To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Przegub wewnętrzny

iceman82 - 26-03-2010, 13:01
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Przegub wewnętrzny
Witam :D
Gdzie mogę dostać przegub wewnętrzny z półosią do Cari 2002 1.9 DID??
W salonie zaśpiewali mi 1870 zł, są wogle jakieś zamienniki czy opłaca się jedynie orginał?
A może ktoś zna oznaczenie tego przegubu, liczbę frezów na wejściu do srzyni i do półosi??
Pomóżcie jeśli możecie. :cry:

robertdg - 26-03-2010, 14:21

iceman82, Twój ratunek to albo szukanie po allegro uzywek z całymi półosiami, albo jak dobrze trafisz to w granicach 500zł kupisz nowy oryginał, albo pozostanie Ci jeszcze:

Japaneze Marek Malik:
42 215 4402
602 22 45 84

Pieniek - 27-03-2010, 20:49

Jeśli masz wersję 115 KM to przegub jest nietypowy. Poczytaj temat kolegi Arthusa http://forum.mitsumaniaki...B6%E6+z%EAb%F3w
Pozdrawiam.

hermeth - 02-04-2010, 10:37

U mnie jest do wymiany przegub wewnętrzny prawy. Trzęsie budą w zakresie 70-100km/h.
Problem jest taki, że nie wiem czy półośka z przegubem od zwykłej carismy 1.8 podejdzie do MSX'a. W przypadku tulejek wahacza wyszło, że mam jakieś wzmacniane i zwykłe nie podejdą. Jeżeli chciałbym je wymienić na te zwykłe to tylko z całym wahaczem. Stąd moja obawa odnośnie półosi z przegubem, że może nie pasować...
Zaproponowali mi w warsztacie, że wyślą półoś do Wa-wy i zrobią regenerację, ale cena od 300zł w górę. Dodam, że całą półoś używaną można kupić za 150-200zł.
Ma ktoś takie doświadczenie z przegubami? Regenerować? Czy może próbować wsadzić zwykłą półoś od 1.8?

gulgulq - 02-04-2010, 10:51

hermeth napisał/a:
U mnie jest do wymiany przegub wewnętrzny prawy. Trzęsie budą w zakresie 70-100km/h.
Problem jest taki, że nie wiem czy półośka z przegubem od zwykłej carismy 1.8 podejdzie do MSX'a. W przypadku tulejek wahacza wyszło, że mam jakieś wzmacniane i zwykłe nie podejdą. Jeżeli chciałbym je wymienić na te zwykłe to tylko z całym wahaczem. Stąd moja obawa odnośnie półosi z przegubem, że może nie pasować...
Zaproponowali mi w warsztacie, że wyślą półoś do Wa-wy i zrobią regenerację, ale cena od 300zł w górę. Dodam, że całą półoś używaną można kupić za 150-200zł.
Ma ktoś takie doświadczenie z przegubami? Regenerować? Czy może próbować wsadzić zwykłą półoś od 1.8?


zadzwoń do Marka Malika i Ci sprawdzi

ewentualnie zadzwoń do serwisu spyta sie o normalna półoś do 1.8 a potem podjedź i spytaj do msx :)

robertdg - 02-04-2010, 11:03

hermeth, z ceną to przywalili równo, ja jak regenerowalem półoś do bardzo nietypowego auta, bo hamerykaniec to był i jedyne czesci jakie do tych aut były to filtry, zapłaciłem 350zł, za regeneracje kompletnej półosi z przegubem zewnetrznym i wewnętrznym w popularnym europejskim aucie płaciłem 250zł, za regeneracje samego przegubu wewnętrznego w okolicach 90zł, cena uzależniona jest od budowy, takie typowe półosie i przeguby dostaje od ręki w zamian za stary plus opłata za regeneracje. Spróbuj poszukać w okolicach rzeszowa firmy regenerującej przeguby, wały, etc, bo kupno używanej to jak kupowanie kota w worku, nigdy nie wiesz na co trafisz.
Grand - 07-04-2010, 21:52

też mi w mojej Cari poleciał przegub wewnętrzny i w serwisie zaśpiewali mi 1200zł. Na allegro wyrwałem używkę (przegub wewnętrzny, zewnętrzny i półoś) za 170zł z przesyłką tylko od wersji bez absu. przełożyłem swój i na razie bez problemów :)
pozdrawiam

marcinleo85 - 08-04-2010, 21:54

Witam. Miałem taki sam problem rok temu szukałem, szukałem i znalazłem kupiłem taki prawy przegub wewnętzrny z półośką i przegubem zewnętrznym za 100zł+przesyłka od volvo s40 z silnikiem 1,9dci sa takie same a dużo tańsze niż do naszych misków, niestety znowu zaczyna sie tłuc:O. Ostrzegam przegub zewnętrzny jest inny w volvie niż carismie DiD 102km tylko te wewnętrzne są takie same i pasują na 100%.
kubas - 08-04-2010, 23:32

iceman82 miałeś jakieś konkretne objawy zużycia się tej części?? stuki, puki itp? Po czym można poznać, że przegub wew może nadawać się do wymiany, oczywiście jeśli wcześniej całkowicie się nie rozleciał?
robertdg - 08-04-2010, 23:49

kubas napisał/a:
Po czym można poznać, że przegub wew może nadawać się do wymiany
wibracje karoserii podczas przyśpieszania
hermeth - 09-04-2010, 10:57

robertdg napisał/a:
wibracje karoserii podczas przyśpieszania

szczególnie w przedziale 70-100 km/h.

[ Dodano: 09-04-2010, 21:36 ]
Dzięki Japaneze wiem, że do MSX pasuje półoś z 1.6 i 1.8 SOHC (nie GDI).
Musze się jeszcze upewnić: na której półosi jest przegub prawy wewnętrzny?
Na allegro są półosie krótkie i długie. Chyba lewa jest krótsza, a prawa dłuższa. Już trochę zgłupiałem i nie wiem, o którą chodzi?

iceman82 - 13-04-2010, 08:34

A więc były wibracje na kierownicy przy prędkościach 80 km/h wzwyż i głuche stuki podczas skręcani kołami przy małych prędkościach (wymieniłem też łożyska kolumny Mcpersona - były zużyte, ale to nic nie pomogło). Co do części łożyska to koszt około 170 zł za komplet w ASO, þółoś kompletną z dwoma przegubami znalazłem na Allegro, jak wiecie w ASO koszt to 1870 zł. :biggrin: autko już dawno naprawione, śmiga bez żadnego stukania w układzie kierowniczym!!! :biggrin: :mrgreen:
hermeth - 20-04-2010, 11:55

Czy ktoś wie co to jest na półosi? I czemu na jednej są 2 szt, a na drugiej 1?

Obie półosie są maja takie same przeguby, różnią się tylko ilością tego "czegoś".

robertdg - 20-04-2010, 12:48

To co ś to odciążnik, ta z 2 odciąznikami wygląda jakby była po regeneracji i może komus sbywało więc wrzucił 2sztuki ;-)
hermeth - 20-04-2010, 19:34

Patrzyłem i też mam u siebie 2 odciążniki, czyli tak chyba ma być w niektórych wersjach.
Z tego co wyczaiłem to GDI i 1.6 maja po jednym, a 1.8 DOHC i SOHC mają po 2 szt.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group