To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Zegarek w Galancie

Piotr_MC - 24-03-2010, 19:20
Temat postu: Zegarek w Galancie
Witam
Mam pytanko, zegarek chodzi 24h na dobe, Moim zdaniem jest to niepotrzebne zuzycie akumulatora, poniewaz korzysta sie z Niego tylko PODCZAS uzytkowania samochodu. I tutaj mam pytanie, w jaki łatwy sposob mozna sobie poradzic z wyłączeniem zegarka po kilku minutach od momenty wyjęcia kluczyka ze stacyjki i odwrotnie, włączeniu zegarka po odpaleniu samochodu.?Moze mozna wpiać coś w uklad jakies elementy, kondensator albo coś? Prosze o odpowiedz.
Pozdrawiam

areksz121 - 24-03-2010, 19:57

Witam, jeżeli chodzi o gala E5xA to fabryczny zegarek powinien załączać się po przekręceniu kluczyka na ACC(na 1raz bez włączania zapłonu). Ze schematu wynika że zegarek i tak jest cały czas pod napięciem bo musi być w jakiś sposób podtrzymana aktualna godzina. A kiedy całkiem cofniemy bądź nawet wyjmiemy kluczyk wygasza się jedynie wyświetlacz. Albo coś było kombinowane przy stacyjce, albo w kabelkach...a co z wycieraczkami?Czy działają również po wyjęciu kluczyka?
Wszyc - 24-03-2010, 20:30

Nie prawda ile widziałem E5xA tak w każdym zegarek chodzi 24h na dobę w moim też może Ty masz przerobiony zegarek na jakiś z innego miśka bo normalnie nie słyszałem żeby w E5xA się zegarek wyłączał... może się mylę ale wtedy 20 miśków jakie widziałem wszystkei by musiały mieć popsute zegarki?

Nic z tym kolego raczej nie zrobisz i zegarek będzie chodził ciągle bo jak gaśnie traci pamięć i musisz ustawiać go od nowa i nie bój się o akumulator temu zegarkowi bateria zwykły paluszek AA starczył by ma 4lata wiec nie przejmuj się

k@rol - 24-03-2010, 20:40

u mnie tez zaczyna wyswietlac po przekręceniu kluczyka...a jak powinno być to w sumie nie mam pojęcia :wink:
areksz121 - 24-03-2010, 20:43

No jeśli chodzi o mnie to zegarek jest jak najbardziej od tego Gala i niżej widać na schemacie że są dwa zasilania:
1. Stacyjka>pin 3 zegarka
2. Bezpośrednio z akumulatora (moje podtrzymanie godziny)> pin 4


Wszyc - 24-03-2010, 20:52

a ja swój sam rozkręcałem i jest tylko do aku zasilanie i powie mi ktoś o co chodzi ? :D
szpala85 - 24-03-2010, 23:12

u mnie tak samo .... dopiero jak przekręcę kluczyk zegarek się podświetla i widać godzinę , jak wyjmę kluczyk to się wyłącza :wink: i musi być podpięty pod akku tak jak to napisał areksz121, inaczej by się resetował :wink:
Wszyc - 25-03-2010, 00:51

No to ciekawa sprawa teraz daliście mi do myślenia z tym zegarkiem :D jak będę go przerabiał żeby nie przygasał po włączeniu świateł bo za cholerę go nie widać w dzień ( no auto zaprojektowane za czasów kiedy za dnia się jeździło bez świateł :D ) to jeszcze zerknę bo już przez was zgłupiałem :P no za cholerę tam nie widziałem możliwości żeby on przygasał no ale zobaczę jeszcze raz ale to później teraz mam większe zmartwienia :D
Andrew - 25-03-2010, 07:40

W byłym galu E5xA także zegarek gasł po wyłączeniu zapłonu i myślę, że tak powinno być fabrycznie.
CrazyT - 25-03-2010, 12:08

U mnie też zegarek gaśnie po wyjęciu kluczyka a zapala się po włączeniu


pozdrawiam

areksz121 - 25-03-2010, 16:09

Nie wiem, ale raczej dobrze myślę...Jeśli kolega Wszyc ma nadzwyczajny zegarek :) to nie będę pewny czy spasuje moja propozycja wykluczenia ściemniania zegarka, ale:


Dla LHD pomijając na schemacie regulator DRL ECU, który nie występuje w każdym modelu(tak sądzę) pewnie wystarczy przy zegarku odciąć kabelek od wtyczki przy pinie 2 wg schematu. Kolor kabelka zielony z białym paskiem :) Nie sądzę aby potrzebne było podłączenie owego odciętego 2 pinu z zegarka do masy. Powinno zadziałać zaraz po odcięciu, może sam spróbuję tak zrobić :)
Kolejność pinów i kolorki:
1. Czarny (masa)
2. Zielony z białym paskiem (napięcie z przekaźnika lamp)
3. Niebieski (zasilanie ze stacyjki)
4. Czerwony z czarnym paskiem (podtrzymanie godziny)

Jeśli ktoś będzie szybszy ode mnie z tym odcinaniem to napiszcie czy działa... Ja to sprawdzę pewnie dopiero jutro.

PZDR

Wszyc - 25-03-2010, 16:24

dzięki ale ja dopiero na lato się takimi rzeczami zajmować będę pewnie i poradzę sobie :) Też elektryk i schematy też mam wszystkie :)
Owczar - 26-03-2010, 10:27

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=22487
Wszyc - 26-05-2010, 19:18

Owczar w EA od przyciemniania zegarka jest zielony kabelek z czarnym paskiem a u nas w E5 jest zielony kabelek z białym paskiem wiesz jaka to strategiczna różnica niedoświadczony forumowicz będzie tydzień szukał zielono czarnego kabelka którego nie ma :D :D :D :D wprowadzasz normalnie forumowiczów w błąd :D :D :D :D

Odciąłem dziś zielony kabelek z BIAŁYM paskiem :P i wszystko okey już nie przygasa dla osób którym zegarek pali się non stop polecam sprawdzić czy takie same napięcie idzie niebieskim kabelkiem zasilającym ze stacyjki jak kabelkiem odpowiadającym za przygaszenie zegarka można tak zrobić że podpiąć w miejsce niebieskiego zielony kabelek z BIAŁYM paskiem :P i będzie się zegarek włączał jak się zapali światła i tak w Polsce jeździ się 24h na dobę na światłach więc sensowne rozwiązanie jak komuś tak strasznie przeszkadza że ciągle jest włączony :P

kuba18 - 26-05-2010, 20:44

zegarek włacza sie w pozycji kluczyka na acc, tak samo jak radio czy wycieraczki.... jesli Tobie działa non stop czyli pokazuje godzine , to masz pewnie zmostkowany kabel przy radiu... chodzi o kabel zasilania wlasnie ze stacyjki i kabel z aku... jesli je zmostkujesz to bedzie ciagle działało radio i zegarek...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group