To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] problem na zimnym silniku

patryko071 - 14-03-2010, 19:56
Temat postu: [Cari 1.9TD] problem na zimnym silniku
carisma 1.9 td 97r na zimny silniku szarpie silnikiem nierówne obroty po odpaleniu silnika kontrolka sterowania silnikiem zapala się auto pochodzi około 1 min zgaszę silnik zapalę jeszcze raz kontrolka po ponownym uruchomieniu już się nie zapala .Wszystko wskazuje na elektrozawór kąta wtrysku ale po podpięciu pod komputer pokazuje błąd czujnik wału wałka korbowego rozrządu . W aucie wymieniłem
1. rozrząd
2.świece żarową 1 była uszkodzona
pompiarz ustawiał zapłon jego zdaniem do wymiany jest elektrozawór kąta wtrysku albo wtrysk sterujący tylko komputer pokazuje na ten czujnik wału korbowego
koszt elektrozaworu to 400 zł a wtrysk sterujący 680 zł

proszę o pomoc

pawelsonx - 14-03-2010, 20:11

sam sobie wy mrugaj błędy opis w faq

czujnik położenia wału i czujnik wzniosu iglicy są jednym z czujników kontrolnych z których ecu wie kiedy następuje wtrysk i jezeli dane odbiegają takim jakie powinny byc w danym momencie koryguje je poprzez zawór przestawiający wtrysk.

Dlatego silnik z uszkodzonym czujnikiem położenia wału pracuje tak jakby był uszkodzony czujnik wzniosu iglicy we wtrysku sterującym lub elektrozawór przestawiający kąt.

Moja rada w manualu suplement A jest opis jak sprawdzić czujnik wzniosu iglicy i elektrozawór.

patryko071 - 14-03-2010, 20:37

witam

dziękuję za radę niestety sam tego nie zrobię ponieważ nie mam odpowiedniego sprzętu ,proszę tylko o podpowiedź czy jest taka możliwość że uszkodzony jest ten czujnik wału wałka korbowego wolałbym wymianę zacząć od niego ponieważ jest najtańszy a czy trudno się do niego dostać żeby go wymienić

pawelsonx - 14-03-2010, 20:47

co do sprzętu to potrzebujesz miernik
a co do czujnika wału to pewnie trzeba róry od intercoolera pozdejmować jutro oblukam

RyszardTeterycz - 14-03-2010, 20:56

ja kiedyś odłączałem czujnik wału korbowego na uruchomionym silniku i efekt był taki jak opisujesz u ciebie
padnięty elektrozawór kąta wtrysku -silnik chodzi w miare równo ale głosno i ma twardą i metaliczną prace
a wtrysk sterujący takich objawów nie daje
czujnik wału korbowego znajduje się na łączeniu silnika z obudowo sprzęgła u góry pod przewodami od interkulera (te najgrupsze)
proponuje na początek go odkręcić i sprawdzić wizualnie ,przy okazji sprawdzisz połączenia na kostkach i czy kable nie przetarły sie gdzieś do masy i nie robią zwarcia

pozdrawiam.

patryko071 - 14-03-2010, 20:58

wielkie dzięki
carismax - 15-03-2010, 16:03

Mialem kieys to samo w Vectrzr 1.6 16v.

ja mialem bardzo skuteczny sposob zeby pozbyc sie tej usterki - sprzedalem zloma :)

pawelsonx - 15-03-2010, 16:38

RyszardTeterycz napisał/a:

a wtrysk sterujący takich objawów nie daje


czujnik położenia iglicy we wtrysk sterujący daje taki sam efekt jak czujnik położenia wału i zawór przestawiacza.

RyszardTeterycz - 21-03-2010, 14:08

rozlanczałem czujnik wzniosu iglicy na wtrysku sterującym podczas pracy silnika i nie zauważyłem różnicy w pracy silnika z tego co czytałem na forum to komputer po odłączniu czujnika daje dane zastępcze i dopiero podczas jazdy można zauważyć różnice
pawelsonx - 21-03-2010, 14:17

ja również odłączyłem i po kilkunastu sekundach zapal się lampka czek engine i silnik zaczyna klekotać.

co danych zastępczych to pierwszy raz słyszę.



poczytaj na forum np przypadek obywatela awo 4 ostatnie posty

http://forum.mitsumaniaki...=elektrozaw%F3r

RyszardTeterycz - 21-03-2010, 18:08

Właśnie to sprawdziłem na zimnym i ciepłym silniku carisma 1.9 td rok 97
Odpalam auto 900 obrotów kontrolka silnika zgaszona ,odpinam czujnik wzniosu iglicy na wtrysku sterującym ,silnik pracuje normalnie (bez zmian) po kilku sekundach zapala się kontrolka silnika silnik pracuje normalnie (900obrotów) reaguje na gaz(wchodzi na obroty można powiedzieć normalnie) i tak przez minutę pracuje równo ,
Podłączam czujnik wzniosu iglicy wtrysku sterującego żadnych zmian w pracy silnika ,gaśnie kontrolka silnika , zrobiłem to samo na rozgrzanym silniku
Takie samo zachowanie silnika na rozgrzanym silniku
Auto chodzi dobrze ,w największe mrozy pali za pierwszym razem ,tak jest odkąd ustawiłem kat wtrysku na pompie paliwowej czujnikiem zegarowym(przed ustawieniem pompy palił gorzej)

pawelsonx - 21-03-2010, 18:58

widocznie wtrysk następuje wtedy kiedy powinien
Niektóre konstrukcje np vag z pompą Lucas nie mają wtrysku sterującego i w tych silnikach musi być wszystko dobrze ustawione.
w naszych silnikach pewne nieprawidłowości nadgania ecu który ma dane z wtrysku sterującego

ja również mam dobrze kąt ustawiony ale widocznie może mam jakieś luzy na pompie lub jest już zuzyta itp i dlatego chodzi mi jak klekot po odłączeniu wtrysku

patryko071 - 01-05-2010, 19:20

problem rozwiązany przyczyną był padnięty elektrozawór kąta wtrysku na pompie koszt 370 zł
gw87 - 25-05-2010, 14:05

Panowie mam carisme 1.9TD 97r. i podejrzewam u siebie padnięty lub zacinający się? elektrozawór kąta wtrysku) , ponieważ na zimnym silniku auto szarpie i ciężko utrzymać stałe obroty (delikatnie skaczą podczas jazdy na zimnym), z rury nie zauważyłem żeby dymiło, żadna kontrolka się nie świeci. Moje p[ytania;
1 czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić ? (kostki odpinając może?) (najlepiej będzie podpiąc pod komputer i sprawdzić pewnie błędy o ile się nie mylę?)
2. czy może to być coś innego?
3. gdzie najtaniej można dostać taki elektrozawór?

czester_ - 25-05-2010, 17:22

Ja kupiłem elektrozawór regenerowany od gościa gdzieś pod Wrocławiem. Zapłaciłem 40zł i dałem stary. Już rok czasu go mam i nie narzekam.

A sprawdzić można bardzo prosto. Po przekręceniu kluczyka podczas nagrzewania świec powinno być słychać z pod maski cykanie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group