To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Carisme! - KOMPENDIUM Czy warto kupować Carismę z GDI

Pap - 22-03-2010, 18:25
Temat postu: KOMPENDIUM Czy warto kupować Carismę z GDI
No właśnie!
Przyciągnęła mnie zdrowo zbilansowanymi możliwościami (kufer, wyposażenie, prowadzenie), sylwetką no i niskim spalaniem silnika GDI.
Odstręczają mnie od niej odrobinę kłopoty z utrzymaniem silnika w dobrym stanie oraz ewentualne problemy z serwisem/ceny części.

Szanowni Posiadacze! ;-)
Liczę na Wasze (autopsyjne) opinie!! ;-)
Pozdrawiam

SHARK1979 - 22-03-2010, 18:35

Pap napisał/a:
Odstręczają mnie od niej odrobinę kłopoty z utrzymaniem silnika w dobrym stanie oraz ewentualne problemy z serwisem/ceny części.

Możesz to rozwinąć :?:

Pap - 22-03-2010, 18:47

SHARK1979 napisał/a:
Pap napisał/a:
Odstręczają mnie od niej odrobinę kłopoty z utrzymaniem silnika w dobrym stanie oraz ewentualne problemy z serwisem/ceny części.

Możesz to rozwinąć :?:


No może niezupełnie silnika, chodzi mi o przepustnicę (czyszczenie), zawór (nie pamiętam dokładnie jak się nazywa, ale zorientowani się domyślą). Poza tym koszty kolektora (4k - gdzieś jakieś wydawnictwo straszyło, że jest kosztowny) i pompa paliwa wys. ciśnienia (1,5k) - w końcu to nie jest kosmicznie rzadka usterka. No i mało ASO/dobrych mechaników znających się na mitsubishi...
Jeśli jeszcze jakieś wątki ktoś dorzuci do dyskusji będę wdzięczny...
Sam już zdecydowałem, że jeżeli GDI to z silnikiem 125km.

Saqu - 22-03-2010, 19:28

To czy 125 czy 122km to akurat nie ma większego znaczenia, to te same silniki są.
Czyszczenie przepustnicy to sprawa wagi raz na rok spokojnie o ile nie rzadziej i to można sobie spokojnie w domu zrobić bez większych ilości kluczy itp.

Pap napisał/a:
Poza tym koszty kolektora

a Co chcesz robić z kolektorem? bo nie bardzo rozumiem ;)

Pap napisał/a:
pompa paliwa wys. ciśnienia (1,5k)

Zawsze możesz np używaną z anglika rozbitego albo coś. Noi to nie jest jakoś też częsta usterka, o wiele częściej będziesz musiał zmieniać oleje, płyny, filtry itp.

Jak znajdziesz GDI w dobrym stanie, czyli nie zajeżdżony to Cari napewno Ci się odwdzięczy.

aren195612 - 22-03-2010, 19:38

Cytat:
Czy warto kupować Carismę z GDI

ale pytanie, i to w "klubie" wyznawców GDI.

- ekonomiczny?, zgoda jak bardzo „dostojnie” jeździsz, na trochę dłuższych odcinkach jak powiedzmy 10 km.
- awaryjny ?, powiedziałbym raczej : upierdliwy….
Osadzający się nagar i kłopoty z tym związane, to chyba problem nr 1 w tym samochodzie, Drugi to delikatny układ paliwowy.

Reszta jak w innych samochodach. Z tym że autko z tym silnikiem jest „hobbystyczne” , na serwisy nie licz, jest to silnik schodzący z rynku /już od paru lat nieprodukowany/, mało kto się na nim zna, i potrafi go naprawić , wiele rzeczy musisz robić sam, bo kto ci np. to zrobi?, przykładowa fotorelacja z czyszczenie układu dolotowego: link

Te 4k to chyba chodzi o katalizator, zamiennik kosztuje 500 zł

ciniak - 22-03-2010, 21:10

Powiem krotko: ja zakochałem się w tym silniku. Jego charakterystyka rekompensuje ew. problemy eksploatacyjne. Ekonomika jest miłym dodatkiem :biggrin:
pawelsonx - 22-03-2010, 22:11

aren195612 napisał/a:

