Outlander I GEN Techniczne - wymiana żarówek oświetlenia zegara - deska rozdzielcza
morani - 27-03-2010, 11:41 Temat postu: wymiana żarówek oświetlenia zegara - deska rozdzielcza Witam!
Mam Outlandera I z 2003 r. Przepaliły mi się żaróweczki oświetlające zegar na desce rozdzielczej.
Proszę o pomoc i podpowiedź w jaki sposób zdemontować elementy deski by dostać się do tych żarówek i je wymienić.
Nie chcę próbować "w ciemno" by czegoś nie połamać.
Pawmitsu - 28-03-2010, 00:31
Jesli mi podasz maila, to Ci podesle rysunek, ktory Ci sie pewnie przyda
morani - 28-03-2010, 13:35
Pawmitsu napisał/a: | Jesli mi podasz maila... |
Podałem na PW.
Dziękuję za pomoc!
Lewy1978 - 26-09-2011, 14:35
ja też taki poproszę, kontakt poszedł na PW
z góry dzięki
Student - 26-09-2011, 14:48
A co to za tajemnice na forum.
Zawsze takie instrukcje wstawiano dla innych.
Dorota80 - 26-09-2011, 20:28
Student napisał/a: | A co to za tajemnice na forum.
Zawsze takie instrukcje wstawiano dla innych. |
jestem za wstawieniem dla wszystkich,
byłoby fajnie jakby ktoś podzielił się manualem do Outlandera I
elektryk - 29-09-2011, 11:09
Jeśli chodzi o licznik prędkościomierza i okolice, to trzeba:
1 .wyjąć zaślepkę z lewej strony licznika, jest na zatrzaskach
2. odkręcić śrubkę trzymającą ramkę
3. wyjąć ramkę, 4 zatrzaski + wyłącznik przeciwgielnych
4. odkręcić 2 albo 4 (nie pamiętam dokładnie) śruby trzymające licznik
5. pociągnąć za licznik do siebie
Jeśli chodzi o zegar godziny/minuty, to:
4. pociągnąć za maskownicę przy liczniku, DELIKATNIE !! maskownica jest na zatrzaskach, wyjdzie razem z zegarem. Trzeba ciągnąć prostopadle do deski rozdzielczej, uwaga na końcówki nawiewu, są montowane na wcisk i mogą się otworzyć i wtedy wypadają kulki od "grzechotek",
5. odpiąć kabelek od zegara
blaksan - 01-10-2011, 00:18
ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane?
Lewy1978 - 12-11-2011, 19:32
blaksan napisał/a: |
Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane? |
podświetlane są, a przynajmniej u mnie w wersji w automatyczną klimą i mam pytanie:
- czy zdejmowałeś te pokrętła ? jeśli tak po podaj proszę sposób jak się do nich dobrać
Outek1 - 13-11-2011, 18:38
blaksan napisał/a: | ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Obrazek
Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane? |
Ja mam automatyczna klime ale tu też powinno być podobnie trzebe zdjąć całą osłonę tam gdzie są przerwy podwarzyć i ściągnąć całość sam pokrętła mają dwie żaróweczki do podświetlenia które trzeba po prostu wymienić
[ Dodano: 13-11-2011, 18:42 ]
Dorota80 napisał/a: | Student napisał/a: | A co to za tajemnice na forum.
Zawsze takie instrukcje wstawiano dla innych. |
jestem za wstawieniem dla wszystkich,
byłoby fajnie jakby ktoś podzielił się manualem do Outlandera I |
manuala do I wystawia gość w innym temacie na forum jest link wystarczy znależć post w temacie instrukcja do Outlandera I ja też sciągałem w PDF bez rewelacji dużo przyciętych stron ale da się przeczytać i okazała się pomocna.
