[04-13]Colt CZx - Nowy Colt 1.1 vs 1.3
roman975 - 14-03-2010, 15:32 Temat postu: Nowy Colt 1.1 vs 1.3 Witam.
W związku z planowanym zakupem nowego auta poszukuję opinii czy też materiałów na temat różnic pomiędzy wersjami silników 1.1 a 1.3 w nowym colcie 3d. Nie zależy mi na suchych danych fabrycznych, które są np. na stronie www a na obiektywnych odczuciach ludzi którzy mają styczność z tymi modelami. W chwili obecnej Mitsubishi podaje ceny (model 2010) dla Colta 1.1 3d Inbusiness 31490pln, co stanowi bardzo atrakcyjną ofertę. Wersja 1.3 dostępna w wersji Inform kosztuje już 5000pln więcej (36490pln) co wydaje się dużą różnicą, tym bardziej, że wyposażenie typu klima czy ele. lusterka nie jest dla mnie istotne. Bardziej obawiam się 3 cylindrowego silnika 1.1. Póki co jeżdżę fiatem sc 1.1 (54KM) więc przesiadka do auta z 75KM powinno być krokiem na przód, aczkolwiek Colt jest o 200kg cięższy. Wiem, że nic nie zastąpi jazdy próbnej ale chciałbym spytać użytkowników jak spisuje się wersja 1.1? Ponoć dość nietypowo pracuje ale podejrzewam, że lepsze to niż 1.2 (60KM) w 3 cylindrach w fabii czy polo. Znalazłem też ciekawy artykuł o "jeździe na kropelce" gdzie colt 1.1 wygrał z pandą 1.3 jtd z wynikiem 3.7 l/100km. Jak to wygląda w codziennym użytkowaniu? Czy naprawdę ten silnik jest tak ekonomiczny?
Dealer Mitsubishi zaproponował mi również montaż instalacji LPG bez utraty gwarancji (w swoim warsztacie za 3500pln) ale wtedy rozmawialiśmy o wersji 1.3. Ciekawe czy model 1.1 ma jakieś istotne przeciwwskazania do zagazowania?
Jeżeli możecie podzielić się swoimi uwagami to zapraszam do dyskusji. Nie chciałbym dokonać zakupu wersji 1.1 a później żałować, że nie dołożyłem do wersji 1.3. Ale wtedy cena zbliża się do innych modeli za którymi się oglądam.
Pozdrawiam.
michalp - 15-03-2010, 14:32
Prośba do moda o przeniesienie do działu CZx
[ Dodano: 17-03-2010, 09:32 ]
Panowie z 1.1 - pomóżcie Koledze.
Wersja 1.3 jeździ bardzo przyzwoicie jak na tę klasę samochodów. 95KM w aucie ważącym 970 kg robi swoje, przy czym rozkręca się dopiero od 4000 rpm.
Spalanie wersji 1.3 zalezy od sposobu jazdy - mnie trudno zejść poniżej 8, inni forumowicze bez większego problemu schodzą pod 6 litrów.
46Marek - 19-03-2010, 14:12
1,3 moje średnie spalanie
2009-8,53l/100km średnia prędkość-32km/h
2008-8,14ll/100km średnia prędkość-35km/h
2007-8,24ll/100km średnia prędkość-38km/h.
Porównując przełożenia skrzyni biegów np. z PUNTO 1,2- 80 ,
to nasz COLT porusz się ? powiedzmy jest pojazdem dla osób lubiących spokojną jazdę .Dlatego myślę , że teraz kupiłbym 1,1
po co przepłacać!
