[97-04]Galant EAxA/W - Tuleje poliuretanowe - Poliuretany gotowe.
Voltron - 15-03-2010, 11:24 Temat postu: Tuleje poliuretanowe - Poliuretany gotowe. Witam,
Ostatnio interesowałem się tematem tulei poliuretanowych. Jak wiadomo są dużo trwalsze od zwykłych tulei dedykowanych do naszych samochodów, a nasze piękne polskie drogi niszczą tuleje w wahaczach bezlitośnie.
Szukałem w necie gdzie można kupić takie tuleje do Galanta no i oczywiście nie można ich kupić nigdzie xD.
Oczywiście dostaniemy takie tuleje np do Daewoo ale do Mitsubishi są jedynie do Pajero do Galanta nigdzie nie znalazłem.
Szukałem dalej i znalazłem producenta takich tulei we Wrocławiu, firma Bikopur s.c.
Zadzwoniłem do tej firmy i dowiedziałem się, że nie ma takich tulei do Galanta, bo zainteresowanie jest małe. Można wyprodukować tuleje na zamówienie np. indywidualne, ale cena miażdży około 500 zł za zrobienie formy a potem to już kilkanaście pln za tuleje xD
Powiedziałem miłemu Panu, z którym rozmawiałem, że jestem z Mitsumaniaków i że mogę sprawdzić, jakie byłoby zainteresowanie takim zakupem tulei u nas na forum.
Pan z firmy Bikopur s.c. poprosił mnie o wysłanie, manuala z zawieszeniem w celu wstępnego zapoznania się z tematem i próby wyceny kompletu tulei.
Teraz pytanie do was, kto by był poważnie zainteresowany kupnem takich tulei?
Rozpiętość kosztu moim zdaniem wahałaby się od 300 do 600 zł (tylko i wyłącznie moim zdaniem cena mierzona miarą "Pi razy drzwi")
Link do Firmy Bikopur: http://www.bikopur.pl/
Info na temat tulei:
http://www.alejahandlowa....sz_4090793.html
http://www.superpro.pl/
http://www.strong-flex.eu/ - do tej firmy też wysłałem zapytanie niestety nikt mi nie odpowiedział.
Owczar - 15-03-2010, 11:49
Voltron, tak naprawdę tuleje wytrzymują dużo dłużej niż sworznie, więc nie wiem czy jest sens... Chyba, że z tyłu...
Voltron - 15-03-2010, 12:03
U mnie na przykład jest wybita większość tulei a wahacze są w normalnym stanie więc wymiana wszystkich tulei byłaby tańsza niż kupno wahaczy a mogłyby posłużyć dłużej no i poprawić właściwości trakcyjne.
xor - 15-03-2010, 12:09
Nie wiem jeszcze jak jest technicznie z samą możliwością wymiany tulei w naszych wahaczach.
Potencjalnie byłbym zainteresowany, zwłaszcza z tyłem właśnie
Voltron - 15-03-2010, 12:16
Wymiana to już inna kwestia bo jeżeli nie masz jakiegoś kanału imadła i narzędzi to musisz jechać do jakiegoś mechanika a jego cena za wymianę to już kwestia indywidualna i pewnie nie mała bo roboty z tym jest sporo.
Owczar - 15-03-2010, 12:20
Tuleje na tył byłyby jak znalazł,, bo chyba nawet zwykłe nie są dostępne...
Bartek - 15-03-2010, 12:27
Voltron, zagadaj do usera autoR - on dorabiał poliuretany w swoich wynalazkach, myślę że ma namiary, gdzie to zrobić bez wielkich nakładów finansowych
Voltron - 15-03-2010, 12:33
W takim razie zapytam.
robertdg - 15-03-2010, 15:08
W okolicach Olkusza jest firma co dorabia takie tuleje, ostatnio dorabiałem tuleje o wymiarach ~ fi=80mm l=100mm (do ciągnika siodłowego) no i za 2 tuleje zapłaciłem 60zł (w sklepie kosztowałyby niecałe 700zł - dostępne tylko i wyłacznie z całym drążkiem) dla zainteresowanych z okolicy moge pokierowac gdzie.
Hugo - 15-03-2010, 16:20
Owczar napisał/a: | bo chyba nawet zwykłe nie są dostępne... | Są, ale trzeba pokombinować. Kilka jest takich samych, 4 albo 5 na stronę.
Anonymous - 15-03-2010, 18:39
http://www.poliuretan.olkusz.pl/
Zawsze dorabiamy tu, chłopaki nie mieli nigdy form do naszych wynalazków i robili na nasze zamówienie. Wysyłaliśmy wachacze, oni sobie wyciskali, mierzyli i wykonywali a potem odsyłali wszycho z powrotem. Gumka przy takich tematach wychodzi 50zl. Podejrzewam że jakby było więcej chętnych na takie same elementy cena byłaby mniejsza.
Niebywałą zaletą oprócz trwałości jest większa ''stabilność prowadzenia'' - wystarczy wjechać autem na szarpaki gdzie zawias złożony jest na poliuretanie-mniejsze odchyłki występują a więc geometria w ostrych zakrętach jest bardziej stabilna.
Minusem jest pogorszenie komfortu(w małym lekkim aucie odczuwalne) lecz przy dużym aucie nie powino być odczuwalne(testowałem tylko w małych autach o masie do 1000kg).
Wg mnie Galowi wyszłaby taka kuracja tylko na zdrowie - może w końcu zacząłby się prowadzić - dla mnie model EA się nie prowadzi niestety
xor - 15-03-2010, 20:47
No, jak by taniej za gumkę wyszło przy większym zamówieniu, to chętnie nawet wymienił bym wszystkie tuleje w zawieszeniu. Bomba
Trochę nie mogę się zgodzić, że EA się nie prowadzi. Mam porównanie z accordami różnych
gen., i trzyma się tak samo. Jak na niesportowy samochód jest wg mnie zupełnie dobrze. Gdybym miał obniżony te 20-30mm, już byłbym zupełnie happy.
miki4x4 - 15-03-2010, 21:03
A ja zdecydowanie odradzam tuleje...
Od wielu lat używamy w rajdach 4x4 takich tuleji. Min. z Olkusza. Amortyzację będziecie mieli jak na oponach o profilu 25, w dodatku się tłuką niemiłosiernie. Owszem są wytrzymalsze od gum, jednak w osobówce się nie sprawdzają...
swinks_UK - 15-03-2010, 21:11
Kurcze "politura" w poduchach silnika już nieźle daje, więc co dopiero w zawieszeniu
Tutaj macie link do poliuteranowych poduch silnika (tylko przednia poducha jest inna w Galu):
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories
krzypolo - 15-03-2010, 21:34
swinks_UK napisał/a: | Kurcze "politura" w poduchach silnika już nieźle daje |
szczególnie zmarznięta zimą .................. ja swoje kupiłem tu :www. EnergySuspensionParts.com
rok jeździłem i od tygodnia mam znów fabryczne........... mysle ze już plastiki nie odpadną
|
|
|