[ Dodano: 13-11-2011, 18:43 ]
blaksan napisał/a: | ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Obrazek
Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane? |
to wersja z manualną klimatyzacją musisz ściągnąć cały panel w celu wymiany.
mitch2000 - 14-11-2011, 09:17
blaksan napisał/a: | ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Obrazek
Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane? |
Witaj,
Tak w wersji z klimą manualną pokrętła są podświetlane. Żeby dostać się do żarówek. Musisz wyjąć wszystkie 3 pokrętła. Pod pokrętłem regulacji temperatury i kierunku nawiewu są dwie śruby trzeba je wykręcić. Później podwadzasz delikatnie górną część całego elementu z lewej i prawej strony, żeby całość wyskoczyła z zatrzasków. Wtedy odslonisz całość wraz z radiem. Do podświetlenia są 2 żarówki z niebieskimi kapturkami, jedną można wyciągnąć odrazu i zdjąć kapturek. Żeby dostać się do drugiej musisz odkręcić dwie śrubki za pomocą których zamontowane są przyciski klimy, ogrzewania tylnej szyby i obiegu wewnętrznego. Pod nimi znajduje się druga żarówka również z kapturkiem. Jak zakupisz nowe żarówki to zakładasz na nie kapturki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności:) Pozdrawiam!
blaksan - 04-12-2011, 19:17
Cytat: | Witaj,
Tak w wersji z klimą manualną pokrętła są podświetlane. Żeby dostać się do żarówek. Musisz wyjąć wszystkie 3 pokrętła. Pod pokrętłem regulacji temperatury i kierunku nawiewu są dwie śruby trzeba je wykręcić. Później podwadzasz delikatnie górną część całego elementu z lewej i prawej strony, żeby całość wyskoczyła z zatrzasków. Wtedy odslonisz całość wraz z radiem. Do podświetlenia są 2 żarówki z niebieskimi kapturkami, jedną można wyciągnąć odrazu i zdjąć kapturek. Żeby dostać się do drugiej musisz odkręcić dwie śrubki za pomocą których zamontowane są przyciski klimy, ogrzewania tylnej szyby i obiegu wewnętrznego. Pod nimi znajduje się druga żarówka również z kapturkiem. Jak zakupisz nowe żarówki to zakładasz na nie kapturki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności:) Pozdrawiam! |
Zrobiłem jak napisano, działa, koszt żaróweczek: 0,9zł x2 i kilka minut roboty.
dzięki
mitch2000 - 05-12-2011, 08:32
blaksan napisał/a: | Cytat: | Witaj,
Tak w wersji z klimą manualną pokrętła są podświetlane. Żeby dostać się do żarówek. Musisz wyjąć wszystkie 3 pokrętła. Pod pokrętłem regulacji temperatury i kierunku nawiewu są dwie śruby trzeba je wykręcić. Później podwadzasz delikatnie górną część całego elementu z lewej i prawej strony, żeby całość wyskoczyła z zatrzasków. Wtedy odslonisz całość wraz z radiem. Do podświetlenia są 2 żarówki z niebieskimi kapturkami, jedną można wyciągnąć odrazu i zdjąć kapturek. Żeby dostać się do drugiej musisz odkręcić dwie śrubki za pomocą których zamontowane są przyciski klimy, ogrzewania tylnej szyby i obiegu wewnętrznego. Pod nimi znajduje się druga żarówka również z kapturkiem. Jak zakupisz nowe żarówki to zakładasz na nie kapturki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności:) Pozdrawiam! |
Zrobiłem jak napisano, działa, koszt żaróweczek: 0,9zł x2 i kilka minut roboty.
dzięki |
Cieszę się, że moje wskazówki na coś się przydały. Mi zostało jeszcze do naprawy podświetlenie awaryjnych, niestety nie wiem czy ten przycisk jest rozbieralny czy trzeba żarówkę z niego wyciągnąć jakąś pensetą. Oprócz tego podświetlenie przeciwmgielnych i regulacji wysokości świateł. Jakby ktoś mnie wspomógł jak się do tego dobrać to będę wdzięczny.
