To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Drgania przodu

hajmanek - 22-03-2010, 11:26
Temat postu: [2.8 TD] Drgania przodu
Moze ktos moze mi podpowiedziec co to moze byc. Przy okolo 80km/h zaczynaja sie drgania przodu i robi sie glosno w srodku, wywazylem wszystkie 4 kola, nie sa to lozyska w kolach, krzyzaki ok. Skonczyly mi sie pomysly co to moze byc.
Moje autko to shogun 2,8 td long, rok 1995.
Z gory dzieki

zbyszekm2 - 22-03-2010, 14:10

Moga być to tarcze hamulcowe.
hajmanek - 22-03-2010, 16:56

zbyszekm2 napisał/a:
Moga być to tarcze hamulcowe.


Hm, nie pomyslalem o tym, bo tarcze zmienialem w lipcu i dzis rano dokladnie je sobie obejrzalem razem z wszystkimi koncowkami i zaciskami, wygladaly ok. Ale wlasnie zauwazylem ze te drgania pojawija sie juz wczesniej, tak przy 50. Gdy zalaczylem przod te przy 50 znikaja, natomiast pojawiaja sie tak jak wczesniej przy 80. Dzis gdy podniesli mi autko w warsztacie zeby zdjac kola, odkrylem ze jeden z tylnych amortyzatorow jest zerwany, ale siedzi w obudowie, teraz juz wiem dlaczego na sliski zakretach czasem ucieka mi d..a.

PiotrC - 22-03-2010, 21:11

Ja stawiam na opony. Wyważenie to jeszcze nie wszystko. Doświadczony oponiarz powinien dokładnie sprawdzić bieżnik wszystkich opon na całym obwodzie. Czy czasem nie są nierówno zebrane i nie mają "placków" na bieżniku.
Ja miałem to samo. Zdążyłem wymienić już łożyska w przednich piastach po uprzednim wyważeniu wszystkich kół a na koniec musiałem kupić nową oponę. Opony MT-ki z niewielkim przebiegiem. Najprościej byłoby przerzucić koła z innego Pajero i sprawdzić.
Pozdrawiam

hajmanek - 23-03-2010, 09:11

PiotrC napisał/a:
Ja stawiam na opony. Wyważenie to jeszcze nie wszystko. Doświadczony oponiarz powinien dokładnie sprawdzić bieżnik wszystkich opon na całym obwodzie. Czy czasem nie są nierówno zebrane i nie mają "placków" na bieżniku.
Ja miałem to samo. Zdążyłem wymienić już łożyska w przednich piastach po uprzednim wyważeniu wszystkich kół a na koniec musiałem kupić nową oponę. Opony MT-ki z niewielkim przebiegiem. Najprościej byłoby przerzucić koła z innego Pajero i sprawdzić.
Pozdrawiam


Zobacze dzisiaj, nie mam jeszcze jednego kompletu (mam w planie, kupilem juz felgi) ale zamienie tyl z przodem i dam znac


Znalazlem chyba przyczyne. Zamowilem juz czesci i jak to mowil Grzes z pancernych - "wsio budiet choroszo" - podziele sie z wami co nawalilo

[ Dodano: 26-03-2010, 13:28 ]
Witam. Moj "bialy mis" jest w koncu ok. Zadnych drgan przodu ani tymbardziej wibracji, jesli juz to tylko pozytywne z radyjka w czasie jazdy. Teraz do rzeczy co sie podzialo.
Po pierwsze. Gdy w poniedzialek pojechalem na wywazenie kol to odkrylem, ze tylny prawy amortyzator jest zerwany (jak auto stalo na kolach to nie widac, jak go podniesli to "wyszedl z siebie"), oczywiscie oba do wymiany. Zamowilem nowe amory i czekajac (nie lubie jak mi ktos obcy grzebie w aucie) zaczalem sie zastanawiac czy aby na pewno to jest przyczyna, bo gdy przelaczalem go na 4 kola to jakby jakos tak mniej wibrowalo. D...pa na kobylki i jazda, przy 80 wibracje. No to zaczalem bardziej przygladac sie ukladowi napedu.
Po drugie. Jak sprawdzalem na poczatku waly napedowe, kiedy zaczal mi sie dziwnie zachowywac, nie stwierdzilem zadnych luzow. A teraz znalazlem, tylny krzyzak!!!!! I to byl glowny powod. Teraz wzystko dziala jak nalezy. Dzieki koledzy za podpowiedzi i wasz czas. Narazie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group