Reszta jak w innych samochodach. Z tym że autko z tym silnikiem jest „hobbystyczne” , na serwisy nie licz, jest to silnik schodzący z rynku /już od paru lat nieprodukowany/, mało kto się na nim zna, i potrafi go naprawić , wiele rzeczy musisz robić sam, bo kto ci np. to zrobi?


pewnie bo polski mechanik nie może sie pogodzić

1996 Mitsubischi gdi
1997 Nissan VQ30DD
1998, Toyota D4 direct injection system
1999, Renault 2.0 IDE (Injection Direct Essence)
2000, Volkswagen Group "Fuel Stratified Injection" (FSI).
2001, Ford SCi (Smart Charge injection)
2002, Alfa Romeo 156JTS (Jet Thrust Stoichiometric)
2003, BMW N73 V12. (HPI)
2004, General Motors direct injected engines:
2005, Mazda CX-7 sport-utility, Mazdaspeed3 Direct Injection Spark Ignition (DISI).
2006, BMW N54 twin-turbo-charged direct injection
2007, Ford EcoBoost (GTDI - Gasoline Turbocharged Direct Injection)
2008, BMW X6 xDrive50idirect injected twin turbo N63 V8
2009, Ferrari
2010: Hyundai Sonata 2011 DI engines.

wolą klepać stare samochody

rzoberto - 22-03-2010, 22:12

Cytat:
Powiem krotko: ja zakochałem się w tym silniku
.
Ja również. Poza tym jeżdżę już dwa lata i jedyne co zrobiłem to wymieniłem rozrząd, oleje, paski, filtr paliwa no i oczywiście płyn w spryskiwaczach. Aa jeszcze wyczyściłem jej przepustnicę. Moja cari (1999) jeździ bez zarzutów i jak dotąd mnie jeszcze nie zawiodła.

Pap - 22-03-2010, 23:36

aren195612 napisał/a:
Cytat:
Czy warto kupować Carismę z GDI

ale pytanie, i to w "klubie" wyznawców GDI.

- ekonomiczny?, zgoda jak bardzo „dostojnie” jeździsz, na trochę dłuższych odcinkach jak powiedzmy 10 km.
- awaryjny ?, powiedziałbym raczej : upierdliwy….
Osadzający się nagar i kłopoty z tym związane, to chyba problem nr 1 w tym samochodzie, Drugi to delikatny układ paliwowy.

Reszta jak w innych samochodach. Z tym że autko z tym silnikiem jest „hobbystyczne” , na serwisy nie licz, jest to silnik schodzący z rynku /już od paru lat nieprodukowany/, mało kto się na nim zna, i potrafi go naprawić , wiele rzeczy musisz robić sam, bo kto ci np. to zrobi?, przykładowa fotorelacja z czyszczenie układu dolotowego: link

Te 4k to chyba chodzi o katalizator, zamiennik kosztuje 500 zł


Sorki, wiem że to trochę nietaktowne, ale gdzie mam pytać? U wyznawców VW? :D

Po mieście niewiele będę jeździł (awaryjnie) raczej, bo mam wszędzie diabelnie blisko.
Najczęściej robię odcinki 100-200km po przyzwoitych dróżkach ;-)
I rzeczywiście, mogło chodzić o katalizator (czytałem dość dawno), a o zamiennikach nie wyrażano sie zbyt przychylnie.. - może taka polityka...

pawelsonx napisał/a:

wolą klepać stare samochody


To pewnie tak jest, mechanikę zrobią (czytaj - wymienią), ale potem to już ...
Dzięki za posty - liczę na więcej ;-?)

SHARK1979 - 23-03-2010, 00:06

Pap, koledzy ładnie już wytłumaczyli widzę :) jeśli autko zadbane i nie styrane to będzie git w sumie jak z każdym autem, weź jeszcze pod uwage jakie GDI ma osiągi :mrgreen: troszkę nie mogę o tym pisać bo dostane taką ładną kreseczke :wink: i spalanie spoko jak na ponad 120 patatai :twisted: i jak Ty zadbasz dalej o wozik będzie latał jak trzeba :wink:
Ja swoją już mam koło 2 lat i polecam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group