mogła by tego nie przetrawić he he ale....!. Pomysł z pompą uuu nie słyszałem ciekawe czy realny ?tylko tak liczę co może mnie tak te 10 tys kosztować przy soft turbo może coś pominąłem- jakaś podpowiedz ? Ktoś już się bawił przy 420a . Sory ale dalej pomęczę temat z kolektorem pod T do tego silnika od czegoś podejdzie czy ebay lub ślusarz?
viader - 16-03-2010, 20:54
Skontaktuj się z Goldim, on uturbił swoje 420A na 200KM.
kichotek - 16-03-2010, 22:50
Endriu 2g, Daleko nie masz a tam rozwieją wszystkie Twoje wątpliwości. Pisz do nich lub podjedz a wszystkiego sie dowiesz.
http://www.projectxs.pl/
zenek_bb - 17-03-2010, 00:03
wojtas gst napisał/a: | Powiedział żeby zamontować większą pompę paliwa na tych samych wtryskach. Koszt mały, a większe ciśnienie powoduje, że paliwo jest doprowadzone do spalania w postaci mgiełki, a nie takiego jakby to nazwać "chlap" :] przez co efektywniej się spala...
mówił mi że dało się odczuć efekt... |
jeżeli odczuł efekt to prawdopodobnie wtryski były już nie najlepsze w tych autach, mówiąc konkretniej o 1G to jest w nim podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa listwy wtryskowej, jak wmontował mocniejszą pompkę to jedyne co uzyskał to bogatszą mieszankę przy max obciążeniach, czyli większe spalanie, jeżeli łączysz to z większą ilością powietrza i/lub z wyprzedzeniem zapłonu to da efekt, natomiast fakt lepszego odparowywania paliwa w powietrzu przy takich małych ilościach w silniku N/A szczególnie niema podstaw żeby sądzić że daje efekty, poprostu tak się nie da wzmocnić SPRAWNEGO silnika
BTW kichotek napisał/a: | http://www.projectxs.pl/ | ma rację ale powiedzą ci taką cenę pewnie jak już usłyszałeś wcześniej i żona będzie musiała wybierać: albo pokocha auto jak Ty i się dołoży albo dowidzenia (cyt. P. Czesław: Baj Baj Maszkaro) ;p
BTW2 viader napisał/a: | 420A to dobry silnik pod modyfikacje, do tego ma naprawdę dobrą skrzynkę i sprzęgło. Do 200km nie trzeba zakuwać. | taki dobry silnik popatrz... szkoda że "gorszy" 4g63T 6bolt zakuwasz przy 350-400KM ; co do skrzyni i sprzęgła to chrysler i 4g63 chyba to samo ale porównując NA bo 4g63T ma mocniejszą skrzynię i sprzęgło
|
|
|