To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Przepustnice galant 2.4 gdi

Mariogda25 - 21-03-2010, 12:32
Temat postu: Przepustnice galant 2.4 gdi
Witam wszystkich
posiadam Galanta 2.4 gdi 1999 150koni.
pytanie do was mam takie czy wie ktos czym sie roznia przepustnice do tego modelu ,bo jest ich az 5! w tym samym roczniku z tym samym silnikiem ,tyle samo koni... ta sama wersja klimatronik,mam padniety komputer glowny,przepustnice ,i przekaznik do niej, o niepowtarzalnych numerach zaczynajacych sie na MR420 ,znalazlem w necie inny zestaw z auta Galant 2.4 gdi 150 koni klimatronik rok 2000(MD******)caly (przepustnica+ komputer+przekaznik) oczywiscie do komputera caly zestaw jak imobilaizer kluczyk oryg. i moje pytanie brzmi czy jest mozliwosc ze to bedzie nie pasowac? bo jak na moje oko to wymieniam caly system... czyli powinno zatrybic ,ale poki co chcialem sie zapytac was jeszcze....
z góry dziekuje za odpowiedzi.

tomkar4 - 21-03-2010, 15:12

Według mnie powinno działać, wymieniałem u siebie przepustnice na taką z innymi numerami- zero problemów.
Mariogda25 - 21-03-2010, 16:29

i moze dodam jeszcze ze jest to przepustnica bez linki czyli sama elektryka...
tomkar4 - 21-03-2010, 16:36

Mariogda25 napisał/a:
i moze dodam jeszcze ze jest to przepustnica bez linki czyli sama elektryka...

Innej nie ma w GDI.

norbiolo - 22-03-2010, 00:03

Nie jestem, expertem, ale posiadam już jakąś wiedzę i mogę Ci podpowiedzieć żebyś zwrócił uwagę na to czy masz TCL, ponieważ komp musi mieć wsparcie. Jeżeli chodzi o przepustnicę to szukaj wersji z hallotronem (podwyższona niezawodność), co za tym Idzie w późniejszym czasie eksploatacji mniej problemów odnośnie kiepskiego paliwa, jakie jest dostępne w Polsce.

Komputer odczytuje położenie przepustnicy, ilość zasysanego powietrza oraz temperaturę i ciśnienie paliwa a co za tym idzie przepustnica nie wpływa znacząco przy rozwiązaniach seryjnych, jeżeli średnica gardzieli nie odbiega od normy symbole nie powinny mieć znaczenia.

Tak na sam koniec dodam, że co do dystrybutorów spełniających wysokie normy paliwowe jest ich tylko kilku. Zapewne jest kilka osób, które powiedzą NIE, ale poczytajcie a potem test „organoleptyczny” ja osobiście używam paliw ORLEN i NESTE. Parametry zbliżone z tym, że NESTE wyróżnia stała jakość produktu, czego nie można powiedzieć o ORLENIE.

Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.

--------->

Bartek - 22-03-2010, 07:13

Wszystkie przepustnice w 1.8 i 2.4 Gdi są identyczne pod względem parametrów elektrycznych i wymiarowych. Są 2 rodzaje siłowników i różne podłączenia wodne i elektryczne, więc jeżeli przepustnica pasuje mechanicznie, to będzie działać, przy zmianie rodzaju siłownika długość kabli będzie inna, ale wystarczy przedłużyć i będzie ok. Kompy mogą się różnić nr części ze względu na rynek pochodzenia auta - ważna jest zgodność wyposażenia dawcy i biorcy.

Ps halotronowy tps to marketing wyłącznie - fizycznie niczym się nie różni od oryginału, i oczywiście na jego pracę i żywotność jakość paliwa nie ma znaczenia ;)

norbiolo - 22-03-2010, 15:00

Bartek – Oczywiście, że jakość paliwa nie wpływa na żywotność hallotronu, jednak na ogólny stan techniczny przepustnicy już tak. Nie jestem tak do końca przekonany, co do chwytu reklamowego przepustnica fabryczna jest wyposażona w potencjometr a co za tym idzie jest to element stykowy (bardziej podatny na zafałszowanie odczytu). Hallotron jest elementem bezstykowym, lecz też posiada swoje wady (podatność na zmiany pól magnetycznych), więc tak czy siak obydwa rozwiązania zdają egzamin z tym, że hallotron nie jest podatny na zabrudzenia oraz nie zużywa się.

Ale co do GDI to racja ponieważ jest to wtrysk bezpośredni.

--------->

Bartek - 22-03-2010, 18:10

Fajnie, tyle, że kupiłem taki "halotronowy" TPS - rozebrałem a tam.........potencjometr :D
norbiolo - 22-03-2010, 18:38

No niestety Bartku taka jest polska rzeczywistość, więc trzeba podchodzić z zasadą ograniczonego zaufania ;(

------>

bartekino - 10-04-2010, 17:58

Wyczyściłem przepustnice bez jej wyciągania nie była taka brudna. Po wyczyszczeniu jest troche lepiej ale i tak obroty na rozgrzanym silniku są trochę za małe bynajmniej tak mi sie wydaje są na pierwszej kresce przed 1 tys i w samochodzie czuć lekkie wibracje co może być jeszcze przyczyna ??

[ Dodano: 11-04-2010, 19:49 ]
:?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group