pzdr
roman975 - 21-03-2010, 07:27
Witam i dzięki za odpowiedzi. Szkoda że nikt o silniku 1.1 się nie wypowiedział. Jazdy próbnej tym odbyć nie sposób gdyż żaden dealer go nie ma, twierdząc ze tylko 1.3 sprzedają a 1.1 sporadycznie. Również różni dealerzy różnie go opisują. Od jednego usłyszałem nawet, że jest nieciekawy aczkolwiek nie potrafił rozwinąć swej myśli. Z kolei inny, że jeździł 1.1 i 1.3 i specjalnej różnicy w przemieszczaniu się nie ma (wiadomo - dwa jeżdżą do przodu;). Widziałem kilka filmików na youtube z coltem 1.1 i ponad 170 robi wrażenie (moje SC 1.1 tego na pewno nie potrafi). Co do gazu to się różnie nasłuchałem. Ponoć generalny importer pozwala ale tylko niektórzy dealerzy się na to decydują. A i jeszcze jedno. 2 z 3 dealerów nie jest w stanie wypowiedzieć się o dostępności tej wersji (Colt 3d 1.1 inbuissnes) twierdząc, że to model dla flot! Skoro nie można go kupić to co robi w cennikach dla szarych zjadaczy chleba? Zobaczymy. Trochę się obawiam kupna auta z silnikiem 1.1 na czuja bez jazdy próbnej. Muszę odwiedzić toyote czy suzuki i zobaczyć jak te 3 cylindry pracują w yarisach/aygo czy splashach/alto. Podejrzewam, że konstrukcyjnie będą podobne. Czekam na odpowiedź dealera na temat dostępności tego modelu i również będę tu jeszcze zaglądał. Może znajdzie się posiadacz 1.1, który coś napisze...
Pozdrawiam.
michalp - 23-03-2010, 09:33
Żebyście mi się tu nie zapędzili tylko...
Anonymous - 23-03-2010, 20:57
46Marek napisał/a: | Porównując przełożenia skrzyni biegów np. z PUNTO 1,2- 80 ,
to nasz COLT porusz się ? powiedzmy jest pojazdem dla osób lubiących spokojną jazdę .Dlatego myślę , że teraz kupiłbym 1,1
po co przepłacać! |
powiedz, piszesz poważnie? ...żartujesz?.... czy tylko głośno "gdybasz"?
bo nie wierzę w to co czytam...
roman975 napisał/a: | Szkoda że nikt o silniku 1.1 się nie wypowiedział |
przejechałem się tym samochodem - początkowo nawet nie wiedziałem, że to 1.1 ( pomyślałem - wydech przepalony), późniejsze wrażenie => motor zajechany
Te momenty trwały 1-y i drugi bieg a później myśl - 1.1
i moja opinia - 1.3 nazwijmy kolokwialnie KOZAK
Na dodatek 1.3 ma mniejsze spalanie od 1.1.
A jeżeli chcesz świadomie się skaleczyć toyotą lub suzuką na 3-ch garach to później nie będę Tobie współczuć
46Marek - 23-03-2010, 22:06
[quote="jaceksu25"] 46Marek napisał/a: | Porównując przełożenia skrzyni biegów np. z PUNTO 1,2- 80 ,
to nasz COLT porusz się ? powiedzmy jest pojazdem dla osób lubiących spokojną jazdę .Dlatego myślę , że teraz kupiłbym 1,1
po co przepłacać! |
jaceksu25 napisał:
powiedz, piszesz poważnie? ...żartujesz?.... czy tylko głośno "gdybasz"?
bo nie wierzę w to co czytam...
Żartuje !!
ale to co napisałem o przełożeniach skrzyni biegów jest prawdą i tylko prawdą.
Jeśli 1,1 ma takie same przełożenia a pewnie ma to jestem szczęśliwy , że poruszam się 1,3
pzdr
Spychacz - 31-03-2010, 18:11
też zastanawiałem się nad 1.1 a 1.3 i chyba wybiorę 1.3 - pytanie odnośnie Clearteca - czytałem że nie warto wywalać te 2000 pln więcej - prawda to?
Anonymous - 31-03-2010, 18:20
witam nikt sie nie odzywa tak wiec ja spróbuje - mam 1.1 od kilku lat i coraz bardziej stwierdzam że jest mocno "mulasty " i przy tym niesamowicie głośny - kiedyś jechałem 160 km/h i jakakolwiek rozmowa była niemożliwa nie mówiąc juz o słuchaniu radia. Co prawda będąc na ostatnich wakacjach w Rumunii co niektóre autka były zdziwione że wyprzedza je takie małe coś generalnie jakbym miał drugi raz wybierać to przenigdy 1.1
Misiek :) - 31-03-2010, 22:05
moja mam jeździ 90% po warszawie, czasem trasa do puław lub na działke i jest z Niego niesamowicie zadowolona.
