Space Star Ogólne - [MSS GDI] temperatura przy której powinien załączyć się wiat
pio - 16-03-2010, 01:20 Temat postu: [MSS GDI] temperatura przy której powinien załączyć się wiat witam jestem nowy na forum i świeży jeśli chodzi o Mitsubishi a do tego GDI. Kupiłem takiego i odrazu mam problemy z obrotami auto juz kilka razy zgasło, przeczytałem ile mogłem i zrobiłem restat kompa wg wskazówek, i tu pojawił się problem bo jak tak sobie czekałem aż auto się nagrzeje to po jakis 20 minutach wskazówka cieczy doszła do czerwonej kreski a wiatrak sie nie załączył. Myśle że to nie jest normalne ale nie chciałem przegrzać silnika, moze ktos mi powie na jakiej wysokosci powinien byc wskaznik w momencie wlaczenia wiatraka. dzieki
aren195612 - 16-03-2010, 10:49
pio,
Jest kilka „szkół" n.t. nauki obrotów w GDI, osobiście preferuję tę:
Po resecie /odpięciu i podłączeniu klemy akumulatora/, włączasz zapłon bez uruchamiania silnika na 15 sekund /przepustnica „postuka” sobie, po tym kluczyk na OFF, włączasz ponownie kluczyk na ON, nie powinno nic stukać, bo już się ustawiło poprzednio, odpalasz silnik, niech sobie pochodzi z 5 minut. W tym czasie pozałączaj co tam normalnie z elektrycznych odbiorników używasz. I w drogę, ECU jest „samo-adaptacyjne” więc jak jest wszystko OK., samo się „nauczy”.
W MSS GDI jest kilka sensorów temperatury, to co widzisz na zegarze to odczyt z jednego /jest wkręcony w termostat/, ECU korzysta z innego wkręconego w blok silnika /w pobliżu wyjścia do termostatu/, ten jest najważniejszy, to on decyduje kiedy załącza się wentylator, to on decyduje o składzie mieszanki. U mnie w czasie jazdy, wentylator jeszcze się nie uruchomił, a w takiej temperaturze jak obecnie, na obrotach biegu jałowego trzeba czekać baardzo długo.
Jak masz wątpliwości co do sensorów, sprawdź ich charakterystyki wg manuala lub na skanerze.
Sam reset nie usunie problemu „falowania obrotów”. W takich przypadkach należałoby:
• Wyczyścić przepustnicę- jak? znajdziesz na forum Carismy.
• Jeżeli problem nie ustąpi, zainteresuj się kondycją układu paliwowego-jak? też FAQ Carisma.
No i gratuluję nabytku- wdzięczne autko.
pio - 16-03-2010, 12:02
dzieki za szybka odpowiedz, faktycznie w dziale od carismy jest wiele wiecej na temat gdi. teraz w wolnej chwili zajrzę do tego czyjnika w bloku bo domyslam sie ze jesli jest kopniety to bedzie podawal falszywe dane do ecu. a co do odglosów z pod maski to auto jest zaskakujaco rozweselajace z tym puk puk cyk cyk jak by male robaczki sie tam uwijały. a moze powiesz mi jakich obrotów silnika uzywasz do ekonomicznej jazdy bo czytalem gdzies na forum ze do 3 tys i nastepny bieg ale mysle ze to za dużo, mi komp pokazuje 9,3 tylko po miescie. pzdr
drtymf - 16-03-2010, 12:10
U mnie - co prawda w DIDzie ale myślę że podobnie będzie najlepsze rezultaty daje metoda - ze startu but w podłogę do osiągnięcia prędkości przelotowej a potem już spokojnie cały czas na tym samym położeniu gazu w miarę
aren195612 - 16-03-2010, 12:48
pio napisał/a: | teraz w wolnej chwili zajrzę do tego czyjnika w bloku |
Urobisz się i niczego pewien nie będziesz. Mimo wszystko radziłbym jakiś skaner, ja się bawię tym:
link
Ogarniesz wszystkie czujniki, sondy, będziesz wiedział co i jak. Autko jest „hobbystyczne”, na serwis trudno liczyć, drogo i byle jako, a tak w sumie, to jest schodzący z rynku typ silnika i mało kto się na nim cokolwiek zna.
