Outlander II GEN Techniczne - Diody LED do jazdy dziennej
mitsu00 - 24-03-2010, 19:43 Temat postu: Diody LED do jazdy dziennej zf
Dora - 24-03-2010, 20:00
Ja nie mam trybu Skandynawskiego i światła pozycyjne nie palą się ciągle.
A nie lepiej podłączyć pod światła mijania.
Z tego co wiem to masz trzy kabelki dwa do zasilania z aku a jeden sterujący.
Pomijasz po prostu pozycyjne, tylko nie jestem pewien czy pozycyjne mogą się świecić razem z dziennymi.
plecho1 - 24-03-2010, 20:10
A podświetlanie zegarów też się zaświeca samo razem z pozycjami czy dopiero jak się załączą światła? Bo jak się załancza razem ze światłami to sterowanie ledami nie podłanczaj pod pozycje tylko pod podświetlanie zegarów.
Dora a co w takim przypadku by było na długich
Można też podłączyć jednocześnie do długich i krutkich przez mostek prostowniczy, wtedy jedne i drugie by wyłanczały dzienny a mostek by powodował że długie i ktutkie nie kolidowały by ze sobą.
mitsu00 - 24-03-2010, 20:19
plecho1 napisał/a: | A podświetlanie zegarów też się zaświeca samo razem z pozycjami czy dopiero jak się załączą światła? Bo jak się załancza razem ze światłami to sterowanie ledami nie podłanczaj pod pozycje tylko pod podświetlanie zegarów. |
W trybie skandynawskim, tzn mijania włączają się automatycznie niezaleznie czy dzień, czy noc, podświetlenie panelu klimy włącza się o zmierzchu. W dzień sie nie pali. Jeśli wyłączę tryb skandynawski to panel klimy zawsze jest podświetlony. Ale te cholerne pozycyjne przednie zawsze sa zapalone niezależnie czy mam tryb skandynawski czy nie Nie wiem czy to wina ze auto kupione w Szwecji czy nie? Może w ASO mogą to rozbroić. W piątek robię przegląd w Grafixie to zapytam....
rezon - 24-03-2010, 20:19
mitsu00 napisał/a: | Czy to wina trybu Skandynawskiego? | tak. wyłącz skandynawski i po problemie. Wtedy sterowanie przejmie czujnik zmierzchowy. Też tak planuję zrobić. plecho1 napisał/a: | Bo jak się załancza razem ze światłami to sterowanie ledami nie podłanczaj pod pozycje tylko pod podświetlanie zegarów. | Jest tylko drobiazg - kable do pozycji ma pod maską, a podświetlenie zegarów w kabinie. Dora napisał/a: | A nie lepiej podłączyć pod światła mijania. | nie - trzeba by podłączać przed przetwornicą - mitsu00 ma zenony. Kabelki do pozycji są na pewno 12V od początku do końca.
mitsu00 - 24-03-2010, 20:25
rezon napisał/a: | nie - trzeba by podłączać przed przetwornicą - mitsu00 ma zenony |
Zenona to ja mam na szlabanie przy wjeździe do roboty Czarnuch ma xenony
dab - 24-03-2010, 22:42
rezon napisał/a: | tak. wyłącz skandynawski i po problemie. Wtedy sterowanie przejmie czujnik zmierzchowy. Też tak planuję zrobić. |
Tylko ze czujnik zmierzchowy zalaczy swiatla jedynie o zmierzchu a w Polsce swiatla obowiazuja cala dobe..wiec troszke kiszka, nie?
mitsu00 - 24-03-2010, 22:58
..
