[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Przepływomierz do 2,5V6
Lucas_Lucky - 30-03-2010, 12:26 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Przepływomierz do 2,5V6 Witam,
Od dłuższego czasu występuje w moim autku wahanie niskich obrotów na rozgrzanym silniku.
Mechanik twierdzi że jest to wina LPG która popsuła przepływomierz i trzeba go wymienić.
Problem w tym że nie wiem jaki kupić. Chodzi mi o symbol i info czy na przykład można użyć przepływki od innego rocznika?
Z góry dziękuję za pomoc.
Owczar - 30-03-2010, 13:04
Lucas_Lucky, masz zwykłą instalację LPG? Jeśli tak to kupno nowej przepływki będzie wyrzucaniem kasy w błoto, bo za jakiś czas znowu możesz ją uszkodzić. Pomyśl nad upgradem instalacji...
Lucas_Lucky - 30-03-2010, 13:06
Owczar napisał/a: | Lucas_Lucky, masz zwykłą instalację LPG? |
Nie jest to instalacja sekwencyjna
Owczar - 30-03-2010, 13:07
Lucas_Lucky, no to jak wyżej... Nie wiem jakie są koszty przepływki, ale takie awarie mogą się zdarzać...
sampler - 30-03-2010, 13:42
moim zdaniem ciezko bedzie uszkodzic ten rodzaj przeplywki. Jak wyglada plaster miodu? No chyba ze jakis partacz uszkodzil to mechanicznie to co innego
KaWu - 30-03-2010, 14:19
Lucas_Lucky napisał/a: | Owczar napisał/a: | Lucas_Lucky, masz zwykłą instalację LPG? |
Nie jest to instalacja sekwencyjna |
A ma tu być przecinek
Bo jak nie jest to sekwencja, to może być tak samo z nowym przepływomierzem...
Lucas_Lucky - 30-03-2010, 14:26
KaWu napisał/a: | A ma tu być przecinek |
Powinien być Mam LPG sekwencję.
Hugo - 30-03-2010, 14:27
Czy uszkodzony (pogięty) lub brak "plastra miodu" może powodować problemy z przepływomierzem? Jeśli tak to jakie?
Owczar - 30-03-2010, 14:32
Hugo, może powodować błędne odczyty odnośnie przepływającego powietrza, a co za tym idzie niewłaściwą mieszankę. O przepływce pisał Swinks przy okazji stożka.
swinks_UK napisał/a: | Dobra dorzucę kilka konkretów...
1. MAF - mass air flow meter. Miernik masy powietrza.
Metoda tego pomiar ten jest jak dotąd najlepszą metodą dla silników, gdzie priorytetem jest idealne dobranie mieszanki spalania AFR (air/fuel ratio), a więc gdzie ekonomia przed dynamiką ma znaczenie.
2. MAP - mass air presuure meter - pomiar ciśnienia powietrza w dolocie. System pomiaru zasysanego powietrza na podstawie róznicy ciśnień w dolocie. Odporny na wszelkie zmiany w kształcie strumienia, czy temperatury zasysanego powietrza. Dlatego dobrze jak jest podparty bierzącym odczytem AFR sondy szerokopasmowej. Idealny jeśli nie ma znaczenia dla nas ekonomika jazdy a tylko przyrost mocy. Stosowany powszechnie w tuningu silników (podnoszenie mocy, mapowanie ecu), jednak zawsze podparty innymi modyfikacjami.
W przypadku Galanta pomiar dokonuje się części podzielonej siatką na równe sobie tunele. W jednym z nich jest rezonator, który dokonuje pomiaru i wysyła sygnał w Hz, który jest mnożony proporcjonalnie do ilości tuneli.
W celu optymalizacji przepływu strumienia powietrza posłużono się metodą "uporządkowania równoległego" strumienia (nie wiem jak to z angielskiego przetłumaczyć...?). Obrazowo mówiąc chodzi o to, że jeśli byśmy wypchali jakąś rurę setkami wąskich słomek to strumień będzie bardziej uporządkowany niż swobodny przepływ przez duży przekrój. Podobne zjawisko stosuje się do rozprowadzania cieczy w fontannach.
Dzięki temu MAF może dokonać dość dokładnego pomiaru, bo każdej części przekroju dolotu jest taka sama masa powietrza w danym momencie.
Filtr panelowy ma to do siebie w Galancie, że również porządkuje masę/strumień powietrza i eliminuje zawirowania.
Filtr stożkowy w Galancie powoduje tworzenie się wiru, i w miejscu pomiaru mamy zaniżony odczyt w stosunku do rzeczywistej ilości powietrza w dolocie. Efekt (przy idealnym założeniu filtra) - możliwe nieznaczne zwiększenie mocy, za cenę jazdy na zubożonej mieszance, AFR poza granicą bezpieczństwa.
W długoterminowej perspektywie - najniższa kara w postaci przegrzania silnika i wymiany uszczelki/ek pod głowicą.
Przy spapranym założeniu stożkowego filtra - zaburzony strumień powietrza i odczyt lepszy od rzeczywistości, więc zalewanie silnika paliwem. |
sewkor - 30-03-2010, 19:23
Lucas - może też wariować silniczek krokowy od wolnych obrotów. Uszkodzenie mechaniczne - potrafi się zacinać, lub uszkodzeniu uległ elektryczny silniczek sterujący . Przepływkę bardzo ciężko uszkodzić w 2,5 V 6 jeżeli masz sekwencję.
A i jeszcze jedno. Jeżeli uszkodzony jest przepływomierz to powinno wywalać błąd w sterowaniu silnika i sygnalizować kontrolką na desce rozdzielczej.
Kiedyś miałem na warsztacie Gala z podobną usterką ( falowały wolne obroty ), uszkodzony był silniczek krokowy.
Lucas_Lucky - 31-03-2010, 12:01
Dzięki za radę na pewno to sprawdzę
Anonymous - 31-03-2010, 17:33 Temat postu: Re: Przepływomierz do 2,5V6 2001r
Lucas_Lucky napisał/a: | Witam,
Od dłuższego czasu występuje w moim autku wahanie niskich obrotów na rozgrzanym silniku.
Mechanik twierdzi że jest to wina LPG która popsuła przepływomierz i trzeba go wymienić.
Problem w tym że nie wiem jaki kupić. Chodzi mi o symbol i info czy na przykład można użyć przepływki od innego rocznika?
Z góry dziękuję za pomoc. |
W twoim Galu prawdopodobnie nr przeplywki to : 482 E5T08071
Polako - 31-03-2010, 18:25
Podpinam się do tematu. Muszę wymienić w swoim galancie ea2a z 97 roku z instalacja sekwencyjna przeplywomierz. Czy na nowy czy używka będzie dobra?? Poproszę link na allegro do jakiegoś dobrego a nie bubla. Jakie oznaczenie. Pozdrawiam
Jedyny nowy na allegro http://allegro.pl/item970...ant_2_0_98.html
Hugo - 01-04-2010, 10:09
Polako on nie jest nowy tylko "odpicowany". Ten sprzedawca ma ceny z kosmosu i zawsze tak "picuje" towar, który sprzedaje.
Lucas_Lucky - 01-04-2010, 11:19
Polako napisał/a: | Czy na nowy czy używka będzie dobra?? |
Nowy w ASO w Łodzi (Satall) kosztuje 4600,00zł. Powariowali
|
|
|