To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - wymiana żarówek oświetlenia zegara - deska rozdzielcza

morani - 27-03-2010, 11:41
Temat postu: wymiana żarówek oświetlenia zegara - deska rozdzielcza
Witam!

Mam Outlandera I z 2003 r. Przepaliły mi się żaróweczki oświetlające zegar na desce rozdzielczej.
Proszę o pomoc i podpowiedź w jaki sposób zdemontować elementy deski by dostać się do tych żarówek i je wymienić.

Nie chcę próbować "w ciemno" by czegoś nie połamać.

Pawmitsu - 28-03-2010, 00:31

Jesli mi podasz maila, to Ci podesle rysunek, ktory Ci sie pewnie przyda
morani - 28-03-2010, 13:35

Pawmitsu napisał/a:
Jesli mi podasz maila...


Podałem na PW.

Dziękuję za pomoc!

Lewy1978 - 26-09-2011, 14:35

ja też taki poproszę, kontakt poszedł na PW
z góry dzięki

Student - 26-09-2011, 14:48

A co to za tajemnice na forum.
Zawsze takie instrukcje wstawiano dla innych.

Dorota80 - 26-09-2011, 20:28

Student napisał/a:
A co to za tajemnice na forum.
Zawsze takie instrukcje wstawiano dla innych.


jestem za wstawieniem dla wszystkich,
byłoby fajnie jakby ktoś podzielił się manualem do Outlandera I

elektryk - 29-09-2011, 11:09

Jeśli chodzi o licznik prędkościomierza i okolice, to trzeba:
1 .wyjąć zaślepkę z lewej strony licznika, jest na zatrzaskach
2. odkręcić śrubkę trzymającą ramkę
3. wyjąć ramkę, 4 zatrzaski + wyłącznik przeciwgielnych
4. odkręcić 2 albo 4 (nie pamiętam dokładnie) śruby trzymające licznik
5. pociągnąć za licznik do siebie

Jeśli chodzi o zegar godziny/minuty, to:
4. pociągnąć za maskownicę przy liczniku, DELIKATNIE !! maskownica jest na zatrzaskach, wyjdzie razem z zegarem. Trzeba ciągnąć prostopadle do deski rozdzielczej, uwaga na końcówki nawiewu, są montowane na wcisk i mogą się otworzyć i wtedy wypadają kulki od "grzechotek",
5. odpiąć kabelek od zegara

blaksan - 01-10-2011, 00:18

ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:


Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane?

Lewy1978 - 12-11-2011, 19:32

blaksan napisał/a:


Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane?



podświetlane są, a przynajmniej u mnie w wersji w automatyczną klimą i mam pytanie:
- czy zdejmowałeś te pokrętła ? jeśli tak po podaj proszę sposób jak się do nich dobrać

Outek1 - 13-11-2011, 18:38

blaksan napisał/a:
ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Obrazek

Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane?


Ja mam automatyczna klime ale tu też powinno być podobnie trzebe zdjąć całą osłonę tam gdzie są przerwy podwarzyć i ściągnąć całość sam pokrętła mają dwie żaróweczki do podświetlenia które trzeba po prostu wymienić

[ Dodano: 13-11-2011, 18:42 ]
Dorota80 napisał/a:
Student napisał/a:
A co to za tajemnice na forum.
Zawsze takie instrukcje wstawiano dla innych.


jestem za wstawieniem dla wszystkich,
byłoby fajnie jakby ktoś podzielił się manualem do Outlandera I


manuala do I wystawia gość w innym temacie na forum jest link wystarczy znależć post w temacie instrukcja do Outlandera I ja też sciągałem w PDF bez rewelacji dużo przyciętych stron ale da się przeczytać i okazała się pomocna.

[ Dodano: 13-11-2011, 18:43 ]
blaksan napisał/a:
ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Obrazek

Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane?


to wersja z manualną klimatyzacją musisz ściągnąć cały panel w celu wymiany.

mitch2000 - 14-11-2011, 09:17

blaksan napisał/a:
ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Obrazek

Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane?


