To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Wysokie spalanie i chwilowe przyrosty/spadki

MikeDID - 27-03-2010, 17:11
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Wysokie spalanie i chwilowe przyrosty/spadki
Witam,
Po temacie związanym jak jeździć DIDem troszkę się załamałem. Spalanie mojego DIDa jest na poziomie 8,4. Nie przejeżdżam odcinków 5km/dzień. Silnik osiąga optymalną temperaturę...
Kolejnym problemem jest wspomniany chwilowy przyrosty/spadki mocy

Mianowicie ostatnimi czasy zacząłem troszkę żwawiej jeździć i zauważyłem, że przy stałym trzymaniu pedału gazu od ok 3 tyś. obrotów mam chwilowe przyrosty mocy - co chwilę (może ok. pół sekundy) jest większe przyśpieszenie. Efekt jest taki, że odczuwalne są w związku z tym delikatne szarpnięcia. Jednocześnie słyszę jakby coś się wyłączało i włączało - nie będę tutaj nic sugerował co to może być.

I teraz pytanie...w czym jest problem?

Cóż jeszcze zauważyłem:
- Ostatnimi czasy wymieniałem deczko upaćkany filtr powietrza.
- Słyszę również odgłosy spod maski (ciężko opisać jakie - coś ala rozprężające się powietrze, choć nie dam uciąć sobie głowy, że to jest powietrze ale generalnie coś w tym stylu) gdy po dość żwawym przyśpieszeniu puszczę pedał gazu;
- i teraz najgorsze. Chciałem pogłębić dalej problem z tym przyśpieszeniem - bardzo żwawo rozpędziłem się do ok 100km/h na oczywiście bezpiecznym odcinku ;) . I efekt tego był taki, że na wysokich obrotach (pod ok 4 tyś. obr./min) zapliła się żółta kontrola z...silniczkiem ;(


Drodzy forumowiczę - proszę Was o porady co można z tym zrobić. Zarówno z dość wysokim spalaniem jak i z tym przyśpieszeniem i kontrolką...

Mam DIDa, jeśli dobrze przeczytałem temat o wymruganiu kodów to niestety w tych modelach nie da rady? Czy się mylę?

Proszę o pomoc....

Pieniek - 27-03-2010, 17:26

Sprawdź dokładnie cały układ dolotowy, przewody, połączenia i intercooler. Z reguły miejsce pęknięcia delikatnie chlapie olejem. Prawdopodobnie masz gdzieś pęknięty przewód dolotu powietrza i część sprężonego powietrza idzie bokiem. Moc spada, spalanie rośnie, syczy i może zapalić się check engine.
Pozdrawiam.

MikeDID - 31-03-2010, 15:47

Witam,
Dziękuję za odpowiedź.

Wczoraj popatrzyłem pod maskę i znalazłem coś takiego:





Czy to może być winą wcześniej opisanych przeze mnie objawów? Ten przewód jest bezpośrednio nad zaworem EGR.

I pytanie... Jak nazywa się ten przewód?

[ Dodano: 02-04-2010, 22:32 ]
Widziałem, że to mogło być 'lamerskie' pytanie ;-) . A, że od przybytku wiedzy głowa nie boli - poszukałem, poczytałem i... To jest górny przewód intercoolera. Koszt na aukcjach ok. 100zł. Jak wymienię to dam znać czy w czymś pomogło. Może komuś w przyszłości przyda się...

[ Dodano: 06-04-2010, 23:33 ]
Dziś sprawdziłem ten przewód i....jest w dobrym stanie - wina nie leży po jego stronie...

drtymf - 07-04-2010, 09:51

MikeDID, niestety błędów tak prosto wymrugać się nie da - ratuje cię tylko podłączenie pod kompa serwisowego, a z tego co ostatnio się zorientowałem jeżdżąc z moim SS to nie do każdego da się podpiąć( lub też się w warsztatach nie znają :) ).

Ale sprawdzenie błędów da ci lepszy obraz co jest nie tak , szczególnie jeśli ci się CE zapalił, bo przyczyn może być sporo: dolot , turbo , zawór kontroli ciśnienia, uwalony któryś czujnik itp. , chociaż jak słychać powietrze ulatniające się to ja bym stawiał na coś co z powietrzem ma kontakt właśnie.

Jak ma przyrosty mocy to może właśnie zawór regulacji ciśnienia doładowania coś ma skopane - daje większe ciśnienie niż powinno - więc moc rośnie; pow 4kRPM zapala się CE czyli pozwala ciśnieniu wzrosnąć poza dopuszczalną wartość i czujnik wyrzuca błąd. Jakoś tak bym sobie tłumaczył.

Strzelając w ciemno to może też coś z wtryskami lub układem paliwowym, ciężko tak powiedzieć.
Diagnoza kompem powinna rozjaśnić sprawę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group