To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Zacięty zamek

dev - 25-03-2010, 10:03
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Zacięty zamek
Witam, od pewnego czasu chcąc otworzyć auto od strony kierowcy musiałem kilka razy pomieszać kluczykiem, aby się przekręcił i zaskoczył centralny. Niestety po jakimś czasie takich prób otwarcia musiałem wykonać więcej, żeby udało się otworzyć lub zamknąć auto (nie chce się przekręcić ani w lewo ani w prawo), w końcu zrezygnowałem i zacząłem otwierać auto przez bagażnik albo od strony pasażera (tam idzie za 1. razem). Niestety nie mam pilota i jestem skazany na otwieranie samochodu kluczykiem. Problem nie jest zależny od temperatury.

Pomyślałem, że może problem zniknie jeśli użyję jakiegoś smaru do zamków - ale nie mam pewności czy to pomoże, albo nawet zaszkodzi w Carismie (rocznik 1998)...
Czy ktoś spotkał się może z podobnym problemem? Jeśli rozwiązaniem jest nasmarowanie zamka, to czy moglibyście zaproponować jakiś konkretny produkt? (spotkałem się z radami typu: smar do maszyny do szycia)

plecho1 - 25-03-2010, 11:55

A morze masz wyrobioną wkładkę. Jak udało ci się przekręcić kluczyk w tych drzwiach to czy do końca szedł ciężko czy tylko na początku opór a potem dalej ok? Raczej nie możliwe żeby się zastał jak nie masz na pilota tylko cały czas nim otwierałeś.
pawelsonx - 25-03-2010, 12:18

kup sterownik na pilota na aledrogo
Ja kupiłem za 36zł i podłącz go według opisu w faq roboty na 30 minut

dev - 25-03-2010, 20:16

plecho1 napisał/a:
A morze masz wyrobioną wkładkę. Jak udało ci się przekręcić kluczyk w tych drzwiach to czy do końca szedł ciężko czy tylko na początku opór a potem dalej ok? Raczej nie możliwe żeby się zastał jak nie masz na pilota tylko cały czas nim otwierałeś.

Wkładam kluczyk i jest blokada, nie idzie ani w lewo ani w prawo (pomijając minimalne poruszanie się całej wkładki). Próbuję 10 razy "naciskając" w lewo i prawo, po czym czasem udaje się "załapać" i wtedy gładko się przekręca (siłowniki otwierają się wszystkie bez zarzutu). To tak jakbym włożył jakiś inny kluczyk nie pasujący do tego zamka, co jest dziwne, bo takiego problemu nie ma w zamku od strony pasażera i w bagażniku.

pawelsonx napisał/a:
kup sterownik na pilota na aledrogo
Ja kupiłem za 36zł i podłącz go według opisu w faq roboty na 30 minut

dobry pomysł, ale muszę też uporać się z samym zamkiem.

plecho1 - 25-03-2010, 21:08

Jeśli chodzi o wkładkę to jednak się wyrobiła od ciągłej eksploatacji więc albo wymiana ale wtedy inny kluczyk albo można ją rozebrać i delikatnie podpiłować blaszki blokujące. Ale w sumie jak podłączysz ten sterowmik z pilotami to wkładki nie będziesz urzywał. Ja takie sterowniki kupuję w sklepie elektronicznym, wrazie problemów łatwiej z gwarancją. Tylko nie kupuj najtańszych, ja kupuję firmy Nokson za 80zł z mignięciem kierunkami, blokadą zapłonu i z kanałem dodatkowym, nigdy nie miałem problemów a już kilkadziesiąt założyłem.
dev - 25-03-2010, 22:50

@plecho1
chodzi o taki sprzęcik? Noxon: http://www.allegro.pl/ite...owe_piloty.html

pawelsonx - 25-03-2010, 22:56

może być

ja zainstalowałem tego typu również z Mrugaczami http://www.allegro.pl/ite...unkowskazy.html

plecho1 - 26-03-2010, 06:21

Tak właśnie takie montuje. Ich dobrą stroną są wodoszczelne piloty co naprawdę działa :)
Tylko przed montażem musisz skonfigurować sterownik do rodzaju centralnego ale wszystko jest w instrukcji.

Trddimd - 10-04-2010, 18:26

Miałem ten sam problem. Jak sciągniesz tapicerke z drzwi, folie zobaczysz takie ciegno idace od zamka do silownika centralnego. Własnie owo ciegienko ma regulacje na gwincie jet tam taka plastykowa obejmka. Trzeba ja ustawic tak by centralny lapal najpierw sygnal elektryczny z stykow w zamku zanim ciegno zacznie przegwalcac silownik. Metoda prob i bledow sam powinienies opanowac sytuacje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group