Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Problem po stluczce...
haribo99 - 23-03-2010, 08:30 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Problem po stluczce... Witam
W czwartek sz.p. prokurator skosil mi lewy przod. Stluczka nie byla jakas super wielka, ale mam wgnieciony lewy blotnik, porysowany zderzak, zbita lampe, w ktorej zlamal sie takze zaczep...
Wczoraj zajrzalem pod maske i okazalo sie, ze mam urwany jakis element... Wisial sobie grzecznie na kablu, pomiedzy innymi elementami silnika. Narazie przypialem go opaska i czekam na orzecznika ubezpieczyciela... Myslalem, ze to EGR, ale jak porownalem z tymi z Allegro to sie okazalo, ze to raczej nie to.
Prosilbym o pomoc:
1. Co to jest?
2. Gdzie to powinno sie znajdowac? Mniemam, ze tam gdzie zaznaczylem na zdjeciu ( tam mnie wszystkie poszlaki prowadza)....
3. Czy to moglo urwac sie podczas stluczki? (Wczesniej nie zwrocilem uwagi czy bylo urwane a stluczka znowu nie byla taka szalowa, ale z drugiej strony niedawno kupilem auto i odrazu robilem rozrzad itp. wiec mysle ze machanik by to zauwazyl...)
Z gory dzieki za pomoc
robertdg - 23-03-2010, 09:45
Wygląda jak cewka elektromagnetyczna zaworu EGR, powinno być tam gdzie jest to zaślepione, tak jak Cie prowadziła intuicja, mechanik niekoniecznie mógł to zauważyć zwłaszcza jezeli siedzial w wirze pracy przy Twoim aucie, czy mogło sie urwać w trakcię wypadku, hmmmmmmmmm raczej wątpliwe, ze względu na fakt ze widzialem bardziej rypniete auta i to centralnie z przodu, a element ten był w całości.
Nie mówie jednak że jest to niemozliwe, zawsze można zapodać jakiś mit ku temu.
haribo99 - 23-03-2010, 09:55
Jako ze w rozbieranie silnika jeszcze sie nie bawilem, spytam czy aby zamontowac to spowrotem wystarczy:
1 Wyjac rure z kolektora (?)
2. Odkrecic obejme (to mocowane na 3 sruby)
3. Wlozyc i dokrecic elektrozawor?!
Czy to badziewie moglo sie uszkodzic? Za co to odpowiada?
robertdg - 23-03-2010, 10:15
To badziewie nie nadaje sie juz pod montaż ponowny, gdyz tworzy to na swój sposób całość z flanszą mocującą do kolektora
więc albo był to celowy zabieg oberwania flanszy i zaślepienie EGR, albo jakieś dziwne drgania podczas wypadku spowodowały ze to sobie tak swobodnie uleciało, obrywająć wałek.
haribo99 - 23-03-2010, 10:47
a mozesz mi podpowiedziec jak sie nazywa ta czesc? Zebym wiedzial co kupic... I podpowiedz mi prosze czy dobrze myslalem jak to wymienic:
Odkrecic rure
Odkrecic 3 sruby na podkladce
przykrecic nowa
robertdg - 23-03-2010, 10:52
powinno byc tak ze odkrecasz tylko te 3 srubki, odpinasz kostke, ale w tym przypadku ta czynnosc odpada i wysuwasz zawór z kolektora(czasami potrafi sie zapiec w kolektorze - zakleic sie sadzami).
Nazywa się to zawór recyrkulacji spalin EGR (w Renault oryginał to Pierburg - koszt nowego ori np na alledrogo to 250zł - 500zł)
haribo99 - 23-03-2010, 10:55
a czemu mowiles ze u mnie jest zaslepiony?
Czemu nie da sie go ponownie wsunac?
Do czego to cholerstwo tak naprawde jest potrzebne?
robertdg - 23-03-2010, 11:01
Poczytaj:
http://forum.mitsumaniaki...4&highlight=egr
http://forum.mitsumaniaki...5&highlight=egr
http://forum.mitsumaniaki...4&highlight=egr
http://forum.mitsumaniaki...6&highlight=egr
carismax - 23-03-2010, 14:49
Generalnie to ja ten zawor mam cały czas odczepiony i tak z tym jezdze. Niewiem co stanie sie jak bym to spowrotem zamontował
Student - 24-03-2010, 07:56
OK. to podpowiedźcie jak wymotować zawór który ciężko wychodzi, zdjąć cały kolektor i ropą go czy inaczej.
robertdg - 24-03-2010, 09:34
Student napisał/a: | zdjąć cały kolektor i ropą go czy inaczej. | Prędzej upocony i ubrudzony wyciagniesz ten zawór niz rozczepisz zespół kolektorów, które są jakby to ująć no niby są dzielone, ale faktycznie to tak jakby tworzyły jedną całość, ponadto sa na jednej uszczelce oba kolektory.
Jeżeli EGR nie chce się obrócić w kolektorze to niestety ale musisz uzyc do tego celu specjalnego sciagacza, albo jechac do mechanika który zna się na takich rzeczach, bo zawór EGR potrafi niesamowicie narosnąć sadzą, a jeżeli chcesz go napuszczac ropą, w celu rozpuszczenia sadz, to musisz odkrecic Pipe EGR Valve, oraz wyciagnąć przepustnice gaszącą, inazej istnieje ryzyko ze zalejesz ropą Turbine i reszte układu wydechowego.
Student - 25-03-2010, 09:58
Generalnie to bardziej interesuje mnie wyczyszczenie kolektorów, dolotów , wylotów, zawór to przy okazji.
haribo99 - 31-03-2010, 12:56
Dobra odswieze temat. Na zdjeciach w pierwszym poscie widac jak mam uszkodzony zawor (probably pekniety na pol). Kupilem nowy i ... tu problem. Odkrecilem trzy sruby trzymajace stary EGR i za cholere nie moge wyciagnac tych resztek... Moze cos zle robie, a moze ktos ma pomysl jak to zrobic? Probowalem go poluzowac, ale nawet nie drgal, nie ruszyl sie ani milimetr. Z nerwow przypierniczylem w niego, ale nadal sie nie ruszyl...
Help, hilfe itp...
robertdg - 31-03-2010, 13:39
haribo99, Moje podejrzenia nabrały realnego pedu, widac ktos sobie nie umial poradzic z wyciagnieciem zaworu i dlatego zostal sie w 2 czesciach, jest szansa na jego wyciagniecie, ale do tego trzeba uzyc sciagacza, albo musisz trafic na pojetnego mechanika, niestety szara rzeczywistosc - sam nie dasz rady tego zrobic, jak wielokrotnie spotykalem takie przypadki gdzie nawet sciagacz niemalze wymiekal i nie dawal rady, dlatego zawsze zalecam czyszczenie zaworu EGR w tym silniku przy malych przebiegach raz do roku, przy duzych dwa razy do roku, wszystkopo to aby sie nie zapiekal
|
|
|