To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Działanie układu wspomagania kierosu

jacek11 - 18-03-2010, 17:19
Temat postu: [E52A 1.8] Działanie układu wspomagania kierosu
Naczytałem się o problemach ze wspomaganiem kierownicy,ale nie znalazłem informacji na temat,jak działa reduktor ciśnienia płynu.Oczywiście,o ile taki występuje.Mianowicie chodzi mi o to,że podczas kręcenia kierą na postoju,powinna chodzić lżej,niż podczas jazdy.
Więc pytanie moje,to co odpowiada za takie zachowanie,i gdzie się to znajduje.
U mnie kierownica działa cały czas tak samo ciężko :roll:

Hugo - 19-03-2010, 11:23

A ja zapytam przy okazji: zauważyłem wczoraj, że gdy silnik pracuje i nie kręcę kierownicą to w zbiorniczku wyrównawczym płynu wspomagania kierownicy mocno bąbluje płyn. Wcześniej pokonałem trasę 15 km. Czy to jest normalne czy coś jest nie tak? Wspomaganie działa OK.
Owczar - 19-03-2010, 12:09

jacek11, a w galu jest serwotronic?
jacek11 - 19-03-2010, 15:44

Owczar napisał/a:
jacek11, a w galu jest serwotronic?

Przyznam,że nie wiem co to takiego.Ale układ jest zwykły,i nie ma tam czegoś,czego bym nie widział w innych autach.

Owczar - 19-03-2010, 15:45

Serwotronic odpowiada za to co opisałeś. Wydaje mi się, że w Galancie go nie ma...
jacek11 - 19-03-2010, 16:08

Znakiem tego,pompa jest do wymiany,bo wątpię żeby kierownica miała chodzić tak ciężko.
Troszkę to dziwne,bo nawet nie wyje :roll:

Bartek - 19-03-2010, 16:08

Nie ma serwotronica - jest natomiast banalnie prosty system ograniczania ciśnienia w układzie wspomagania w funkcji obrotów silnika. Wkręć silnik na 3000 obrotów i spróbuj kręcić kierownicą na postoju ;) . Stare Galanty E33 w wersji szwajcarskiej miały EPS (Electronic Power Steering) działający na podstawie prędkości (od 0 do 40 km/h płynnie zmniejsza siłę wspomagania do 0)..... ale prawdziwe samochody już się skończyły ;)
jacek11 - 20-03-2010, 16:08

Bartek napisał/a:
Wkręć silnik na 3000 obrotów i spróbuj kręcić kierownicą na postoju ;)

Jak ksiądz kazali :) Nie ma żadnej różnicy :roll: To co w takim razie jest do naprawy? :?:

Bartek - 21-03-2010, 06:28

Przyczyn może być dużo - albo pompa, albo zawor odśrodkowy ( też w pompie), albo zawór proporcjujący w maglownicy. Pomiar ciśnienia w układzie dałby światło na sprawę.
jacek11 - 21-03-2010, 13:19

Pamiętam,że jak kupiłem to auto lat temu parę,to pompa cicho wyła.Teraz nie wyje.Coś się naprawiło samo :)
Bartek napisał/a:
Pomiar ciśnienia w układzie dałby światło na sprawę.

Poszukam odpowiedniego warsztatu :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group