Witaj,
Tak w wersji z klimą manualną pokrętła są podświetlane. Żeby dostać się do żarówek. Musisz wyjąć wszystkie 3 pokrętła. Pod pokrętłem regulacji temperatury i kierunku nawiewu są dwie śruby trzeba je wykręcić. Później podwadzasz delikatnie górną część całego elementu z lewej i prawej strony, żeby całość wyskoczyła z zatrzasków. Wtedy odslonisz całość wraz z radiem. Do podświetlenia są 2 żarówki z niebieskimi kapturkami, jedną można wyciągnąć odrazu i zdjąć kapturek. Żeby dostać się do drugiej musisz odkręcić dwie śrubki za pomocą których zamontowane są przyciski klimy, ogrzewania tylnej szyby i obiegu wewnętrznego. Pod nimi znajduje się druga żarówka również z kapturkiem. Jak zakupisz nowe żarówki to zakładasz na nie kapturki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności:) Pozdrawiam!

blaksan - 04-12-2011, 19:17

Cytat:
Witaj,
Tak w wersji z klimą manualną pokrętła są podświetlane. Żeby dostać się do żarówek. Musisz wyjąć wszystkie 3 pokrętła. Pod pokrętłem regulacji temperatury i kierunku nawiewu są dwie śruby trzeba je wykręcić. Później podwadzasz delikatnie górną część całego elementu z lewej i prawej strony, żeby całość wyskoczyła z zatrzasków. Wtedy odslonisz całość wraz z radiem. Do podświetlenia są 2 żarówki z niebieskimi kapturkami, jedną można wyciągnąć odrazu i zdjąć kapturek. Żeby dostać się do drugiej musisz odkręcić dwie śrubki za pomocą których zamontowane są przyciski klimy, ogrzewania tylnej szyby i obiegu wewnętrznego. Pod nimi znajduje się druga żarówka również z kapturkiem. Jak zakupisz nowe żarówki to zakładasz na nie kapturki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności:) Pozdrawiam!


Zrobiłem jak napisano, działa, koszt żaróweczek: 0,9zł x2 i kilka minut roboty.
dzięki

mitch2000 - 05-12-2011, 08:32

blaksan napisał/a:
Cytat:
Witaj,
Tak w wersji z klimą manualną pokrętła są podświetlane. Żeby dostać się do żarówek. Musisz wyjąć wszystkie 3 pokrętła. Pod pokrętłem regulacji temperatury i kierunku nawiewu są dwie śruby trzeba je wykręcić. Później podwadzasz delikatnie górną część całego elementu z lewej i prawej strony, żeby całość wyskoczyła z zatrzasków. Wtedy odslonisz całość wraz z radiem. Do podświetlenia są 2 żarówki z niebieskimi kapturkami, jedną można wyciągnąć odrazu i zdjąć kapturek. Żeby dostać się do drugiej musisz odkręcić dwie śrubki za pomocą których zamontowane są przyciski klimy, ogrzewania tylnej szyby i obiegu wewnętrznego. Pod nimi znajduje się druga żarówka również z kapturkiem. Jak zakupisz nowe żarówki to zakładasz na nie kapturki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności:) Pozdrawiam!


Zrobiłem jak napisano, działa, koszt żaróweczek: 0,9zł x2 i kilka minut roboty.
dzięki


Cieszę się, że moje wskazówki na coś się przydały. Mi zostało jeszcze do naprawy podświetlenie awaryjnych, niestety nie wiem czy ten przycisk jest rozbieralny czy trzeba żarówkę z niego wyciągnąć jakąś pensetą. Oprócz tego podświetlenie przeciwmgielnych i regulacji wysokości świateł. Jakby ktoś mnie wspomógł jak się do tego dobrać to będę wdzięczny.

