To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - GDI Nieszczęsny zaworek ciśnienia pompy olejowej

Budrys - 22-03-2010, 21:54
Temat postu: GDI Nieszczęsny zaworek ciśnienia pompy olejowej
http://www.auto-parts.spb...gp8xl2CDDLBhw==
Czy wie ktoś pod jakim numerem się on znajduje ta tym obrazku ?

pawelsonx - 23-03-2010, 01:25

04085Q PLUG,ENG OIL PUMP INR
04211 PLUNGER,ENG OIL RELIEF
04217 SPRING,ENG OIL RELIEF PLUNGER


tak mi siem wydaje

plecho1 - 23-03-2010, 07:39

Budrys
A co masz probemy z cykającymi zaworami i prubujesz podnieść ciśnienie oleju? Mierzyłeś może manometrem ile jest u Ciebie? Pytam bo też o tym myślałem ale nie miałem jeszcze czasu by to sprawdzić.

Budrys - 23-03-2010, 08:53

Mam problemy z ciśnieniem, nie mierzyłem ale wszystko sprawdziłem i kontrolka się świeci na wolnych obrotach przy gorącym silniku, mocniej klepie. Zajechałem silnik i jak będzię pogoda to dobiorę się do panewek korbowodowych i przy okazji chciałem popatrzeć na ten zaworek.
plecho1 - 23-03-2010, 10:05

Proponuję jednak jeszcze zmierzyć to ciśnienie bo to upewni cię jakie masz napewno.
Budrys - 23-03-2010, 20:27

plecho1 napisał/a:
Proponuję jednak jeszcze zmierzyć to ciśnienie bo to upewni cię jakie masz napewno.

Jaka wartość tego ciśnienia ?

plecho1 - 23-03-2010, 20:58

Nie mniejsze niz 1 bar na biegu jalowym przy 90-100 stopniach oleju.
przemekx303 - 23-03-2010, 21:00

12.5 jak się nie mylę
plecho1 - 24-03-2010, 07:59

przemekx303
W temacie jest mowa o ciśnieniu oleju a nie sprężania.

Budrys - 24-03-2010, 15:16

Mam drugą pompę olejową i nic tam innego nie ma oprócz tego niby zaworu olejowego, Zawór ten to tylko mały tłoczek, sprężyna i śruba dociskowa. To tu może być problem wszystkich stukających Carisma ? Co się mogło zużyć ? sprężynka ? bo tłoczek jest w idealnym stanie. Kiedyś zauważyłem że po wymianie oleju przez 30sek silnik chodzi jak złoto po tym czasie zaczyna nagle klepać. Jak by tłoczek pod wpływem pełnej pompy i ciśnienia domykał zaworek zmniejszając ciśnienie co powoduje klepanie jednego popychacza.
plecho1 - 24-03-2010, 17:32

Ten zawór działa odwrotnie, on się otwiera kiedy ciśnienie jest zbyt durze i wypuszcza nadmiar oleju spowrotem do miski olejowej. Jeśli zaworek się uszkodzi lub sprężyna straci sprężystość to ciśnienie ucieka a nie trafia do kanałów olejowych silnika.
aren195612 - 24-03-2010, 17:57

Na schemacie wygląda to tak:


Były już eksperymenty z tym zaworkiem nadmiarowym: link do wątku

Efekt: efektu pozytywnego nie było.

Pozdrawiam

Budrys - 24-03-2010, 17:59

plecho1 napisał/a:
Ten zawór działa odwrotnie, on się otwiera kiedy ciśnienie jest zbyt durze i wypuszcza nadmiar oleju spowrotem do miski olejowej. Jeśli zaworek się uszkodzi lub sprężyna straci sprężystość to ciśnienie ucieka a nie trafia do kanałów olejowych silnika.

Hehe, Waśnie też do tego teraz doszedłem. Widać jak na dłoni przepływ oleju w te i we wte. A czym groźi za wysokie ciśnienie ? bo tego nie rozumię. Ma być stałe bez względu na obroty ?

aren195612 - 24-03-2010, 18:17

Budrys napisał/a:
A czym groźi za wysokie ciśnienie ?


Uszkodzeniem powierzchni roboczych czopów wału /Erozja – kawitacja/

Cisnienie
Budrys napisał/a:
Ma być stałe bez względu na obroty ?
.

Max jest określony charakterystyką zaworu nadmiarowego, minimum zależy od kondycji pompy olejowej i wielkości luzów na czopach. Lepkość i temperatura oleju też mają na to wpływ.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group