Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Nie trzyma obrotów
Yossarian - 14-03-2010, 16:26 Temat postu: [1G 90-94] Nie trzyma obrotów Witam wszystkich, mój pierwszy post tutaj - nie mam pojęcia co zrobić żeby autko wreszcie działało...
Ogólnie nie trzyma po prostu obrotów, przestało trzymać w ciągu jednego dnia, ale bez jakiś fajerwerków po prostu pyk i ni ma. Silnik działa poprawnie w trakcie jazdy, ale w momencie kiedy wciskam sprzęgło albo stoi na luzie (najczęściej w czasie jazdy jak wciskam hamulec+sprzęgło np przed światłami ) obroty spadają do 400-500, dopiero wtedy próbuje się silnik wyzbierać jakoś i zareagować ale w 8 przypadkach na 10 gaśnie. Przed tą awarią poniżej 1000 obrotów nie schodził wogóle. Żadne kontrolki się nie świecą, problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.
Na początek wyczyszczony był silniczek krokowy, ale bez efektów, w autoryzowanym serwisie stwierdzili że brak błędów w komputerze, (ponoć) wyczyszczona i ustawiona przepustnica, ale bez efektów. Stwierdzili ponadto że trzeba "na początek" wymienić świece i kable, nóweczki nieśmigane kupowałem i wstawiałem 5000km temu zaledwie, więc nie wiem czy wogóle można serwisowe naprawy brać na poważnie...
Czujnik położenia przepustnicy na biegu jałowym trzyma ~15 ohmów, a z tego co czytałem powinien chyba mieć 0 w stosunku do masy - nie wiem czy ma to wogóle jakieś znaczenie, ale może się przyda do diagnozy.
Ma ktoś jakiekolwiek pomysły?
kafar_1989 - 14-03-2010, 16:36
Nie trzymanie obrotow w tych samochodach w 90% jest spowodowane lewym powietrzem. Sprawdzic dolot moze jest gdzies pekniety obejma luzna
mikus - 14-03-2010, 18:12
mialem podobne objawy ale w 2g tez czyscilem silniczek krokowy i nic nie pomoglo dopiero jak kupilem nowy to bylo ok pozdrawiam
zenek_bb - 14-03-2010, 21:15
procedura ustawiania wolnych obrotów się kłania, nic innego, jedynie przed regulacją sprawdź czy krokowy jest 100% sprawny
silniczek krokowy ma 6 pinów w 2óch rzędach, każdy rząd to jedna cewka, środkowy pin to środek cewki, mierzysz miernikiem w każdym rzędzie lewy pin ze środkowym i środkowy z prawym (około 30ohm) i lewy z prawym (60ohm) wtedy masz pewność że cewki są sprawne
potem sprawdzasz IPS, wystarczy sprawdzić czy na jego pinie jest masa przy puszczonej przepustnicy (jest na przepustnicy, jego zdjęcie http://eurosoftware.com.p...obr16v/ips.jpg)
procedure ustawiania wolnych obrotów masz tutaj:
http://images.google.pl/i...%26tbs%3Disch:1
jak nie pomoże jest możliwość nieszczelności:
1. gumowa rura dolotu (wyjąć i sprawdzić czy nie ma dziur lub przecięć, dobrze i mocno zamocować i zacisnąć opaski na końcach)
2. rurka odpowietrzania pokrywy zaworowej (leci od pokrywy zaworowej z lewej strony głowicy do gumowej rury dolotu którą wypisałem wyżej)
3. rurki podciśnień na przepustnicy (czy wszystkie trzy na końcu są do czegoś podłączone, na czas prób można te podciśnienia poprostu zatkać przy przepustnicy ale tylko na nagrzanym silniku)
4. uszczelka pod przepustnicą (wymieniasz na nową, przed montażem dobrze wyczyść powierzchnie kolektor-przepustnica i przy okazji wyczyść przepustnice, montować na bardzo małej ilości silikonu lub smaru lub wazeliny, minimalnie palcem natłuścić...)
5. rura podciśnienia do serwa wspomagania (czy nie jest przetarta/uszkodzona, mocno szczelnie zamocowana)
6. quadringi pod wtryskiwaczami (z wiekiem twardnieją i mogą pękać powodując spore problemy, ich wymiana niejest trudna ale polecam zrobić u kogoś kto to robił i/lub umie to zrobić, ich koszt jakieś 50zł, czas wymiany około 30 min)
7. uszczelka pod kolektorem ssącym (trudne do diagnozy i wymiany, polecam jak wyżej, czas wymiany około 3h)
życzę powodzenia, w razie pytań pisz w temacie
|
|
|