Pajero II - sprzęgiełka SuperSelect a EasySelect
wisniowy - 17-03-2010, 17:53 Temat postu: sprzęgiełka SuperSelect a EasySelect posypały mi się sprzęgiełka automatyczne przedniego napędu w Pajero II 2.5TD SUPER SELECT, pytanie czy sprzęgiełka z PAJERO II 2.8TD EASY SELECT będą pasować?
PiotrC - 17-03-2010, 21:15
Myślałem, że Pajero II SS nie posiada sprzęgiełek lecz połączenie stałe Widocznie istnieją takie modele. Moim zdaniem powinny pasować.
Anonymous - 17-03-2010, 21:17
PiotrC napisał/a: | Myślałem, że Pajero II SS nie posiada sprzęgiełek lecz połączenie stałe |
Też tak myślę. W SS napęd jest odpinany siłownikiem jeśli się nie mylę/mylimy.
wisniowy - 18-03-2010, 07:21
kurcze rzeczywiscie poczytałem troche forum, napędy wydają taki dźwięk jakby sprzęgiełka nie trzymały, taki zgrzyt. nie rozbieralem auta wiec bylem pewny ze przyczyna bedzie to samo co w mojej poprzedniej terenowce czyli sprzegielka. co myslicie co to moze byc...
Gene - 18-03-2010, 10:53
Proponuje abys dokladnie sprawdzil jaka skrzynie rozdzielcza posiadasz i jak wyglada sytuacja pod kapslami piast. Potem zaczniemy spekulacje.
wisniowy - 18-03-2010, 19:53
napisalem w pierwszym poscie, jest to Pajero II 2.5TD SUPER SELECT manualna skrzynia biegów jezeli to ma jakies znaczenie.
pozdro
qbaA6 - 20-03-2010, 17:09
u mnie ten sam problem. od deklami ni widu ni slychu sprzegielek co to moze byc? dodam, ze posiadam SS, problem znika po zapieciu napedu, jedynie dziwek jest zlyszalny przy hamowaniu silnikiem. przy odpietym przednim napedzie zaczely mi migac kontrolki.
zbyszekm2 - 21-03-2010, 01:17 Temat postu: Re: sprzęgiełka SuperSelect a EasySelect
wisniowy napisał/a: | posypały mi się sprzęgiełka automatyczne przedniego napędu w Pajero II 2.5TD SUPER SELECT, pytanie czy sprzęgiełka z PAJERO II 2.8TD EASY SELECT będą pasować? |
SS nie ma szczygiełek, na piaście ma zablokowane półosie nakładką z wieloklinem w środku i 6 śrub na zewnątrz.
A przód zapinany jest siłownikiem na moście. ES ma sprzęgiełka i nie ma siłownika na moście.
Są sprzegiełka do ES automatyczne, takie praktycznie niezniszczalne. my zakładamy je do walki z trudnym terenem.
Goliasz - 07-03-2017, 09:05 Temat postu: Manualne sprzęgiełka w super select. Witam,
spotkałem się z taką kombinacją (wirtualnie) jak w temacie, tzn. system super select plus manualne sprzęgiełka.
Na jakiej zasadzie to działa: zapinamy manualne sprzęgiełka i dalej wybierakiem napędów przełączamy kolejne pozycje napędów, przy odpiętych sprzęgiełkach oczywiście napęd 4x4 nie działa? Czy można (czy wskazane jest) mieć cały czas zapięte sprzęgiełka w takiej kombinacji?
Czy rozpięcie sprzęgiełek powoduje całkowite odłączenie półosi napędowych i tym samym zmniejszenie zużycia paliwa względem oryginalnego rozwiązania super select?
U-96 - 07-03-2017, 19:57
Goliasz
widziałem takie rozwiązanie SS + manualne sprzęgiełka
Czy zaoszczędzisz na paliwie - pewnie tak
Ale ile ? kto to może wiedzieć , gość mówił mi że jakiś 1L na setkę
Dołożone manualne sprzęgiełka pozwalają całkowicie rozpiąć przedni napęd ale tylko przy 2 H
w innych przypadkach nie działają w pełni ponieważ kręci się różnicowy i wał w przednim moście, tylko rozpięte sprzęgiełka w takim układzie i wybór 2 H przyniesie efekt
Pozdr.
Michał_PIII - 07-03-2017, 23:41
Mam pajero iii z ss i jeżdże swoim prywatnym Pajero cały czas na 4h spalanie wychodzi mi większe o jakieś 0,3 litra, praktycznie żadna różnica dlatego nie przełączam na 2h
przemik - 30-04-2017, 11:36
UP
No wlasnie ja mam taki układ.
Mam manualne sprzęgiełka.
I jeśli są załączone to w pozycji 4H przy hamowaniu silnikiem slychać nieprzyjemne zgrzytanie z napędu. W każdej innej pozycji 4HLc i 4LLc jest cisza.
Auto mam od wczoraj wiec uznałem... ze nie powinno się uzywac SS kiedy mam manualne sprzęgiełka.
Prośba o jakiś komentarz w temacie.
|
|
|