Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Problem z 2 biegiem
FrankEcTr - 29-03-2010, 23:31 Temat postu: [1G 90-94] Problem z 2 biegiem Witam.
Mam problem z autem, mianowicie, gdy wbijam 2 bieg skrzynia mi „chrobocze” jak w wypadku niedociśniętego sprzęgła, dzieje się tak jedynie przy 2 biegu reszta wchodzi bez zarzutu.
Jak myślicie, czym może to być powodowane?
barteski - 29-03-2010, 23:45
powód skatowany 2 bieg
a dokładnie jego synchronizacja czesta usterka w ecli 2-3 bieg
Furman89 - 29-03-2010, 23:55
u mnie jest to samo i tylko czekam az sie skrzynia posypie... nie wiem na jakiej tu zasadzie bo mechanikiem nie jestem ale musi to byc jakis synchronizator albo poprostu wyswiechtana dwójeczka!! sprzegla nie ruszaj jezeli nie ma typowych objawow sprzegla bo ja juz zmienilem jak sie okazalo nie potrzebnie
Adaho_krak - 30-03-2010, 09:13
Zanim rozbierzesz skrzynie lub sprzęgło proponuję wymianę oleju. Ja trzy lata temu miałem taki sam problem, wymieniłem olej w skrzynce na Mobil Mobilube 75W/90 i spokój do dziś.
MATi1G - 30-03-2010, 09:39
jeśli olej do skrzyni do miśka to tylko RedLine:
http://www.amazon.com/Red...r/dp/B000T9RLLI
cos takiego , u mnie tez chrobotało bym problem z biegiem 1 ,po zalaniu chodzi elegancko
Adaho_krak - 30-03-2010, 10:15
MATi1G napisał/a: | jeśli olej do skrzyni do miśka to tylko RedLine: |
Adaho_krak napisał/a: | Ja trzy lata temu miałem taki sam problem, wymieniłem olej w skrzynce na Mobil Mobilube 75W/90 i spokój do dziś. |
Czas pokazał że Mobil też jest OK, a dostępnośc bezporównania.
Furman89 - 30-03-2010, 11:34
u mnie tez wyminialem olej dalo to duze efekty biegi wchodza ladnie ale lekkie zgrzyty przy wrzucaniu 2 zostaly
wojtas gst - 30-03-2010, 15:09
czasem trzeba po prostu poczekac az sie olej rozgrzeje i na zimnym nie machać na wariata biegami tylko delikatnie zmieniac.. mi na zimnym zawsze zgrzyta, a jak sie rozgrzeje jest luzik. chociaz czasem jak przy katach nie wejdzie to nic tylko sie pod ziemie zapasc ze wstydu....
Adaho_krak - 30-03-2010, 16:05
wojtas gst napisał/a: | poczekac az sie olej rozgrzeje i na zimnym nie machać na wariata biegami tylko delikatnie zmieniac... mi na zimnym zawsze zgrzyta, a jak sie rozgrzeje jest luzik. |
Nieprawda. Na "zimnym" biegi wchodzą kiepsko tylko w przypadku zastosowanie kiepskiego oleju mineralnego lub półsytentycznego. Zalej dobry syntetyk sytuacja na 100% sie poprawi na lepsze.
wojtas gst - 30-03-2010, 16:43
Adaho_krak napisał/a: | Nieprawda. Na "zimnym" biegi wchodzą kiepsko tylko w przypadku zastosowanie kiepskiego oleju mineralnego lub półsytentycznego. Zalej dobry syntetyk sytuacja na 100% sie poprawi na lepsze. |
kurna to mam lipny olej? w sumie nie wiem co wlał poprzedni uzytkownik ale patrzac po reszcie rzeczy przez niego zrobionych wcale mnie to nie dziwi
Adaho_krak - 30-03-2010, 17:14
wojtas gst napisał/a: | kurna to mam lipny olej? |
Z tego co piszesz to duża szansa. To nie są jakieś wielkie koszty, a efekt po wymianie niejednego zaskoczył.
