To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Gaśnięcie kontrolek

mlun - 23-09-2006, 21:29
Temat postu: Gaśnięcie kontrolek
Mam pytanie czy przed zapalniem silnika powinny zgasnąć wszytskie żółte kontrolki czy można odpalć kiedy się one pala jeszcze?
Matejko - 24-09-2006, 03:32

jedni czekaja, jedni nie, ja wsiadam do auta wkladam kluczyk i odpalam, kontrolki gasna jakos pozniej :mrgreen: a ostatnio mi jedna pomaranczowa nie zgasla - ale to od plynu do spryskiwaczy :mrgreen:
mlun - 24-09-2006, 09:35

Aha bo nie wiedziałem własnie.Ale to chyba w takim razie nie ma znaczenia.
Anonymous - 24-09-2006, 21:38

W instrukcji pisze żeby sie upewnić przed uruchomieniam czy wszystkie kontrolki działaja poprawnie, więc chyba trzeba czekać. Ja czekam.
pozdro

Robson86 - 24-09-2006, 22:45

Ja np. zawsze czekam, az zgasna wszystkie kontrolki. Jakos nauczylem sie tak i z przyzwyczajenia czekam... :mrgreen: :mrgreen:
mlun - 25-09-2006, 15:20

JA tez sie własnie przyzwycaiłem z poprzednich wozów i jakoś tak mam już:P A taki mały OT powiedzcie mi jak moge zdjecia wrzucić zeby je ładnie na forum pokazac bo jestem w tym temacie laikiem totalnym a trzeba się bedzie nową gablotą pochwalic:P
Anonymous - 25-09-2006, 16:30

Rada którą usłyszałem w ASO: można odpalać od razu, ale po kilku sekundach spojrzeć, czy wszystko zgasło.
Anonymous - 25-09-2006, 17:02

wiecie w dieslu lepiej czekac az zgasnie jedna pomaranczowa kontrolka
mlun - 25-09-2006, 17:57

W dieslu to tak ale w benzynie to wlasnie nie wiem. A c do tych kontrolek że muszą zgasnąc to czytaęłm w inst.
Student - 26-09-2006, 07:02

Powinny wszystkie zgasnąc i dopieriero odpalamy, jak wam kiedyś coś strzeeli to będziecie sobie pluć w brodę (np. poducha :D ) ale to nie pomarańczowa tylko czerwona.
Anonymous - 26-09-2006, 15:09

Jeśli kontrolka poduszek nie zgaśnie to poduszka nie wystrzeli, nawet gdyby była taka konieczność. Sygnalizacja "błędu poduszki" powoduje zablokowanie całego układu i właśnie wtedy gdy kontrolka się pali, mamy największą pewność że SRS nie odpali bez potrzeby. Natomiast jeśli kontrolka zgasła, to układ jest "uzbrojony" i gotowy do strzału - mniej lub bardziej koniecznego. Takiego stanu powinniśmy się bardziej obawiać gdy schylamy się nad kierownicą, czy do schowka (pasażer).
Diagnoza układów auta nie wymaga zatrzymanego silnika i dlatego można odpalać bez oczekiwania na wyniki. Zresztą i tak po odpaleniu silnika musimy spojrzeć na tablicę czy zgasły kontrolki ciśnienia oleju i ładowania aku; wtedy przy okazji sprawdzamy pozostałe lampki.

mlun - 26-09-2006, 15:11

Tylko że SRS jest czerwona a mi chodzi o te pomarańczowe.
Anonymous - 26-09-2006, 15:24

Odnaja swołocz, i tak trzeba skontrolować zgaśnięcie wszystkich otrzegawczych - żółtych i czerwonych.
mlun - 26-09-2006, 16:33

No pewnie że trzeba.Ale cały wątek dotyczy czy powinny zgasnąć i dopiero można zapalać czy można odrazu odpalić.
Anonymous - 26-09-2006, 19:41

nawet by mi do glowy nie przyszlo zeby czekac az kontrolki zgasna :D :D :D
niedlugo dojdziemy do absurdu kiedy to po zapaleniu silnika bedziemy wychodzic na zewnatrz i bedziemy sie przysluchiwac czy cos nie stuka i puka.

p.s. jak tak bedziecie czekac az zgasna kontrolki to wyznawcy benzyny utraca jeden argument przeciw dieslowi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group