[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] 4G63 Galant, a Eclipse, różnice
fck - 18-03-2010, 21:38 Temat postu: [EA2A/W 2.0] 4G63 Galant, a Eclipse, różnice tak się dzisiaj zastanawiałem, galanty i eclipsy mają te same silniki 2.0, to samo oznaczenie tyle, że silnik w klipsie ma 150 ps, a w galu 136 ps. Poza tym tak na pierwszy rzut oka pokrywa w klipsie jest inna, czym poza tym różni się silnik eclipse'a, że wpłynęło to na wyższą moc, chętnie posłucham mądrych z tego forum
zuku3210 - 18-03-2010, 22:45
eclipse jest na dwóch wałkach rozrządu czyli DOHC
robertdg - 18-03-2010, 22:49
Sa inne głowice, Eclips ma głowice DOHC (Double Over Head Camshaft - podwójny wałek rozrządu w głowicy), napewno jest jeszcze wiele róznic o których ktos napewno wspomni
Szymen - 19-03-2010, 11:49
Czyli powiedzmy zmieniając głowice w takim galancie ma sie juz 150KM?
swinks_UK - 19-03-2010, 12:01
Nie.
Za moc odpowiadają też: ecu, dolot, wydech, itd. A całość musi się zgrać z przełożeniami skrzyni (by jej nie zmielić).
fck - 20-03-2010, 08:24
stworzyłem ten temat bo zdziwiło mnie, że jeszcze żaden mitsumaniaki nie wpadł na pomysł swapa. W sumie śledząc forum od pewnego czasu muszę stwierdzić, że mitsumaniacy nie są zbyt chętni do wkładania mocniejszych silników do swoich autek
Wook@sH - 20-03-2010, 08:53
Panowie, przecież w Galantach IV generacji były montowane te same 2.0 16v co i w Eclipsach, różniły się tylko osprzętem. Natomiast co było później, to już mnie nie interesowało, więc nie wiem
Hubeeert - 20-03-2010, 14:47
Psikus napisał/a: | dlaczego nie opłaca? w przypadku którego dotyczy temat zakup głowicy z osprzętem kompem plus czas poświęcony na przeróbkę chyba wyjdzie taniej, |
Nie wyjdzie.
Inne silniki. Nie da się połączyć głowicy z Eclipse 2.0 z 4G63 z Galanta EA
Wook@sH - 20-03-2010, 15:23
W którym roku przestawiono rozrząd z prawej strony na lewą w 4g63?
Bo też o tym piszesz Hubert? Czy może o samym fakcie różnicy bloków w 8v i 16v?
swinks_UK - 20-03-2010, 19:55
Wook@sH napisał/a: | W którym roku przestawiono rozrząd z prawej strony na lewą w 4g63?
Bo też o tym piszesz Hubert? Czy może o samym fakcie różnicy bloków w 8v i 16v? |
Raczej wspomnianą przez Huberta przeszkodą jest inny układ kanalików olejowych.
Hubeeert - 21-03-2010, 15:30
Wook@sH napisał/a: | W którym roku przestawiono rozrząd z prawej strony na lewą w 4g63? | Dokładnie o tym. W 1993. Nie da się założyć tej głowicy na ten silnik.
Psikus - 21-03-2010, 16:39
Przy swapie jest zawsze jakiś tam nakład pracy. takl ten temat drążę bo za dużo ogólników, a mało konkretów. Jak to jest że w gronie użytkowników hond swap jest prawie że na porządku dziennym, a tutaj jakoś wszyscy się przed tym bronią jak mogą. Jakie są koszty przekładki na 2,5? co jest inne poza wózkiem, silnikiem, skrzynią, pewnie półosiami, kompem i wiązką? to jest standardowy zestaw przy praktycznie każdym swapie bez względu na markę czy model. Naprawdę swap na 2,5 jest tak drogi że lepiej sprzedać powiedzmy dopieszczone 2,5 i kupić 2,5 i dalej wkładać?? Mnie galant po zakupie i standardowj obsludze wyszedł +- 20000,o kosztach robertdg czy innych użytkowników nawet nie wspomnę, a teraz na allegro są ceny takie że nie wiem czy odzyskał bym chociaż to co za niego zapłaciłem czyli na dzien dobry minimum 5000 w plecy, zakup 2,5 plus podstawowa obsługa to znowu 20000 i razem robi to już różnicę 10000. to dalejmniej niż swap????
Hubeeert - 21-03-2010, 17:45
Psikus napisał/a: | Jak to jest że w gronie użytkowników hond swap jest prawie że na porządku dziennym, a tutaj jakoś wszyscy się przed tym bronią jak mogą |
Bo czym innym jest Honda Civic - odpowiednik Colta a czym innym Accord - odpowiednik Galanta.
Pokaż mi te mnóstwo swapów w Accordach. Bardzo ciekaw jestem.
Psikus - 22-03-2010, 16:22
Mi tutaj nie chodzi o to, dlaczego nikt tego nie robi, tylko dlaczego uważacie to za nieopłacalne?
Hubeeert - 22-03-2010, 17:01
Psikus napisał/a: | dlaczegto uważacie to za nieopłacalne? | Bo taniej jest kupić EA5A/W niż go samemu wyrzeźbić i później mieć ból głowy przy sprzedaży.
|
|
|