didku - 24-03-2010, 22:59
Trzebaby tak, ze swiatla bylyby caly czas wlaczone a czujnik zmierzchowy przelaczalby LEDY (dzienne) na mijania xenony. W helli byla opcja na LEDY dzienne ale takze zamiast postojowych. Wtedy chyba LEDY swieca caly czas a xenonki zapala sie dodatkowo po zmierzchu? i czy jest to w PL dozwolone? bardzo ciekawe bylyby fotki z miejsc podlaczenia elekrycznego - ktory kabelek do czego
mitsu00 - 24-03-2010, 23:16
didku napisał/a: | Trzebaby tak, ze swiatla bylyby caly czas wlaczone a czujnik zmierzchowy przelaczalby LEDY (dzienne) na mijania xenony |
O to mi właśnie chodzi. Tylko że teraz u mnie jest to niemożliwe, bo nawet jak przełączę xenony w dzień w pozycję czujnika zmierzchu, to mi gasną, ale skurczybyki postojówki nadal się świecą...... Właśnie to powoduje że teraz te DRL-y nie będą u mnie działać jak producent zakłada
[ Dodano: 24-03-2010, 23:18 ]
didku napisał/a: | Wtedy chyba LEDY swieca caly czas a xenonki zapala sie dodatkowo po zmierzchu? i czy jest to w PL dozwolone? |
Nie. DRL-y jak sama nazwa angielska wskazuje, mają zastąpić światła mijania w dzień i tylko w dzień.
didku - 24-03-2010, 23:20
ja juz dawno wylaczylem ten tryb skandynawski, w Niemczech mi zbedny, a jedyna stata jest slaba jasnosc napisow w radiu i na desce rozdzielczej w dzien sloneczny(zwlaszcz przeszkadza na radiu).Tak wiec trzeba sie zastanowic. mam instukcje do helli w pdf tam opisuja jeszcze jakis przekazniczek, ktory nie jest w komplecie. Czy jest cos takiego w philips?
mitsu00 - 24-03-2010, 23:25
didku napisał/a: | ja juz dawno wylaczylem ten tryb skandynawski, w Niemczech mi zbedny, a jedyna stata jest slaba jasnosc napisow w radiu i na desce rozdzielczej w dzien sloneczny(zwlaszcz przeszkadza na radiu).Tak wiec trzeba sie zastanowic |
To akurat mi nie będzie przeszkadzać bo mam Chińczyka z własnym podświetlaniem panelu i przycisków. Ale jak wyłączenie trybu skandynawskiego wyłączy również te postojówki w dzień, to będę ŁAN HAPPY MODAFAKA
[ Dodano: 24-03-2010, 23:26 ]
didku napisał/a: | mam instukcje do helli w pdf tam opisuja jeszcze jakis przekazniczek, ktory nie jest w komplecie. Czy jest cos takiego w philips? |
FILIPKI mają to w komplecie i kosztują niecałe 500 zyla. Hella niestety równo tauzena....
plecho1 - 25-03-2010, 07:56
DRL to homologacja świateł pozycyjnych a nie dziennych . Dzienne muszą mieć Ex i RL.
13zbyszek13 - 25-03-2010, 08:15
Mitsu myślę że powinna być jakaś możliwość wygaszenia świateł pozycyjnych poprzez komputer.Najlepiej jak byś a ustawieniu auto miał dzień/noc . dzień nic się nie świeci , noc włączają się automatycznie światła mijania.Podejrzewam że ustawienie takie wykonasz w mitsu.A wtedy podłączyć światełka dzienne LED prawidłowo.
Wydaje mi się że moje nie są podłączone do żadnych świateł tylko gdzieś w skrzynce bezpieczników.
Telefon do kolegi który mi to podłączał Paweł Derdzikowski 601277417 , do końca tygodnia jest na urlopie.
[ Dodano: 25-03-2010, 08:19 ]
Co do dodatkowego przełącznika jest to niezgodne z prawem zmiana ze świateł dziennych na mijania i odwrotnie musi wykonywać się niezależnie od kierowcy
Dora - 25-03-2010, 09:18
To teraz poproszę o poradę czy instalować światła dzienne w samochodzie z gwarancją, xenony są przecież na gwarancji?
|
|
|