Carisma - Techniczne - Amortyzatory i co jeszcze ?
Anonymous - 25-09-2006, 10:26 Temat postu: Amortyzatory i co jeszcze ? Witam
Przymierzam sie do wymiany amortyzatorów przód/tył ... mam jeszcze do Was pytanie (pewnie część z Was sie zdziwi ale sie nie znam to pytam) Co jeszcze obligatoryjnie wypada wymienic - jakieś gumy ? Obecnie słabo tłumi nierówności, stuka ... a jakieś 10 tys/km temu było idealnie ...
piotruś - 25-09-2006, 11:59
Należało by wjechać na kanał i poruszać kierownicą ( a jeszcze lepiej na szarpakach ) zapewne są wybite gumy wachaczy i drążka stabilizatora możesz też jednocześnie sprawdzić końcówki drążków kierowniczych i końcówki wachaczy to najczęściej się tłucze polecał bym sprawdzić to tam gdzie robisz przeglądy techniczne co roku wtedy nic nie powinieneś zapłacić za takie sprawdzenie a jednocześnie masz dostęp do profesjonalnego sprzętu .
szczeslaw - 27-09-2006, 09:37
Na 100% trzeba wymienić łożyska mcphersona z przodu i górne mocowania amortyzatora z tyłu. Być może także będzie konieczność wymiany górnych mocowań z przodu (ale to będzie widać bo rozebraniu kolumny).
Matejko - 27-09-2006, 09:49
szczeslaw napisał/a: | Na 100% trzeba wymienić łożyska mcphersona z przodu i górne mocowania amortyzatora z tyłu. |
no i nie koniecznie - tyle ze nie da sie za bardzo ocenic ich stanu nie sciagajac mcphersona,
trolin smignij gdzies na stacje diagnostyczna - wyszarpia auto powiedza co jeszcze sie nadaje do wymianu - w zawieszenie z przodu moga byc zamienniki - tyl tylko oryginal bo szkoda pieniedzy na kolejna wymiane za pol roku tuleji
szczeslaw - 27-09-2006, 10:12
Matejko, co niekoniecznie? Łożyska czy tył? Łożyska mcphersona w Cari są plastikowe i po prostu wycierają się. Ja też myślałem, że sobie odpuszczę, ale mechanik pokazał mi jak wyglądały moje po 90tys km - wymieniłem odrazu...
Matejko - 27-09-2006, 10:23
szczeslaw napisał/a: | Matejko, co niekoniecznie? Łożyska czy tył? |
z przodu i z tylu masz gorne mocowania tyle ze w przednich jest lozysko i tak stanowiace calosc z calym mocowaniem, ja u siebie wymienilem w jednym po ok. 135tys. km(80tys w polska) a w sedanie po 175(50 tys w polska) sa dobre
szczeslaw - 27-09-2006, 10:45
Matejko napisał/a: | z przodu i z tylu masz gorne mocowania tyle ze w przednich jest lozysko i tak stanowiace calosc z calym mocowaniem |
Oczywiście, że i z przodu i z tyłu są górne mocowania
Co masz na myśli mówiąc, że łożysko stanowi całość z mocowaniem? Owszem jest jego elementem składowym, ale wymienia się je niezależnie od mocowania (można samo łożysko, można całe mocowanie).
Widziałem jak wyglądały moje łożyska po 90tys km. w Polsce, i zdecydowałem się wymienić je odrazu. Reszta mocowania była ok.
Krzyzak - 27-09-2006, 10:56
Matejko ma rację - z przodu są tzw. górne mocowania z łożyskiem umożliwiających skręt auta (+amor +sprężyna - i dlatego nazywamy je kolumną McPhersona - od nazwiska konstruktora); z tyłu nic się nie skręca i jest tylko sprężyna+amor, na górze którego (w siedzisku) są szpilki umożliwiające przykręcenie całości do nadwozia.
szczeslaw - 27-09-2006, 11:49
Krzyzak, ja wiem jak wygląda, z czego mniej więcej się składa i jak działa górne mocowanie mcphersona
Chodzi o to, czy wymieniać przy okazji wymiany amorków całe górne mocowanie, samo łożysko czy wogóle nie ruszać.
Poza tym z tyłu też jest górne mocowanie, ale prostsze - składające się tylko z gumowych poduszek tłumiących drgania.
Matejko - 27-09-2006, 12:07
szczeslaw napisał/a: | Owszem jest jego elementem składowym, ale wymienia się je niezależnie od mocowania (można samo łożysko, można całe mocowanie). |
jak?
bo slyszalem juz o jakims staczaniu pierscienia w mocowaniu, wymianie samego lozyska i dorabianiu nowego pierscienia, nie wiem czy nie szkoda zachodu dla mocowania w cenie 140zl szt. MGP
Krzyzak - 27-09-2006, 12:15
Mi Japaneze mowil, ze da sie sciac rant, zmienic lozysko i potem zrobic ten rant od nowa, ale wolalem zmienic cale gorne mocowanie. Cena 130 zl (u niego) - niestety za JC, ale dosyc solidnie zrobione, MGP za 350 zl.
Matejko - 27-09-2006, 12:26
Krzyzak napisał/a: | Mi Japaneze mowil, ze da sie sciac rant, |
no mnie to jak dzwonie ze swoimi pomyslami to zawsze mowi jedno "szkoda pradu"
szczeslaw - 27-09-2006, 12:37
Szczerze - nie wiem. Akurat w Carismie tego nie rozbierałem. Amorki i łożyska wymieniał mi mój mechanik. Łożyska MGP kupiłem u Japaneze po jakieś 30zł chyba za sztukę.
Edit: Przestawione literki w MGP
Matejko - 27-09-2006, 13:03
czekaj czekaj ty masz nowy model chyba w rzeczy samej
szczeslaw - 27-09-2006, 13:07
Tak, mam nowy model. Ale myślałem, że w starym jest tak samo, a to z prostej przyczyny - ja nie kupiłem łożysk i mechanik wsadził mi swoje (miał zapas odłożony dla siebie) a on ma stary model ale 1.8.
|
|
|