To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - Sportback 2.0 DID

kixi4 - 27-03-2010, 18:34
Temat postu: Sportback 2.0 DID
Witam! Zastanawiam się nad zakupem nowego lancera w wersji sportback i silnikiem diesla 2.0 did 140KM(vw). Prosiłbym o opinie o tym silniku gdyż o silniku benzynowym jest dużo informacji natomiast o dieslu nic nie znalazłem.. Ile pali,czy są jakieś problemy itp. Aha czy posiada on filtr cząstek stałych i jeśli tak to czy są z nim problemy?(wypalanie itd). Dzięki..
szaolin - 28-03-2010, 11:18
Temat postu: 2.0 did
Witam, spalanie na poziomie 5,6l (cykl mieszany), wyposażony w DPF typu zamkniętego (wypalanie sadzy), silnik dosyć głośny (lub samochód słabo wyciszony - mi osobiście nie przeszkadza ale kobiecie i owszem), dynamika naprawdę dobra (wcześniej jeździłem toyotą avensis z silnikiem 2.0 d4d i do tego porównuję), o problemach się nie wypowiem zanim nie przekroczę 150000km.
Trik - 28-03-2010, 15:27

Proponuję zaczekać na nowego ASX (RVR) i jego silnik 1,8 CR. Premiera w okolicach czerwca.
Chodzą słuchy że ten silnik jest bardzo ciekawy. Wpradzie też ma DPF zamknięty, ale kultura pracy w porównaniu z klekotem od VW to inna rzeczywistość. Było by miło gdyby był montowany w Lancerze od następnego roku. Choć osobiście wolał bym ASX-a.

kixi4 - 28-03-2010, 19:06

Faktycznie chyba warto poczekać na nowego asxa bo wyglada ciekawie i ten silnik 1.8 cr ma zmienne fazy rozrządu mivec i mocniejszy od obecnego diesla bo ma 150 KM. Common rail powinien chodzić w porównaniu z klekotami od VW bardzo cicho. POCZEKAM ZOBACZĘ... dzięki za oświecenie..
marrok - 06-04-2010, 23:04

Z tego co mi powiedzieli w salonie Mitsu to
ten nowy silnik 1,8 CR będzie w Lancerach w wersji 2011 (chyba w lipcu produkowane będą?)
Ciekawe czy do Outka go dadzą?
Z tego co słyszałem ma on mieć zmienne fazy rozrządu :shock:
Aż ciekaw jestem co z tego wyjdzie :biggrin:

racer1972 - 07-04-2010, 00:03

Z tego co ja wiem (słyszałem) nowy rok modelowy leci od września...
krzychu - 07-04-2010, 10:44

marrok napisał/a:

Aż ciekaw jestem co z tego wyjdzie :biggrin:


Jak to nowy silnik (a nie jakaś przeróbka starego) to powinni liczyć na co najmniej 100km z litra. Szkoda że trafiło na 1,8 a nie 2,0 ale może zrobili od razu wersję rozwojową tak jak z nowymi benzynkami gdzie 1,8 od 2,0 to prawie to samo. A silniczek ma być pierwsze dostępny chyba w ASX-ie (w tym czymś pomiędzy Lancerem a Outkiem)

j-rules - 07-04-2010, 11:51

w autoświecie z dodatkiem o mitsu byl artykul o ASX
wg tamtej tabelki gama silników w ASX ma wygladac tak:

1.6 2wd
117/6000 (KM/obr/min)
152/4000 (Nm/obr/min)
11,4 (0-100km/h)
183 (V-max)

1.8 2wd DI-D
150/4000 (KM/obr/min)
300/2000-3000 (Nm/obr/min)
9,7 (0-100 km/h)
200 (V-max)

Wersja 4wd z silnikiem 1.8 DI-D ma w tabelki wszystko to samo, jedynie V-max mniejszy o 2 km/h, i wiekszą emisje CO2, ktorej tu nie ująłem :)

Nie ma informacji o masie wlasnej ASX wiec ciezko odniesc ten silnik do Lancernika
sprint do setki bez rewelki, ale pewnie elastycznosc bedzie niezla

