To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Zmiana felg z 16-stek na 18-stki i większe...

grzees - 28-03-2010, 17:38
Temat postu: Zmiana felg z 16-stek na 18-stki i większe...
Witam forumowiczów;)

Troszkę ostatnio nie byłem na naszym forum, ale teraz to się zmieni;)

Mam dylemat zabieram się za zmienienie opon z zimowych na letnie i tak jak w opisie zimowe felgi mam takie jak dostałem w salonie.. a felgi letnie w ciągu zimy zakupiłem także seryjne z Lancer-ka szprychy.;-) Tylko tak się zaczałem zastanawiać czy śruby z tych felg będą takei same czy nie :?: :?: Mam nadzieję, że podejdą :mrgreen: Ktoś z forumowiczów możę robił taką podmiankę :?: Prawde mówiąc zapomniałem się o to spytać sprzedawcy(ale to był handlarz więc i tak by mnie zapewnił, że wszystko będzie cacy;) ) i teraz mam dylemat - bo do końca nie jestem pewny.

piomic - 28-03-2010, 21:06

grzees napisał/a:
zimowe felgi mam takie jak dostałem w salonie
A ktoś wie jakie dostałeś w salonie? Zdradź chociaż: stal czy alu.
Jak stal to śruby inne, jak alu to nie wiem (mam 18), ale jak takie fikuśne z płaską podkładką to te same.

Trik - 28-03-2010, 21:37

Z ciekawości wystarczyło by odkręcić jedno i przymierzyć drugie. Przynajmniej bedziesz widział jak podnosnik działa i gdzie go podłozyć :D w razie awarii. Z tego co widziałem osobiśce,i to nakrętki są te same do alu 16" i 18" i bez stresu mozna zakładać. Do stalowych są inne nakrętki.
MARIO 100 - 28-03-2010, 21:45
Temat postu: Re: Zmiana felg z 16-stek na 18-stki
grzees napisał/a:
Witam forumowiczów;)

Troszkę ostatnio nie byłem na naszym forum, ale teraz to się zmieni;)

Mam dylemat zabieram się za zmienienie opon z zimowych na letnie i tak jak w opisie zimowe felgi mam takie jak dostałem w salonie.. a felgi letnie w ciągu zimy zakupiłem także seryjne z Lancer-ka szprychy.;-) Tylko tak się zaczałem zastanawiać czy śruby z tych felg będą takei same czy nie :?: :?: Mam nadzieję, że podejdą :mrgreen: Ktoś z forumowiczów możę robił taką podmiankę :?: Prawde mówiąc zapomniałem się o to spytać sprzedawcy(ale to był handlarz więc i tak by mnie zapewnił, że wszystko będzie cacy;) ) i teraz mam dylemat - bo do końca nie jestem pewny.
z NAKRENTKAMI nie bedzie problemu jezeli na zime masz orginalne 16 alu.Wlasnie ja na 16 wlozylem zimowki i zakupilem 18 org.na lato ktore juz zalozylem i niema problemu. :biggrin:
grzees - 28-03-2010, 22:17

Fakt, tego nie określiłem, te 16-stki to też alusy.

Pytam się dzisiaj bo dopiero w środę będę mógł je zakładać więc nie miałem jak u siebie porównać i wypróbować Mitsu podnośnik :D Mam nadzieję, żę go nie będę musiał stosować :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Trik - 28-03-2010, 22:35

grzees napisał/a:
Mam nadzieję, żę go nie będę musiał stosować

Mimo tego warto wiedzieć jak działa :D :D :D

grzees - 28-03-2010, 22:46

Trik napisał/a:
grzees napisał/a:
Mam nadzieję, żę go nie będę musiał stosować

Mimo tego warto wiedzieć jak działa :D :D :D



No nie wątpie, ale myśle, że wiekszość kierowców przynajmniej teoretycznie wie jak go używać :P :P

olosoft - 29-03-2010, 17:32

Lancer fabrycznie oferowany z felgami 16" czyli Inform i Invite ma trochę inne zawieszenie w stosunku do modeli w specyfikacji Intense i Instyle, które fabrycznie oferowane są na 18". Podstawowa różnica to brak rozpórki pomiędzy przednimi kielichami. Nie wiem jaką masz wersję ale upewnij się na 100%, że możesz założyć większe koła bo możesz mieć problemy z prowadzeniem.
grzees - 29-03-2010, 17:57

olosoft napisał/a:
(...) bo możesz mieć problemy z prowadzeniem.



A jakie to dokładniej mogę mieć problemy ? Rozmawiałem wcześniej z innym użytkownikiem, który tak zrobił i nie narzekał nic na prowadzenie auta na większych felgach.

Wcześniej jedyną różnicę jaką słyszałem, która jest między tymi dwoma pierwszymi wersjami i tymi następnymi to taka, że te dwie pierwsze mają miększe zawieszenie. Z tymi rozpórkami to o twardość zawieszenia chodzi ??

Tak czy tak w środę/czwartek zakładam felgi i będę testował jak się w nich jezdi. Mam już zarówno felgi i opony więc grzechem byłoby nie założyć :mrgreen:

Trik - 29-03-2010, 18:06

olosoft napisał/a:
inne zawieszenie w stosunku do modeli w specyfikacji Intense i Instyle
Mają też grubsze półosie , chyba o 1mm. Rozpórka usztywnia karoserię łącząc kielichy i nie powinny mieć wpływu na twardość zawieszenia.
krzychu - 29-03-2010, 22:14

Panowie...

Intense/Instyle nie ma grubszych półosi tylko stabilizatory (te które odpowiadają za przeciwdziałanie przechyłom na zakrętach). IMO to nie ma znaczenia jeśli chodzi o rozmiar felgi. Jeśli chodzi o rozpórkę to już bardziej bo felga 18 calowa spowoduje dużo mniejsze tłumienie co będzie się przekładało na nadwozie (więc lepiej go usztywnić rozpórką i należało by się liczyć że tapicerka jeśli nie od razu to po paru tysiącach będzie "grała" na nierównościach).

A co do problemów z prowadzeniem nie powinno być chodź auto może bardziej podskakiwać na pewnych nierównościach... Z tym że jeśli producent przewidział takie koła w innej wersji która po za rozpórką i tym stabilizatorem się nie różni to jest to bezpieczne.

Trik - 29-03-2010, 22:57

krzychu napisał/a:
nie ma grubszych półosi tylko stabilizatory
Faktycznie. Sorki za pomyłkę :oops:
racer1972 - 30-03-2010, 00:36

No różnica będzie bo większe koła = niższy profil a co za tym idzie niższy komfort... a szersza opna = "łapanie" każdej koleiny... Na naszych drogach jazda na 18-stkach to masochizm ;) choć wygląd jest przedni... Piszę to nie wiem,który raz - rozpórka usztywnia tylko nadwozie i w żaden sposób nie wpływa na sposób pracy zawieszenia!
mkrawcz1 - 30-03-2010, 09:10

racer1972 napisał/a:
Na naszych drogach jazda na 18-stkach to masochizm ;) choć wygląd jest przedni...


Przesadzasz :-) Da się przeżyć

olosoft - 30-03-2010, 10:04

racer1972 napisał/a:
Na naszych drogach jazda na 18-stkach to masochizm ;) choć wygląd jest przedni...


Wygląd jest pierwsza klasa. Co do prowadzenia to da się z tym żyć, trzeba jednak szczególnie uważać w koleinach, których u nas nie brakuje, na 18" z niskim profilem potrafi "pociągnąć" w koleinie i przy większej prędkości trudniej się z niej uwolnić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group