Kwestaia charakteru
w porównaniu z moim CA4A 1,6 jest to mół, a z seicento 0,9 to jest żwawy.
Nie jeździłem 1,3, ale wiem że 1,1 turla się (bliżej toczy się, a mnie że jedzie)
roman975 - 02-04-2010, 10:22
No i w końcu znalazłem autko z 3 cylindrami (Peugeot 107) i muszę przyznać że po przejażdżce mam mieszane odczucie. O ile z dynamiką można się pogodzić to odgłosy pracy silnika są jak w fiacie CC 700. Przynajmniej takie odniosłem wrażenie. Szkoda że nigdzie w salonie w Polsce nie ma colta 1.1 (potwierdzone w centrali w warszawie) gdyż z chęcią bym dał mu szanse a nie opierał się na doznaniach z innych aut. Dzięki wszystkim za wypowiedzi i zainteresowanie. Jeżeli zdecyduje się na colta to na pewno będę tu jeszcze zaglądał.
Pozdrawiam.
Bartek - 02-04-2010, 10:42
Ja nic nie chcę sugerować, ale z Raciborza do Kiełczowa wcale tak daleko nie masz..... W salonie (z całym szacunkiem dla salonów) nie dowiesz się 10% tego co od użytkownika z kilkuletnim stażem..... Ja osobiście nie wahałbym się minuty - auto, zwłaszcza nowe, nie jest inwestycją na chwilę.....
Misiek :) - 02-04-2010, 11:43
ja radze mitsu, ale każdy wybiera samemu.
Pozatym spytaj w salonie peugeota czy renault o awaryjność, i spytaj się użytkowników na forach. W salonie powiedzą że mało pali, mało awaryjni i nie kradną, a na forach dowiiesz się jaka jest prawda, i jak wygląda w życiu
KAM - 17-10-2010, 22:20
Posiadam Colta 1.1 od ponad 3 lat i przejechalem nim okolo 100tys km.
Moje zdanie:
- nie jest to sportowe auto, wiec z pewnoscia nie ma szans konkurowac z silnikami 1.3 czy 1.5, ale jesli ktos lubi szybkosc to niech sprobuje EVO i tor wyscigowy a nie Colta i drogi publiczne,
- nadaje sie na trase, gdyz juz 8 krotnie mialem wyjazdy po 2.000km, choc nie polecam predkosci powyzej 140km/h przez dluzszy czas, daje sie odczuc iz nie jest to predkosc dla tak malego silnika
- spalanie zalezy bardzo duzo od tego jak sie jezdzi i od pogody, wczesniej podawalem te dane, wystarczy poszukac w tutejszym dziale, srednio i tak wychodzi okolo 5.5-6.0l/ 100km przy jezdzie mieszanej
- auto jest awaryjne, jak do tej pory wyminilem, tylne lozyska, sprzeglo i przepustnice, wszystko przy przebiegu do 50.000km i niestety gwarancja dana przez przedstawiciela Mitsubishi nie zostala uwzgledniona o czym rowniez na jednym z postow opisalem, od tamtej pory nic sie nie dzieje, ale jak dlugo tego nie wiem. Ponad to na niektore czesci moze byc dlugi czas oczekiwania (oryginalne, nie zamienniki).
Przed zakupem polecam poczytac posty innych aby podjac samodzielna decyzje, gdyz kazdy handlowiec bedzie polecal to auto aby tylko miec obrot.
(Nie wiem dlaczego, ale moje wczesniejsze konto zostalo usuniete, dlatego teraz jestem jednopostowiec. Nick pozostaje bez zmian).
Witoldu - 05-11-2010, 23:43
1.1 za 2000 zł mniej jest bez sensu
ludziska płacą więcej za podniesienie mocy o 20 KM
jeśli lubimy wibracje to 3 cylindry są ok i niezależnie od producenta wibrują, warczą i jak się je ciśnie na trasie to dużo palą
ale jeśli jesteś emerytem, masz słaby słuch, liczysz każdą złotówkę i nie wyprzedzasz tirów
to 1.1 jest najlepszym silnikiem na rynku ( bez ironi )
|
|
|