FrankEcTr - 30-03-2010, 19:46
Dzięki wszystkim za pomoc, postaram się w najbliższym czasie wymienić olej oraz synchronizator.
Misieklbn - 30-03-2010, 19:48
u mnie występuje podobny problem wiadomo jak te samochody były i są użytkowane często 1 2 3 do odcinki... założyłem kompletne nowe sprzęgło olej w skrzyni Mobil i niestety jak jest zimny olej to 2 czasami zgrzytnie nie wiem może teraz zaleje olej do automatów i pojeżdżę na takim niech tam dobrze wypłucze później zaleję RedLine może pomoże , czasami wchodzi jak w masło każdy bieg poza tym biegi w Eclipse ciasno wchodzą taka to konstrukcja zastanawiałem się nad rozebraniem skrzyni i wymiany synchronizatorów jednak cena 1 synchronizatora w MITSHUBISHI ASO ok 600zł wyjęcie skrzyni 400-500zł rozebranie 300zł + olej itp remont ok 2000zł jeśli wał nie będzie miał luzów itp... i mamy używaną skrzynię z 1 dobrym nowym synchronizatorem Pan z ASO cytuję "niech Pan szuka 2 skrzyni" skrzynię można wyjąc rozebrac samemu ale synchronizator trzeba kupic u nich czyli tak czy siak remont skrzyni synchro + olej jakies tulejki wodziki itd ponad 1000zł ,a jeśli reszta synchronizatorów jest do wymiany to wszyscy rozumiemy co to znaczy sam poszukuję dobrej skrzynki ale to wszystko nieważne dzisiaj podszedł do mnie chłopczyk w wieku 10 latz czapeczką 3 diamentów i powiedział, że jest fanem Eclipse i że taki sobie kupi jak dorośnie nie mogłem słowa wydusic z wrażenia Pozdrawiam
Adaho_krak - 30-03-2010, 20:18
Misieklbn napisał/a: | jest zimny olej to 2 czasami zgrzytnie |
Ale wchodzi lekko, jeśli biegi ciężko chodzą olej do wymiany.
Misieklbn napisał/a: | teraz zaleje olej do automatów i pojeżdżę na takim niech tam dobrze wypłucze później zaleję RedLine może pomoże |
To nie jest dobry pomysł, olej do skrzyń automatycznych jest zupełnie innym olejem i do manuala się nie nadaje.
Misieklbn napisał/a: | cena 1 synchronizatora w MITSHUBISHI ASO ok 600zł |
Zapytaj Kiepucziego o cene, miło Cię zaskoczy. Stornka z jego sklepem: http://www.topendpower.pl/
Misieklbn napisał/a: | Pan z ASO cytuję "niech Pan szuka 2 skrzyni" |
Po co Ci druga, chyba że nowa, ponieważ używaną już masz. Wymień synchronizator jeśli tylko dwójka zgrzyta. Misieklbn napisał/a: | remont skrzyni synchro + olej jakies tulejki wodziki itd ponad 1000zł |
Myśle,że w 500zł się zmieścisz.
Misieklbn napisał/a: | jeśli wał nie będzie miał luzów itp... | Tutaj nie ma wału, są półośki. Skrzynka jest generalnie prostą konstrukcją.
REASUMUJĄC: Jeśli skrzynia nie wyje i problemem jest tylko synchronizator, warto go zmienić. Kupując używkę to nigdy nie wiesz czy nie będzie gorsza od Twojej skrzynki.
barteski - 30-03-2010, 22:48
Adaho_krak napisał/a: | Ale wchodzi lekko, jeśli biegi ciężko chodzą olej do wymiany.
| tu sie zgodze miałem taki przypadek w galancie kolegi 2,,3 pełen zgrzyt czasem 1 kleczczyło trzeba było 2 razy sprzęgłem depnac , odkręcam korek a tam hipol masakra . płukanie olejem do automatów 20 km wylewka i mobil 75w90 miodzio ...
|
|
|