Trik - 08-04-2010, 08:36

j-rules napisał/a:
Nie ma informacji o masie wlasnej ASX

od 1350 do 1430 kg
http://www.mitsubishi-mot...pec/spe_02.html

jaca71 - 08-04-2010, 08:53

j-rules napisał/a:
sprint do setki bez rewelki, ale pewnie elastycznosc bedzie niezla

No właśnie mnie zastanawiają dane o prędkości Vmax i o przyspieszeniu podawane przez japońskich producentów. Wyniki sa bardzo mizerne jak na deklarowana moc. Np. dla mojego samochodu na stronie rosyjskiej 0-100km/h jest 9,6s. Na amerykańskich stronach 0-60mph(~97km/h) jest 8,9s. 0,7s na 3km/h? trochę dużo. Dodatkowo amerykanie zmierzyli lancery 2.0 na 0-60mph i do 1/4mili i z manualem nie było problemów z 8,5s i poniżej 18s na 1/4mili.
Trik napisał/a:
od 1350 do 1430 kg

Czyli trochę więcej niż Lancer.
krzychu napisał/a:
Szkoda że trafiło na 1,8 a nie 2,0

Z tego co kojarzę to Mitsu pracuje nad dwoma "rozmiarami" diesli - 1,8 i 2,2ccm :)

Trik - 08-04-2010, 08:58

jaca71 napisał/a:
Czyli trochę więcej niż Lancer.

Nie zupełnie. :) Sportback to przy ASX krowa, z DIDod VW i MT, waży od 1465 do 1490kg
http://www.mitsubishi.pl/...ancer-Sportback

j-rules - 08-04-2010, 09:07

Cytat:
Z tego co kojarzę to Mitsu pracuje nad dwoma "rozmiarami" diesli - 1,8 i 2,2ccm
w tym samym AŚ i tym samym artykule o ASX jest wzmianka, ze Mitsu planuje wypuscic slabsza wersje diesla - 116 KM.
A osiągi są podawane jako minimalne dla pelnego obciazenia auta z pelnym bakiem chyba?

jaca71 - 08-04-2010, 09:10

Trik napisał/a:
Sportback to przy ASX krowa, z DIDod VW i MT, waży od 1465 do 1490kg

To mój waży jak smok ;) całe 1335kg :P

Ale swoją drogą to mnie zaskoczyłeś - SB z silnikiem 1,5 już jest dostępny :P I waży więcej od mojego.
j-rules napisał/a:
A osiągi są podawane jako minimalne dla pelnego obciazenia auta z pelnym bakiem chyba?

Mogłoby się to zgadzać. Bo zawżdy podawali czasy i przyspieszenie dla standardowego kierowcy i 40% paliwa w baku bodajże.

Trik - 08-04-2010, 09:23

jaca71 napisał/a:
Ale swoją drogą to mnie zaskoczyłeś - SB z silnikiem 1,5 już jest dostępny
Dzięki Tobie dopiero to zobaczyłem. Ale jazda.
Jeśli wprowadzają 1,5 do SB to mam wrażenie że ASX będzie bardzo ale to bardzo konkurencyjny dla tego modelu i pewnie zacznie się od 60000PLN z silnikiem 1,6 117KM. Oj będzie się działo, Podejrzewam, że jeszcze w tym roku sporo Lancerów SB 1,8 i SD 1,5 może być dostępnych w komisach przy salonowych. :lol:

j-rules - 08-04-2010, 09:32

Cytat:
eśli wprowadzają 1,5 do SB to mam wrażenie że ASX będzie bardzo ale to bardzo konkurencyjny dla tego modelu i pewnie zacznie się od 60000PLN z silnikiem 1,6 117KM. Oj będzie się działo, Podejrzewam, że jeszcze w tym roku sporo Lancerów SB 1,8 i SD 1,5 może być dostępnych w komisach przy salonowych.
Nie tak wczesnie chyba. wersja benzynowa ASX ma byc opozniona w stosunku do diesla o dobre pół roku (podobno)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group