Eclipse - Techniczne - [3G 00-04 ] Turbosprężarka
lippi - 21-03-2010, 14:26 Temat postu: [3G 00-04 ] Turbosprężarka Zastanawiam sie ostatnio nad zakupem turbosprezarki do mojego eclipse 3.0 gts.
czy ktos juz robil jakies modyfikacje silnika? zmiana intercoolera.. dolotu.. pompy paliwa i inne elementy zwiazane zwiazane z montazem turbosprezarki ktore wypadaloby zrobic.
moje pytanie.. czy polecacie powyzsze modyfikacje? co jeszcze nalezaloby wymienic przy montazu turbosprezarki? jaki bylby ewentualny koszt poszczegolnych modyfikacji (zalezy mi na w miare dobrej jakosci), o ile wieksze bedzie spalanie po tych modyfikacjach?:)
Jaki serwis w Warszawie polecacie do dokonania powyzszych modyfikacji? Zalezy mi oczywiscie na jak najlepszym stosunku cena/jakosc.
od razu zaznaczam ze z mechaniki jestem kompletnie zielony.. wiec prosze o szczegolowe informacje zeby mnie nie naciagneli w serwisie
dzieki za info.
zenek_bb - 21-03-2010, 16:19
temat wałkowany odwiecznie, zależy co chcesz osiągnąć i ile koni wycisnąć, masz do wyboru:
soft turbo (małe lub brak modyfikacji w osprzęcie silnika i samym silniku koszt około 3-4 tyś na chińskiej turbinie, do 8+ tyś na konkretnej + mod ewentualny wydechu, kolektora ssącego, kanałów itp)
potem masz normalne uturbienie (odprężenie silnika na tłokach odlewanych, co za tym idzie szlif cylindrów i komplet uszczelek silnika, wymiana kompletnego wydechu, intercooler, mody głowicy, wymiana pompy, wtrysków, w zależności od osiąganej mocy trzeba zamontować AFR, EGT i boost i jakiś komputer sterujący czyli świnie ale nie zawsze jest to konieczne, cena około 10-14tys)
potem masz uturbienie na zakutym silniku, kompletna przebudowa silnika, szlif wału, nowe panewki, kute korby, kute tłoki, dobra uszczelka pod głowice, szpilki i śruby ARP, mod głowicy, kanałów dolotowych, regulowane koła rozrządu, konieczne AFR, EGT, Boost Controler, jakaś pożądna świnia, maf->map, kolektor wydechowy baran, wydech 3", downpipe, wastegate, mocne wtryski, pompa walbro 255, modyfikacja hamulców i wiele innych... cena zależna od mocy jaką chcesz osiągnąć, w tym configu mówimy o przedziale do 450-500KM, cena jakieś 20tys
na soft turbo przyrost mocy do 60KM spalanie około do 20% większe,
turbo stage 1 moc max zależna ile wytrzymią niekute tłoki i korby a niewiem ile w tym silniku wytrzymie, można rzec że do 100km można liczyć zysk mniej więcej, spalanie do 35% około więcej jak seria
stage 2 to już zależy ile mocy będzie... ile wlejesz tyle spali ;p
[ Dodano: 21-03-2010, 16:21 ]
aha przy soft turbo nie ma problemu, ale dalej jak pójdziesz to jeszcze zależy ile skrzynia i półosie wytrzymią... też to trzeba brać pod uwagę
ogólnie niemieszkam w W-wie ale jest dookoła pewnie w cholere takich zakładów, jeździj i się pytaj co i za ile...
Adaho_krak - 22-03-2010, 11:18
lippi napisał/a: | eclipse 3.0 gts. |
Zenek napisał o silniku 2,0 4 cylindrowym, lippi, ma silnik 3,0 6 cylindrowy i to w układzie V. Więc do cen podanych przez Zenka dodaj sobie przynajmniej 50%. Na części do modifikacji wypisane przez Zenka nie patrz, ponieważ do Twojego silnika jest troszkę inny zestaw. Ja osobiście nie mam takiej wiedzy, żeby pomóc w uturbieniu V6. O warsztat zapytaj na forum regionalnym woj. mazowieckiego. Tam Ci polecą sprawdzonego mechaniora.
MATi1G - 23-03-2010, 22:22
jest podobno kilka takich sztuk za oceanem oczywiscie ale to droga zabawa grzebanie w V6, lepiej zrobić dobry dolot lekkie koło zamachowe i wydech przelot i zyskasz w tym silniku z 20-30 koni mocy, turbo to tylko w 2,4L ,4 cyl. wtedy to ma sens, nie mówie ze v6 uturbić sie nie da bo sie da ale taniej wyjdzie kupno silnik z evo z osprzetem i zamontowanie go w komorze
viader - 24-03-2010, 10:34
W PL jeszcze nikt chyba nie uturbiał 3.0 a co za tym idzie tuner będzie się uczył na Twoim aucie. Jeśli sam nie potrafisz tego zrobić i będziesz płacił za robociznę to podejrzewam, że ceny podane przez Zenka musisz pomnożyć x2. Silnik 2.4 pomo, że w serii sporo słabszy to jednak jest dużo lepszy w tuningu ze względu na wiele wspolnych części z EVO VIII. Popularne jest zakładanie do tego silnika głowicy z EVO, co po wystrojeniu daje jakieś 170-180KM, dalej można założyć turbo z EVO, skrzynię itp. Wszystko jest P&P.
Anonymous - 25-03-2010, 08:42
Dodge zrobił silnik 2,4 turbo 215 kucy może by pasował.
|
|
|