Pozdrawiam,
Kuba
elektryk - 05-12-2011, 13:57
mitch2000 napisał/a: | Mi zostało jeszcze do naprawy podświetlenie awaryjnych, niestety nie wiem czy ten przycisk jest rozbieralny czy trzeba żarówkę z niego wyciągnąć jakąś pensetą. Oprócz tego podświetlenie przeciwmgielnych i regulacji wysokości świateł. Jakby ktoś mnie wspomógł jak się do tego dobrać to będę wdzięczny. | Jak się dostać do przycisku świateł halogenów i awaryjnych napisałem wyżej. Żeby wymienić żarówki trzeba rozebrać przycisk. Trzeba szary plastik podważyć w 4 punktach (po 2 po dwóch stronach), potem wystarczy rozdzielić na części. Tylko uwaga na blaszki sprężynujące, nie wystrzeliwują one we wszystkie strony, ale za pierwszym razem lepiej to robić w domu nad stołem a nie w samochodzie czy w garażu. Pomiędzy plastikiem jest płytka drukowana w którą są "wkręcone" żarówki.
Gałki regulacji wysokości świateł i jasności podświetlania to inna zabawa. Najpierw trzeba sięgnąć od spodu deski i odłączyć kable (wtyczki są różne więc ciężko je później zamienić). Potem całe pokrętło jakby "wyłamuje" się od środka i wychodzi razem z "dekielkiem" z przodu. Z tego co pamiętam to obu przypadkach żaróweczkę "wkręca" się z boku, a jeśli nie to trzeba otworzyć obudowę. W przypadku regulatora otwór w obudowie przez który można się dostać jest zbyt dokładnie dopasowany do żarówki i ciężko ją wydłubać ale da się. W przypadku jeśli chcesz rozebrać regulator wysokości świateł to chyba najpierw zdejmuje się dekielek, później jest to kółeczko do regulacji. Kółeczko chyba jest zamocowane w takich plastikowych łapkach po bokach. Z tego co pamiętam to pod kółeczkiem jest sprężynka i może wystrzelić.
mitch2000 - 05-12-2011, 14:24
elektryk napisał/a: | mitch2000 napisał/a: | Mi zostało jeszcze do naprawy podświetlenie awaryjnych, niestety nie wiem czy ten przycisk jest rozbieralny czy trzeba żarówkę z niego wyciągnąć jakąś pensetą. Oprócz tego podświetlenie przeciwmgielnych i regulacji wysokości świateł. Jakby ktoś mnie wspomógł jak się do tego dobrać to będę wdzięczny. | Jak się dostać do przycisku świateł halogenów i awaryjnych napisałem wyżej. Żeby wymienić żarówki trzeba rozebrać przycisk. Trzeba szary plastik podważyć w 4 punktach (po 2 po dwóch stronach), potem wystarczy rozdzielić na części. Tylko uwaga na blaszki sprężynujące, nie wystrzeliwują one we wszystkie strony, ale za pierwszym razem lepiej to robić w domu nad stołem a nie w samochodzie czy w garażu. Pomiędzy plastikiem jest płytka drukowana w którą są "wkręcone" żarówki.
Gałki regulacji wysokości świateł i jasności podświetlania to inna zabawa. Najpierw trzeba sięgnąć od spodu deski i odłączyć kable (wtyczki są różne więc ciężko je później zamienić). Potem całe pokrętło jakby "wyłamuje" się od środka i wychodzi razem z "dekielkiem" z przodu. Z tego co pamiętam to obu przypadkach żaróweczkę "wkręca" się z boku, a jeśli nie to trzeba otworzyć obudowę. W przypadku regulatora otwór w obudowie przez który można się dostać jest zbyt dokładnie dopasowany do żarówki i ciężko ją wydłubać ale da się. W przypadku jeśli chcesz rozebrać regulator wysokości świateł to chyba najpierw zdejmuje się dekielek, później jest to kółeczko do regulacji. Kółeczko chyba jest zamocowane w takich plastikowych łapkach po bokach. Z tego co pamiętam to pod kółeczkiem jest sprężynka i może wystrzelić. |
Dzięki za precyzyjne wyjaśnienie, powalcze z tym przy okazji.
Pozdrawiam,
Kuba
|
|
|