[92-96]Lancer CB0 - Regulacja zaworów
krzaqqu - 13-03-2010, 18:33 Temat postu: Regulacja zaworów Witam wszystkich maniaków.
Miałem problem z odpaleniem miśka. Wymiana lub podmiana na dobre części nic nie dała. Został rozrząd i regulacja zaworów. Rozrząd był ok, tzn. ani nie zerwany, ani nie przeskoczył. Spróbowałem wyregulować zawory. Okazało się, że nie miały żadnego luzu, ustawiłem na zimnym silniku, tak jak radził Krzyżak, luz 0,40, iiiiiiii misiek odpalił Teraz została regulacja na ciepłu silniku. I tu moja prośba. Czy może ktoś powiedzieć, jak należy wyregulować zawory w tym silniku? Na stronie Krzyżaka jest regulacja, ale to nie ten silnik. Czy zasada jest taka sama, czy inaczej. Znalazłem w manualu regulację, ale coś nie gra. Proszę o info, jak to ma być ustawione dobrze
idas - 13-03-2010, 18:46
Cytat: | Na stronie Krzyżaka jest regulacja, ale to nie ten silnik. Czy zasada jest taka sama, czy inaczej. |
Zasada taka sama tylko 2x więcej roboty:) Wydech 0.3, dolot 0.2. Reszta wg. instrukcji krzyżaka. Ja robiłem to min. wczoraj więc jak masz pytania to pisz:)
krzaqqu - 13-03-2010, 20:14
Mam pytanie, próbowałem wg. instrukcji Krzyżaka, i coś mi nie gra tzn. jak ustawiłem znacznik na kole, pierwszy gar od strony rozrządu w pozycji TDC, zawory miały duży luz, ustawiłem, ale na drugim ssący był tak ciasny, że prawie śrubę wykręciłem, aby był luz. Trzeci wylotowy to samo, dlatego moje pytanie, bo trochę mnie to dziwi, że tak mocno muszę te śruby wykręcać. Pamiętam, że jak wymieniałem kiedyś uszczelkę pod klawiaturą, to te wszystkie śruby były mniej więcej tyle samo wkręcone.
Zaznaczam, że tłok pierwszego cylindra był w pozycji TDC, zawory miały luz. Co jest nie tak?
robertdg - 13-03-2010, 20:37
krzaqqu, spróbuj ustawienia w następujący sposób
Kod: | --> na 1 cylindrze - kiedy mijają się zawory na 4tym cylindrze
--> na 4tym cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 1 cylindrze
--> na 3 cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 2gim cylindrze
--> na 2gim cylindrze - kiedy mijaja sie zawoty na 3cim cylindrze |
krzaqqu - 13-03-2010, 22:17
robertdg czy mógłbyś rozwinąć, o co chodzi? ustawiać na 1 kiedy mijają się na 4, i tak dalej? Czy dobrze rozumiem?
[ Dodano: 13-03-2010, 22:24 ]
robertdg widziałem twego gala, dużo pracy włożyłeś w niego, ale warto, w końcu to mitsu a nie jakaś popierdułka
robertdg - 13-03-2010, 22:32
krzaqqu, dokladnie tak, dobrze rozumiesz, ustawiasz luzy na zaworach 1-ego cylindra, kiedy mijaja się dżwigienki na 4-tym cylindrze, i tak kolejno z pozostalymi, tak jak wyzej napisane
krzaqqu - 13-03-2010, 22:45
robertdg ok, jutro spróbuje. A możesz powiedzieć, dlaczego to co napisałeś, różni się od tego, np. ze strony Krzyżaka( który ma olbrzymią wiedzę i b. dużo pomógł) i od instrukcji z manuala? Czy to coś zmienia? Sorry za ilość pytań, ale chciałbym, żeby misiek, który wreszcie zaczął "nowe" życie, chodził jak należy.
robertdg - 13-03-2010, 23:15
Tak mnie poinstruował nie jeden mechanik z wieloletnim doświadczeniem i na niejednym aucie tak ustawiałem i zawsze było dobrze. Przy tym nie neguje wiedzy Krzyżaka i tego co pisze w manualu.
krzaqqu - 13-03-2010, 23:33
Nie chcę podważać wiedzy nikogo na forum, wręcz przeciwnie, ich wiedza jest nie zastąpiona, wielu mechaników, pożal się boże, mogą im buty wiązać. Pytam tylko, dlaczego taka różnica? Oczywiście, jutro ustawie jak kolega sugeruje, zobaczymy co będzie
[ Dodano: 16-03-2010, 08:37 ]
Regulacja zaworów pomogła, misiek odżył, zimny pali bez problemu, obroty ładnie trzyma, wszystko ok. Dzięki wszystkim za pomoc
|
|
|