To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Przepływomierz do 2,5V6

Lucas_Lucky - 30-03-2010, 12:26
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Przepływomierz do 2,5V6
Witam,

Od dłuższego czasu występuje w moim autku wahanie niskich obrotów na rozgrzanym silniku.
Mechanik twierdzi że jest to wina LPG która popsuła przepływomierz i trzeba go wymienić.
Problem w tym że nie wiem jaki kupić. Chodzi mi o symbol i info czy na przykład można użyć przepływki od innego rocznika?

Z góry dziękuję za pomoc.

Owczar - 30-03-2010, 13:04

Lucas_Lucky, masz zwykłą instalację LPG? Jeśli tak to kupno nowej przepływki będzie wyrzucaniem kasy w błoto, bo za jakiś czas znowu możesz ją uszkodzić. Pomyśl nad upgradem instalacji...
Lucas_Lucky - 30-03-2010, 13:06

Owczar napisał/a:
Lucas_Lucky, masz zwykłą instalację LPG?

Nie jest to instalacja sekwencyjna

Owczar - 30-03-2010, 13:07

Lucas_Lucky, no to jak wyżej... Nie wiem jakie są koszty przepływki, ale takie awarie mogą się zdarzać...
sampler - 30-03-2010, 13:42

moim zdaniem ciezko bedzie uszkodzic ten rodzaj przeplywki. Jak wyglada plaster miodu? No chyba ze jakis partacz uszkodzil to mechanicznie to co innego
KaWu - 30-03-2010, 14:19

Lucas_Lucky napisał/a:
Owczar napisał/a:
Lucas_Lucky, masz zwykłą instalację LPG?

Nie jest to instalacja sekwencyjna


A ma tu być przecinek :?:

Bo jak nie jest to sekwencja, to może być tak samo z nowym przepływomierzem...

Lucas_Lucky - 30-03-2010, 14:26

KaWu napisał/a:
A ma tu być przecinek :?:


Powinien być :mrgreen: Mam LPG sekwencję.

Hugo - 30-03-2010, 14:27

Czy uszkodzony (pogięty) lub brak "plastra miodu" może powodować problemy z przepływomierzem? Jeśli tak to jakie?
Owczar - 30-03-2010, 14:32

Hugo, może powodować błędne odczyty odnośnie przepływającego powietrza, a co za tym idzie niewłaściwą mieszankę. O przepływce pisał Swinks przy okazji stożka.

swinks_UK napisał/a:
Dobra dorzucę kilka konkretów...

1. MAF - mass air flow meter. Miernik masy powietrza.
Metoda tego pomiar ten jest jak dotąd najlepszą metodą dla silników, gdzie priorytetem jest idealne dobranie mieszanki spalania AFR (air/fuel ratio), a więc gdzie ekonomia przed dynamiką ma znaczenie.
2. MAP - mass air presuure meter - pomiar ciśnienia powietrza w dolocie. System pomiaru zasysanego powietrza na podstawie róznicy ciśnień w dolocie. Odporny na wszelkie zmiany w kształcie strumienia, czy temperatury zasysanego powietrza. Dlatego dobrze jak jest podparty bierzącym odczytem AFR sondy szerokopasmowej. Idealny jeśli nie ma znaczenia dla nas ekonomika jazdy a tylko przyrost mocy. Stosowany powszechnie w tuningu silników (podnoszenie mocy, mapowanie ecu), jednak zawsze podparty innymi modyfikacjami.

W przypadku Galanta pomiar dokonuje się części podzielonej siatką na równe sobie tunele. W jednym z nich jest rezonator, który dokonuje pomiaru i wysyła sygnał w Hz, który jest mnożony proporcjonalnie do ilości tuneli.
W celu optymalizacji przepływu strumienia powietrza posłużono się metodą "uporządkowania równoległego" strumienia (nie wiem jak to z angielskiego przetłumaczyć...?). Obrazowo mówiąc chodzi o to, że jeśli byśmy wypchali jakąś rurę setkami wąskich słomek to strumień będzie bardziej uporządkowany niż swobodny przepływ przez duży przekrój. Podobne zjawisko stosuje się do rozprowadzania cieczy w fontannach.
Dzięki temu MAF może dokonać dość dokładnego pomiaru, bo każdej części przekroju dolotu jest taka sama masa powietrza w danym momencie.

Filtr panelowy ma to do siebie w Galancie, że również porządkuje masę/strumień powietrza i eliminuje zawirowania.

Filtr stożkowy w Galancie powoduje tworzenie się wiru, i w miejscu pomiaru mamy zaniżony odczyt w stosunku do rzeczywistej ilości powietrza w dolocie. Efekt (przy idealnym założeniu filtra) - możliwe nieznaczne zwiększenie mocy, za cenę jazdy na zubożonej mieszance, AFR poza granicą bezpieczństwa.
W długoterminowej perspektywie - najniższa kara w postaci przegrzania silnika i wymiany uszczelki/ek pod głowicą.
Przy spapranym założeniu stożkowego filtra - zaburzony strumień powietrza i odczyt lepszy od rzeczywistości, więc zalewanie silnika paliwem.

sewkor - 30-03-2010, 19:23

Lucas - może też wariować silniczek krokowy od wolnych obrotów. Uszkodzenie mechaniczne - potrafi się zacinać, lub uszkodzeniu uległ elektryczny silniczek sterujący . Przepływkę bardzo ciężko uszkodzić w 2,5 V 6 jeżeli masz sekwencję.

A i jeszcze jedno. Jeżeli uszkodzony jest przepływomierz to powinno wywalać błąd w sterowaniu silnika i sygnalizować kontrolką na desce rozdzielczej.

Kiedyś miałem na warsztacie Gala z podobną usterką ( falowały wolne obroty ), uszkodzony był silniczek krokowy.

Lucas_Lucky - 31-03-2010, 12:01

Dzięki za radę na pewno to sprawdzę
Anonymous - 31-03-2010, 17:33
Temat postu: Re: Przepływomierz do 2,5V6 2001r
Lucas_Lucky napisał/a:
Witam,

Od dłuższego czasu występuje w moim autku wahanie niskich obrotów na rozgrzanym silniku.
Mechanik twierdzi że jest to wina LPG która popsuła przepływomierz i trzeba go wymienić.
Problem w tym że nie wiem jaki kupić. Chodzi mi o symbol i info czy na przykład można użyć przepływki od innego rocznika?

Z góry dziękuję za pomoc.


W twoim Galu prawdopodobnie nr przeplywki to : 482 E5T08071

Polako - 31-03-2010, 18:25

Podpinam się do tematu. Muszę wymienić w swoim galancie ea2a z 97 roku z instalacja sekwencyjna przeplywomierz. Czy na nowy czy używka będzie dobra?? Poproszę link na allegro do jakiegoś dobrego a nie bubla. Jakie oznaczenie. Pozdrawiam
Jedyny nowy na allegro http://allegro.pl/item970...ant_2_0_98.html

Hugo - 01-04-2010, 10:09

Polako on nie jest nowy tylko "odpicowany". Ten sprzedawca ma ceny z kosmosu i zawsze tak "picuje" towar, który sprzedaje.
Lucas_Lucky - 01-04-2010, 11:19

Polako napisał/a:
Czy na nowy czy używka będzie dobra??


Nowy w ASO w Łodzi (Satall) kosztuje 4600,00zł. Powariowali :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group