Pozdrawiam,
Kuba

elektryk - 05-12-2011, 13:57

mitch2000 napisał/a:
Mi zostało jeszcze do naprawy podświetlenie awaryjnych, niestety nie wiem czy ten przycisk jest rozbieralny czy trzeba żarówkę z niego wyciągnąć jakąś pensetą. Oprócz tego podświetlenie przeciwmgielnych i regulacji wysokości świateł. Jakby ktoś mnie wspomógł jak się do tego dobrać to będę wdzięczny.
Jak się dostać do przycisku świateł halogenów i awaryjnych napisałem wyżej. Żeby wymienić żarówki trzeba rozebrać przycisk. Trzeba szary plastik podważyć w 4 punktach (po 2 po dwóch stronach), potem wystarczy rozdzielić na części. Tylko uwaga na blaszki sprężynujące, nie wystrzeliwują one we wszystkie strony, ale za pierwszym razem lepiej to robić w domu nad stołem a nie w samochodzie czy w garażu. Pomiędzy plastikiem jest płytka drukowana w którą są "wkręcone" żarówki.

Gałki regulacji wysokości świateł i jasności podświetlania to inna zabawa. Najpierw trzeba sięgnąć od spodu deski i odłączyć kable (wtyczki są różne więc ciężko je później zamienić). Potem całe pokrętło jakby "wyłamuje" się od środka i wychodzi razem z "dekielkiem" z przodu. Z tego co pamiętam to obu przypadkach żaróweczkę "wkręca" się z boku, a jeśli nie to trzeba otworzyć obudowę. W przypadku regulatora otwór w obudowie przez który można się dostać jest zbyt dokładnie dopasowany do żarówki i ciężko ją wydłubać ale da się. W przypadku jeśli chcesz rozebrać regulator wysokości świateł to chyba najpierw zdejmuje się dekielek, później jest to kółeczko do regulacji. Kółeczko chyba jest zamocowane w takich plastikowych łapkach po bokach. Z tego co pamiętam to pod kółeczkiem jest sprężynka i może wystrzelić.

mitch2000 - 05-12-2011, 14:24

elektryk napisał/a:
mitch2000 napisał/a:
Mi zostało jeszcze do naprawy podświetlenie awaryjnych, niestety nie wiem czy ten przycisk jest rozbieralny czy trzeba żarówkę z niego wyciągnąć jakąś pensetą. Oprócz tego podświetlenie przeciwmgielnych i regulacji wysokości świateł. Jakby ktoś mnie wspomógł jak się do tego dobrać to będę wdzięczny.
Jak się dostać do przycisku świateł halogenów i awaryjnych napisałem wyżej. Żeby wymienić żarówki trzeba rozebrać przycisk. Trzeba szary plastik podważyć w 4 punktach (po 2 po dwóch stronach), potem wystarczy rozdzielić na części. Tylko uwaga na blaszki sprężynujące, nie wystrzeliwują one we wszystkie strony, ale za pierwszym razem lepiej to robić w domu nad stołem a nie w samochodzie czy w garażu. Pomiędzy plastikiem jest płytka drukowana w którą są "wkręcone" żarówki.

Gałki regulacji wysokości świateł i jasności podświetlania to inna zabawa. Najpierw trzeba sięgnąć od spodu deski i odłączyć kable (wtyczki są różne więc ciężko je później zamienić). Potem całe pokrętło jakby "wyłamuje" się od środka i wychodzi razem z "dekielkiem" z przodu. Z tego co pamiętam to obu przypadkach żaróweczkę "wkręca" się z boku, a jeśli nie to trzeba otworzyć obudowę. W przypadku regulatora otwór w obudowie przez który można się dostać jest zbyt dokładnie dopasowany do żarówki i ciężko ją wydłubać ale da się. W przypadku jeśli chcesz rozebrać regulator wysokości świateł to chyba najpierw zdejmuje się dekielek, później jest to kółeczko do regulacji. Kółeczko chyba jest zamocowane w takich plastikowych łapkach po bokach. Z tego co pamiętam to pod kółeczkiem jest sprężynka i może wystrzelić.


Dzięki za precyzyjne wyjaśnienie, powalcze z tym przy okazji.
Pozdrawiam,
Kuba



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group