To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Przewód wspomagania kierownicy

sionia - 21-03-2010, 12:58
Temat postu: [I 2.0] Przewód wspomagania kierownicy
Witam,
mam walnięty przewód wspomagania kierownicy, mianowicie cieknie mi na tym zakuciu:
http://img13.imageshack.u.../dsc00089na.jpg

jednak mam wątpliwość czy to zakucie jest oryginalne, czy przypadkiem ten przewód nie był sztukowany (bo po co na środku przewodu ciśnieniowego łączenie) , w związku z tym prośba jak to u Was wygląda (outek I silnik 2,0 136 KM przed liftingiem z 2006roku)
mój majster sugeruje że to może być zawór zwrotny, co mnie martwi bo trzeba będzie chyba kupić oryginalny (zamienników nie ma) przewód, i odpada możliwość zakucia za 30 zł :(

tomek.rzepek - 21-03-2010, 19:07

troche kiepska ta fotka, czy chodzi o ten najdłuzszy przewód wspomagania? wyglada na oryginalne. (taką ma końcówkę i taki sam oplot) Nowy przewód kosztuje 1,7k, proponowałbym dorobić taki sam, koszt ok. 100zł tylko że musisz uważac żeby nie dali ci żadnej zwężki po srodku (nie każdy zakład ma odpowiednią maszynę)
Pawmitsu - 21-03-2010, 20:52

Pytanie jest takie, czy przewod jest tylko wilgotny, czy tez rzeczywiscie cieknie z niego. jesli jest tylko minimalne saczenie i plynu nie ubywa ze zbiorniczka, moze to byc tylko mala nieszczelnosc i - sledzac czy schodzi plyn ze zbiorniczka, czy nie - mozna temat albo olac, albo drazyc dalej, czyli zaryzykowac nawet kilka dorobek w warsztacie, niz bulic 1,7 kafla, ale to tylko moje zdanie. Mam cos podobnego - gdy kupilem auto, przewod byl wilgotny, ale plyn ze zbiormiczka nie schodzi, nie ma widocznych ubytkow i w dosc dobrym warsztacies mi powiedzieli, zeby sie tym nie przejmowac.
sionia - 22-03-2010, 15:45

tomek.rzepek napisał/a:
troche kiepska ta fotka, czy chodzi o ten najdłuzszy przewód wspomagania? wyglada na oryginalne. (taką ma końcówkę i taki sam oplot) Nowy przewód kosztuje 1,7k, proponowałbym dorobić taki sam, koszt ok. 100zł tylko że musisz uważac żeby nie dali ci żadnej zwężki po srodku (nie każdy zakład ma odpowiednią maszynę)


tak chodzi o ten najdłuższy który idzie od pompy do maglownicy,
właśnie zamierzam dorobić tylko ta zakuwka na środku mnie zbija z pantałyku,
bo po co na środku byłoby łączenie w oryginalnym przewodzie

[ Dodano: 22-03-2010, 16:20 ]
Pawmitsu napisał/a:
Pytanie jest takie, czy przewod jest tylko wilgotny, czy tez rzeczywiscie cieknie z niego. jesli jest tylko minimalne saczenie i plynu nie ubywa ze zbiorniczka, moze to byc tylko mala nieszczelnosc i - sledzac czy schodzi plyn ze zbiorniczka, czy nie - mozna temat albo olac, albo drazyc dalej, czyli zaryzykowac nawet kilka dorobek w warsztacie, niz bulic 1,7 kafla, ale to tylko moje zdanie. Mam cos podobnego - gdy kupilem auto, przewod byl wilgotny, ale plyn ze zbiormiczka nie schodzi, nie ma widocznych ubytkow i w dosc dobrym warsztacies mi powiedzieli, zeby sie tym nie przejmowac.


jak jest nieszczelność, to będzie ubywać, fizyki nie oszukamy :)
płyn nie sika, ale przewód jest mocno wilgotny na długośći około 40 cm, także raczej nie jest to mała nieszczelność. Co do tego nie przejmowania się to wszystko fajnie tylko jak się pojedzie na saksy z 1000-1500 kilosów i przewód strzeli to wtedy do śmiechu nie będzie
generalnie chodzi mi tylko o ustalenie czy ta zakuwka jest faktycznie oryginalna, a jeśli jest to czy to nie jest przypadkiem zawór zwrotny ( bo podobno w niektórych markach robią takie zawory na przewodach) a ewentualnie taki zawór zwrotny powoduje że nie komplikuje się sprawa dorobienia przewodu

tomek.rzepek - 22-03-2010, 22:05

ale gdzie masz tam zakuwkę po środku? ta zakuwka znajduję się tam gdzie przewód przechodzi w metalowy, o ile pamiętam. Co do zaworu nie pomogę. Natomiast tak wygląda oryginalna zakuwka.
Pawmitsu - 22-03-2010, 22:14

Trudno Ci pomoc w tym temacie, daj maila to Ci podesle 3 schematy Outka z tymi czesciami, moze cos wydedukujesz. Wg mojej analizy on tam cos takiego ma, jak to przewezenie. Albo/i podeslij zdjecie z innej nieco perspektywy, zeby bylo widac przod bloku silnika i ten przewod, to zajrze do mojego pod maske.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group