To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - zapalająca się kontrolka oleju!!

Rob600 - 30-03-2010, 13:00
Temat postu: zapalająca się kontrolka oleju!!
Witam i proszę o pomoc :)

od jakiegoś czasu po nagrzaniu (około 10 min jazdy) auta Cari 1,6 97r + lpg zapala mi się kontrolka oleju (olej wymieniony wraz z filtrami) efekt jest taki że kontrolka miga lub zapala się na stałe (przy muśnięciu gazu efekt znika i po chwili powraca ) a obroty silnika pływają (identyczny efekt widzimy delikatnie puszczając sprzęgło przy wciśniętym biegu na postoju jak silnik zaczyna przygasać) na benzynie autko ma problemy z mocą poniżej 2000 obrotów na gazie wszystko z mocą OK.
Co zrobiłem dla zdiagnozowania problemu:

reset kompa - brak błędów
jazda po resecie tylko na benzynie - ten sam efekt
wymiana oleju brak ubytków oleju
w nocy sprawdzenie czy nie widać przebić
świece wymieniane około 10 miesięcy temu
w zimie nie było problemów z aku (więc chyba alternator OK)
Robiłem regulacje luzów zaworowych wym. uszczelki pod pokrywą

co mogę jeszcze sprawdzić macie może jakieś sugestie ??

Pozdrawiam Robert

MichuGdy - 30-03-2010, 13:24

Może odpowiedzialny za to jest czujnik ciśnienia oleju ? Ja właśnie najprawdopodobniej zabiorę się za jego wymianę, która jest dziecinnie prosta - wykręć i wkręć. Nie uruchomiamy silnika z wykręconym czujnikiem ! Oczywiście wszystko robimy, gdy silnik jest zimny.

Oto czujnik w mojej Cari 2002: Czujnik ten znajduje się za silnikiem.
Koszt takiego czujnika to kilkanaście zł.

A co do falujących obrotów to ptaszki ćwierkają, że to może być brudna przepustnica.

Pozdrawiam,
Michał

Rob600 - 30-03-2010, 13:57

a w DOHC też się czyści przepustnicę, myślałem że tylko w GDI ??
Saqu - 30-03-2010, 14:19

Rob600, tak po prawdzie w każdym silniku powinno się czyścić przepustnice, tylko akurat w GDI jest to o wiele częstszy zabieg :P
RadziX - 07-04-2010, 20:37

a propo zapalającej się kontrolki oleju. Może olej nie taki jak trzeba????
Kiedyś już o tym pisałem. Też taki miałem po wymianie oleju. Po nagrzaniu olej robi się za rzadki i zapala się ciśnienie oleju.
Kiedyś wymieniłem olej na texaco 0W30 i po nagrzaniu zapalała mi się kontrolka oleju, dodałem gazu to gasła. Zmieniłem na Shell 10W60 Ultraracing i jest OK.

plecho1 - 07-04-2010, 21:23

Rob600
Na początek zdejmij kabel z czujnika i sprawdź czy też kontrolka nie miga bo czasem bywa tak że przetrze się izolacja przewodu i dotyka do masy zapalając kontrolkę a następnie sprawdź ciśnienie oleju manometrem bo jeśli to wina ciśnienia to najlepiej zrobić to jak najszybciej żeby nie zniszczyć silnika. A jeśli to nie jest wina przetartej izolacji przewodu czy ciśnienia to zostaje niesprawny czujnik ciśnienia oleju.

Rob600 - 08-04-2010, 11:53

Więc tak olej wymieniłem wcześniej ponieważ podejrzewałem że to ten problem :( więc to nie olej
Dziś odłączę czujnik ale objaw pojawia się dopiero po nagrzaniu silnika i przy podniesieniu obrotów zawsze znika więc bardzo mało możliwe aby to był ten problem (choć nagrzane kable robią się bardziej elastyczne to czuję że to nie to :( )
Dziś jadę na sprawdzenie ciśnienia, szukałem czujnika w zwykłym sklepie cena około 20zł w ASO 185,90zł ;)

pytanie dodatkowe znalazłem instrukcję czyszczenia przepustnicy jest tam napisane o płynie do czyszczenia ale nie ma słowem jaki to płyn ??
Więc czym czyścimy przepustnicę ??


Pozdro i dzięki za podpowiedzi :)

jaxan - 08-04-2010, 13:02

Rob600 napisał/a:
pytanie dodatkowe znalazłem instrukcję czyszczenia przepustnicy jest tam napisane o płynie do czyszczenia ale nie ma słowem jaki to płyn ??
Więc czym czyścimy przepustnicę ??


Ja czyściłem śprejem i szmatką! Taki śprej http://www.lean-tech.64k....z_gaznikow.html

A jak możesz to podrzuć tą instrukcję. Bo miałem troszkę wątpliwości co do mojego czyszczenia.

Rob600 - 08-04-2010, 14:41

Jasne w domu mam linka to wkleję :)
THX

Budrys - 08-04-2010, 20:50

Miałem identyczne problemy z ciśnieniem, dziś jestem już kilkaset km po zabiegu wymiany panewek korbowodowych i jest super. W czujnik nie wierzę musiał by się czymś zapchać co jest nie możliwe. W zły olej też nie wierze. Ja nawet nie sprawdzałem ciśnienia choć wszyscy namawiali. Po odkręceniu korbowodów zamówiłem panewki STD za 120zł. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
plecho1 - 09-04-2010, 09:22

Budrys
A przy jakim przebiegu wymieniałeś te panewki?

Budrys - 09-04-2010, 11:08

Nie, nie. powiedzmy że miałem awarie pompy paliwa. toczyłem się przez 80km do domu przy 800 - 1000 rpm. Po prostu zajechałem silnik. Ale obiawy ciśnienia identyczne. W drugim silniku co miałem po 160tyś były lekko przytarte, ale górne połowy panewek.
plecho1 - 09-04-2010, 11:28

Przy normalnej eksploatacji to trochę dziwne. Miałem astre 1.6 8V z przebiegiem 300tys i z ciekawości zmierzyłem ciśnienie, Na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku miałem 1,2 bara więc nawet przy wolnych obrotach nie powinno się nic dziać.
Rob600 - 11-04-2010, 20:35

Witam piszę dopiero dziś bo miałem problem z netem :(

Oto link do czyszczenia przepustnicy http://forum.mitsumaniaki...ie+przepustnicy

Z moim autkiem sprawa się wyjaśniła na szczęście uszkodzony był TYLKO czujnik oleju :)
Byłem s piątek u mechanika i sprawdzaliśmy ciśnienie po prawie godzinie testów wszystko było OK ;) wymieniono czujnik całość z czujnikiem 70pln ;)

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group