To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Prośba o diagnozę i pomoc

MichuGdy - 29-03-2010, 23:14
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Prośba o diagnozę i pomoc
Witam,

Mam kilka pytań...

Pierwsze: W jednym miejscu na plastiku w okolicach wentylatorów chłodnicy, zbiera się woda, proszę mnie poprawić jeśli mylę się: skrapla się ona z klimatyzacji ? Dodam, że wszędzie dookoła na tym plastiku jest sucho, tylko w tym jednym miejscu mokro.



Drugie: Chciałem założyć sobie wyczyszczoną osłonę kolektora, niestety za żadna cholerę nie mogę odkręcić śrub. Próbowałem podgrzewać, obstukiwać, kilku środków na rdzę i luzowanie śrub i dalej nic...Z dolną śruba w ogóle już nie wiem co zrobić bo dostęp trudny...



Trzecie: Zaobserwowałem, że jeden przewód poci się. Jest to przewód nad alternatorem czym to może być spowodowane ? Czy są powody do obaw ?



czwarte: Zaobserwowałem również dwa pozostałe miejsca, które wydaję mi się, że wskazują na to, że coś przecieka. Zdjęcia tych miejsc poniżej. na pierwszym, wydaje mi się, że to jakiś zbiornik(może filtr), w każdym razie jest pod alternatorem. Drugie zdjęcie przedstawia przewód za silnikiem.



Będę wdzięczny za wszelkie informacje :)

Pozdrawiam,
Michał

Saqu - 29-03-2010, 23:23

Co do pierwszego to o dziwo u nas w cari również da się zaobserwować że tam woda stoi, może i skraplanie a może przez kałuże się przejedzie chlapnie czy coś :P
Co do śrub to WD40 zalać, postukać, zalać, postukać, zalać i spróbować odkręcić, oczywiście zostawić na jakiś czas ;)
Odkręcać najlepiej oczkowym albo nasadowym.

Co do niby tego wycieku za alternatorem to jest tam rurka gumowa wychodząca z grodzi między silnikiem a kabiną odprowadzająca wilgoś z klimy czy coś takiego i ona właśnie kapie tam na plastiki, sanki itp. To możliwe, że to o to chodzi.

robertdg - 29-03-2010, 23:26

Pierwsze: woda sprapla się zapewne z przewodów klimatyzacji (róznice temperatur)

Drugie: mechanik powinien dać rade sobie z tymi śrubkami, jak sam nie mozesz sobie z tym poradzic.

Trzecie, wytrzyj przewód i sprawdż za jakiś czas, być może trzeba będzie ponownie okuć wąż, albo go wymienić

Czwarte: pod alternatorem jest filtr oleju, moze jest za słabo dokrecony, albo uszczelka przecieka, przewód za silnikiem nie wiem czy dobrze kojarze, najprawdopodobniej czujnik oleju, jezeli bedzie po przewodzie płynął olej, czujnik jest do wymiany bo utracił szczelność.

MichuGdy - 30-03-2010, 00:55

Dzięki chłopaki :)

Z tym czujnikiem oleju to może być nawet dobry strzał gdyż, raz podczas jazdy, na chwilkę dosłownie coś mi mignęło czerwonego pod zegarami (chodzi o kontrolkę) z tego co zaobserwowałem to w tym miejscu czerwona jest tylko kontrolka oleju.

Hmm..ciekawe..

Pozdrawiam.

[ Dodano: 05-04-2010, 11:44 ]
W rezultacie czujnika nie odkręciłem, bo dojście na klucz płaski 27mm jest ciężkie. Jednak sprawdziłem stary, i nic z niego nie cieknie. Więc zostawiłem go na chwilę obecną.

Co do śrub kolektora odkręciłem 2 z trzech. Została mi ostatnia na samym dole, której nie mogę odkręcić bo śruba w końcu zjechała się i za cholerę nie chce pościć.

Ma ktoś jakiś pomysł na ta śrubę ?

Pozdrawiam,
Michał



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group