Odnośnie ekonomicznej jazdy, autko „nie lubi” krótkich odcinków, start z zimnego 3km do pracy, stop, powrót, oby ci wtedy tylko 12/100 spaliło, ale które lubi?.
Nagrzane, 9,3/100- to jak najbardziej normalne spalanie w mieście /mówimy o trybie stricte miejskim/. Określić ile autko ma spalić w tym trybie, to zresztą dość trudne zadanie- każde miasto inne. Będzie ok, byleby nie było samej jazdy na zimnym silniku.
Na mniej to raczej nie licz to jest w końcu 1834ccm pojemności, tyle to chyba nawet producent podaje dla tego trybu /konkretnie 9,2/100/. Trasa 6 litrów z małym groszem . Jak kręcić?, doprowadzić jak najszybciej do nominalnej temperatury, jeździć w obrębie ECO GDI – 2000 do 3000obr a jak trzeba to i 6000obr też jest. Kontroluj tę lampkę, to sam załapiesz co i jak. No i ciesz się z mocy 122 KM
Pozdrawiam
pio - 16-03-2010, 22:01
kurcze lampke gdi to znam tylko z postów nawet niewiem gdzie mam sie jej spodziewadz gdy raczy sie zapalic. a co do czujnika to wypielem go i silnik dopiero nie chciał trzymać obrotów czyli jest ok tylko kiedy mają włączyć sie wentylatory bo nawet jak włącze klime to słysze tylko charakterystyczny klik a wiatraki stoją w miejscu.
aren195612 - 17-03-2010, 05:00
pio,
ECO GDI masz w miejscu jak na fotce, powinna się podświetlić i zgasnąć jak załączysz kluczyk na ON, no i podczas jazdy, może żarówka spalona.
[img] [/img]
Rozumiem twój dyskomfort, ale z wentylatorami to trochę na ślepo "kombinujesz" , zdejmując wtyk podałeś info do ECU że mróz jest nieskończony, zaczęło silnik zalewać, 100 stopni to jest około 200 Ohm na sensorze, i taką informację musiałoby otrzymać ECU aby wentylator się załączył, szczegóły w manualu lub tutaj: link
Wentylatora chłodnicy to ja w czasie jazdy też jeszcze nie usłyszałem. Wystarcza nawiew powietrza w czasie jazdy, w upałach, w "korkach" zapewne się załączy.
Po zakupie samochodu, podczas "nauki obrotów" cierpliwość "komisji" czyli moja została mocno nadwerężona podczas oczekiwania na ich start. Dlatego między innymi nie stosuję metody na "poczekaj aż załączy się wentylator", szkoda czasu i paliwa. Z tym że zegar temperatury cieczy do "czerwonego" raczej nie podchodził. W MSS i Cari stan normalny to wskazówka na środku skali.
Jak widzisz, dochodzi jeszcze sprawa tego sensora na wskaźnik, i oceny co on faktycznie pokazuje.
Podjedź do kogoś kto się na tym zna, niech ci to wszystko sprawdzi łącznie z działaniem termostatu, spokój odzyskasz.
Pozdrawiam
halbog - 17-03-2010, 08:30
aren195612 napisał/a: | sprawdzi łącznie z działaniem termostatu | ja odnoszę wrażenie, że termostat "trzyma" na małym obiegu, tzn jest do wymiany .
Pozdrawiam
Bogdan
pio - 18-03-2010, 21:23
halbok ma racje termostat siedzi, dzis po powrocie do domu otwieram maske i sprawdzam rury do chłodnicy i tak ta górna ciepła a dolna zimna czyli chyba termostat szwankuje no chyba ze sie myle.
kiriza - 25-03-2010, 21:06
Witam
Jeszcze nigdy w moim miśku nie słyszałem wentylatora, również nigdy mi się nie zagrzał nawet w masakrycznych korkach- latem. Chyba te typy tak mają. Pozdrawiam.
|
|
|